Βέβαια, στη συνέχεια η πτώση ήταν μεγαλύτερη, ωστόσο αυτή δεν οφείλονταν στη συγκεκριμένη εξέλιξη, αλλά σε άλλους «εξωγενείς» παράγοντες. Σε κάθε περίπτωση πάντως, η κίνηση αυτή έδειξε τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσει η ελληνική επιχειρηματική κοινότητα, όχι μόνο στις τράπεζες, αλλά σε κάθε τομέα της. Και αργά ή γρήγορα, εύκολα ή δύσκολα, ανάλογες κινήσεις θα δούμε κι άλλες, πριν το τέλος του 2011.

Τι σημαίνει όμως πρακτικά η συγχώνευση των δύο παραπάνω τραπεζών; Πέρα από το γεγονός ότι δημιουργείται μια πολύ ισχυρή τράπεζα, αντίπαλον δέος της Εθνικής Τράπεζας, επιρροές θα υπάρξουν και στην επικοινωνιακή στρατηγική του νέου σχήματος. Ποια (ή ποιες) διαφημιστική εταιρεία (ή εταιρείες) θα το αναλάβει (αναλάβουν), ποιος θα δημιουργήσει τη νέα εταιρική ταυτότητα, τι κονδύλια θα αποφασίσει να επενδύσει στη διαφήμιση το νέο σχήμα και πολλά άλλα.

Στο παρόν τεύχος ετοιμάσαμε ένα ρεπορτάζ για τις συνέπειες στη διαφημιστική αγορά της συγχώνευσης Alpha Eurobank, το οποίο εμπλουτίσαμε με ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία για την επικοινωνία των τραπεζών, ευρήματα ποιοτικών ερευνών κ.ά.

Τελειώνοντας το καλοκαίρι και ξεκινώντας το φθινόπωρο, τα τηλεοπτικά κανάλια κάνουν τον απολογισμό της θερινής περιόδου και μετρούν τις δυνάμεις τους για τη νέα τηλεοπτική σεζόν, η οποία είναι γεμάτη πρωτοφανείς προκλήσεις. Αnt1 και Mega δείχνουν ότι και φέτος θα «κονταροχτυπηθούν» σε κάθε επίπεδο. Για τον Αnt1, η θερινή περίοδος ήταν πολύ θετική, αφού το κανάλι του Αμαρουσίου πρώτευσε σε τηλεθέαση τόσο στο σύνολο του κοινού, όσο και στο κοινό 15-44. Από την άλλη πλευρά, το Mega ξεκίνησε τη φθινοπωρινή του αντεπίθεση και ήδη την πρώτη εβδομάδα του φθινοπώρου πρώτευσε σε κάθε κατηγορία τηλεθέασης. Τα σχετικά ρεπορτάζ που ετοιμάσαμε δίνουν μια ολοκληρωμένη εικόνα για το τι έγινε και το τι αναμένουμε να γίνει σε επίπεδο τηλεθέασης, τη νέα τηλεοπτική σεζόν.

Στην τελική ευθεία για το μεγάλο ραντεβού των ελλήνων Marketers στο 9o Marketing Directors Forum – στις 20 Οκτωβρίου -, ένα από τα μεγάλα ονόματα που θα δώσει το παρόν σε αυτό, ο Simon Clift, πρώην Global Marketing Officer της Unilever, παραχώρησε συνέντευξη στο Marketing Week, μιλώντας για το σύγχρονο Μάρκετινγκ, τις τάσεις, τις ευκαιρίες, τους κινδύνους του, αλλά και για το τι πρέπει να κάνει ο marketer πορευόμενος σε ένα περιβάλλον γεμάτο προκλήσεις.