Έτσι, σήμερα δημιουργείται μια συμπαγής, νέα άποψη, που θέλει τον αμφιλεγόμενο ρόλο του Δημοσίου ως παράγοντα ανάπτυξης να αναλαμβάνει πλέον η ιδιωτική πρωτοβουλία, με υγιείς αυτήν τη φορά όρους. Ή τουλάχιστον περισσότερο υγιείς. Όταν το κράτος κάνει πίσω, τότε η λύση έρχεται από τον ιδιωτικό τομέα. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της νέας άποψης προέρχεται από τον τουρισμό, στον οποίο η χώρα στηρίζει βάσιμες ελπίδες για την ανάκαμψή της.
Η είδηση έρχεται από τη Νέα Υόρκη και αφορά στη χρηματοδότηση διαφημιστικής καμπάνιας για τη στήριξη της Ελλάδας, η οποία θα εξελιχθεί σε κεντρικό σημείο της αμερικανικής μεγαλούπολης και δη σε ένα γιγαντιαίο billboard με κεντρικό μήνυμα το «Οι Έλληνες σας προσκαλούμε να επισκεφθείτε την Ελλάδα». Η καμπάνια θα διαρκέσει 30 ημέρες και το ποσό που απαιτείται -7.500 δολάρια σύμφωνα με δημοσιεύματα- θα συγκεντρωθεί μέσω της ανεξάρτητης πλατφόρμας www.loudsauce.com.
Όσο διαρκεί η καμπάνια, τα χρήματα που προσφέρονται θα λειτουργούν ως υπόσχεση (pledge) και η χρέωση των πιστωτικών καρτών θα γίνεται μόνο εφόσον συμπληρωθεί το ποσό-στόχος. Όπως αναφέρουν οι εμπνευστές της ιδέας, η πρωτοβουλία έχει δύο στόχους. Αφενός, την προώθηση του τουρισμού μέσω της Διαφήμισης και μέσω της δημοσιότητας που θα λάβει η εκστρατεία και αφετέρου, την αποστολή ενός μηνύματος προς όλες τις κατευθύνσεις ότι είναι στο χέρι μας να κάνουμε τη διαφορά.
Μάλιστα, η εμπειρία από αντίστοιχες καμπάνιες δείχνει ότι η δύναμη που δίνει η συμμετοχή στο εγχείρημα 400-500 προσώπων είναι πολύ μεγαλύτερη από τη διαφημιστική δύναμη των 7.500 δολαρίων που θα συγκεντρωθούν. Μακάρι το εγχείρημα να επιτύχει. Με πολλά αντίστοιχα ακόμα, η χώρα έχει να ελπίζει σε κάτι καλύτερο.
Mια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συνέντευξη του Γρηγόρη Αντωνιάδη, Προέδρου του ΣΔΕ φιλοξενεί το σημερινό τεύχος. Ο Πρόεδρος του ΣΔΕ μιλάει για όλα όσα απασχολούν τον διαφημιστικό κλάδο σε θεσμικό επίπεδο, αναδεικνύει προβλήματα, στηλιτεύει συμπεριφορές, προτείνει λύσεις.
Το τεύχος αυτό είναι ωστόσο, αφιερωμένο στη λειτουργία της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, η οποία εμφανίζεται ως ένα από τα βασικά οχήματα που θα βγάλουν την Ευρώπη από την κρίση. Το γιατί μπορείτε να το διαβάσετε στο σχετικό ρεπορτάζ. Τέλος, διαβάστε τι έγινε στη ραδιοφωνική αγορά το 2011, τόσο από πλευράς εξαγορών, όσο και διαφημιστικής δαπάνης ανά σταθμό.