Αυξάνονται οι προβληματισμοί σχετικά με το μέλλον του πλανήτη αλλά και τη στάση που κρατούν οι εταιρείες, με την πλειοψηφία των καταναλωτών να δηλώνει ότι «γυρνά την πλάτη» σε μάρκες των οποίων η περιβαλλοντική φήμη δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του.
Αυτό δείχνει νέα έρευνα της Kantar, στην οποία 1.200 βρετανοί καταναλωτές μίλησαν για το τι πιστεύουν αναφορικά με την ανταπόκριση των brands στην ευρέως αναγνωρισμένη πλέον κλιματική κρίση. Αξίζει να σημειωθεί ότι πάνω από το 70% των βρετανών θεωρεί ότι η απάντηση των επιχειρήσεων είναι «πολύ μικρή» και ήρθε «πολύ αργά», ποσοστό που φτάνει το 78% στους νεότερους καταναλωτές, ενώ ένα εντυπωσιακό 90% δήλωσε ότι οι εταιρείες θα έπρεπε να αναλάβουν μια πιο υπεύθυνη στάση σχετικά με τα απορρίμματα που παράγουν.
Πέρα όμως από το «θεωρητικό» κομμάτι, οι καταναλωτές εμφανίζονται έτοιμοι να αποδείξουν με πράξεις τις πεποιθήσεις τους, μποϊκοτάροντας μάρκες: το 77% των ερωτωμένων υποστήριξε ότι σταμάτησε να αγοράζει, απέφυγε ή μποϊκόταρε συγκεκριμένα προϊόντα με κριτήριο τις πρακτικές βιωσιμότητας της εταιρείας, ή θα σκεφτόταν να το κάνει.
Το αντίστοιχο ποσοστό για άτομα ηλικίας 16-24 ετών ανήλθε σε 87%. Σε περισσότερο «επισφαλή» θέση βρίσκονται οι μάρκες ένδυσης, που συνδέονται με την παραγωγή μεγάλου όγκου απορριμμάτων. Τα πλαστικά αποτελούν επίσης σημείο προβληματισμού, με το 53% των συμμετεχόντων να τα τοποθετεί στα τρία σημαντικότερα ζητήματα.
(Πηγή: WARC)