Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της IBHS, η οποία στηρίζεται σε έρευνα του Eltrun, το 2013 οι συνολικές πωλήσεις των ελληνικών και ξένων e-shops σε Έλληνες καταναλωτές διαμορφώθηκαν σε 3,2 δισ. ευρώ, σημειώνοντας σημαντική άνοδο 25% από το προηγούμενο έτος. Την ίδια στιγμή, η συχνότητα των online αγορών αυξήθηκε από μια για κάθε μήνα του 2013, σε 3 ανά δύο μήνες το 2014. Μελετώντας τώρα στοιχεία διεθνών ερευνών, η εικόνα παραμένει θετική.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της RSA (το τμήμα ασφαλείας της EMC), η οποία διεξήχθη σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών J.Gold Associates, με τη συμβολή της TeleSign, το 1/3 των οργανισμών δήλωσε ότι το εύρος των εσόδων που αποκομίζουν από το διαδίκτυο ανέρχεται στο ύψος του 26-50% του συνολικού τους τζίρου. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά μεγάλο ποσοστό, το οποίο ουσιαστικά καθιστά μονόδρομο την περαιτέρω επένδυση των εταιρειών στο e-commerce. Οι δύο παραπάνω έρευνες, καθώς και μια ακόμα σχετική, αυτή των FedEx/Forrester Consulting, δημοσιεύονται στο παρόν τεύχος.

Αν παρόλα αυτά, κάποιοι εξακολουθούν να αμφιβάλλουν για τη δυναμική του e-commerce, ας διαβάσουν στο παρόν τεύχος την συνέντευξη του Justin King, του «πιο ανατρεπτικού ηγέτη του βρετανικού λιανεμπορίου», ο οποίος μιλώντας για το μέλλον του λιανεμπορίου, εξηγεί με ποιο τρόπο και σε τι βαθμό αναμένεται να επηρεάσει ο τομέας του e-commerce την αγορά στο σύνολό της. Ο Justin King, πρώην CEO της Sainsbury’s για τη δεκαετία 2004–2014, θεμελίωσε τον τομέα ηλεκτρονικού εμπορίου της αλυσίδας, επιτυγχάνοντας ένα εντυπωσιακό conversion rate της τάξης του 15%, το μεγαλύτερο στην Ευρώπη. Ο σπουδαίος αυτός manager θα μοιραστεί την πολύτιμη γνώση του και εμπειρία του, με το κοινό του 6th Distance Selling & eCommerce Conference, που θα διεξαχθεί στις 17 Μαρτίου στο ΟΤΕAcademy.