Ανάμεσα στα θέματα που έχω ασχοληθεί αρκετές φορές σε αυτήν εδώ τη στήλη περιλαμβάνονται και τα εξής τρία: Το πρώτο έχει να κάνει με την ακατανόητη εχθρότητα που δείχνει σημαντικό τμήμα της ελληνικής πολιτείας και της ελληνικής κοινωνίας απέναντι στην ιδιωτική πρωτοβουλία, το επιχειρείν και τις επιχειρήσεις, ειδικά όταν αυτές ξεπερνούν κάποια μεγέθη.
Το δεύτερο αφορά στην πλάνη και στις στρεβλώσεις που κυριαρχούν στη συζήτηση για τα «ελληνικά προϊόντα», τόσο όσον αφορά στον τρόπο με τον οποίο ορίζονται αυτά, όσο και στο τι και πόσο συνεισφέρουν στην ανάπτυξη και την ευημερία της ελληνική οικονομίας και κοινωνίας. Και το τρίτο έχει να κάνει με το φαινόμενο των fake news και τον τρόπο που χρησιμοποιούνται από επιτήδειους για να επιτεθούν και να βλάψουν επιχειρήσεις και brands, πότε για να ικανοποιήσουν την αντιεπιχειρηματική τους διαστροφή, και πότε για να ευνοήσουν δικά τους συμφέροντα. Και τα τρία αυτά θέματα αποτελούν μικρότερα ή μεγαλύτερα εμπόδια στην ανάπτυξη των σοβαρών ελληνικών επιχειρήσεων και στη δημιουργία εύρωστων ελληνικών brands που έχουν πραγματική ελπίδα να επεκταθούν στις διεθνείς αγορές.
Κάθε φορά λοιπόν που αναφέρομαι σε μία από αυτές τις στρεβλώσεις, ο νους μου πηγαίνει και σε συγκεκριμένες επιχειρήσεις που αποτελούν συχνά θύματά τους. Μια από αυτές είναι η Coca-Cola Ελληνική Εταιρεία Εμφιάλωσης, μέλος του ομίλου Coca-Cola Hellenic Bottling Company . Tι και αν πρόκειται για έναν όμιλο που δημιούργησε μια από τις ελάχιστες πολυεθνικές επιχειρήσεις που κατάφεραν να ξεπηδήσουν από τη χώρα μας; Για μία από τις λίγες εναπομείνασες επιχειρήσεις που προσφέρουν σε ικανούς Έλληνες με διάθεση να εργαστούν και να προοδεύσουν, οργανωμένο περιβάλλον και εξαιρετικές συνθήκες εργασίας και εκπαίδευσης; Που δίνουν τη δυνατότητα στο ελληνικό στελεχιακό δυναμικό να μετακινηθεί στο εξωτερικό; Που εξάγουν, εκτός από προϊόντα, ανθρώπους και μάλιστα σε διευθυντικές θέσεις υψηλής ευθύνης; Που δίνει τη δυνατότητα σε Έλληνες προμηθευτές της να δημιουργήσουν για ελληνικά brands σε ξένες αγορές; Κάποιοι θα παραμένουν πάντα αμετανόητοι.
Για όλους αυτούς τους λόγους νιώθω υποχρέωσή μου να συμμετέχω με τις μικρές δυνάμεις που μου παρέχει αυτή η στήλη, στη διάδοση μιας είδησης που πέρασε στα ψιλά των ΜΜΕ: «Ψευδή και δυσφημιστικά κρίθηκαν με δικαστική απόφαση συνθήματα με γενικό τίτλο «ούτε γουλιά» σε βάρος της εταιρείας Coca Cola Τρία Έψιλον και των προϊόντων της, καθώς και άλλα συνθήματα με τα οποία αμφισβητούνται, μεταξύ άλλων, οι εργοδοτικές της πρακτικές και ότι η παραγωγή των προϊόντων και η φορολόγηση της εταιρείας γίνεται πράγματι στην Ελλάδα».