Κι αυτό αποτυπώνεται σε κάθε έρευνα των τελευταίων χρόνων, με την πλέον πρόσφατη αυτή που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του θεσμού των Effie Hellas, κάποια βασικά συμπεράσματα της οποίας παρουσιάστηκαν την βραδιά της Τελετής Απονομής. Η συγκεκριμένη έρευνα είναι η μεγαλύτερη εκ μέρους κλαδικού φορέα για την καταναλωτική συμπεριφορά στην Ελλάδα και θα πραγματοποιείται κάθε δύο χρόνια. Πραγματοποιήθηκε δε σε συνεργασία των εταιρειών QED, Abacus και Tempo OMD.

Πέρα από την ανάδειξη της σημασίας της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης για τους καταναλωτές, η συγκεκριμένη έρευνα σκιαγράφησε τέσσερις γενιές και τέσσερις νέους κόσμους καταναλωτών. Κάθε κόσμος και κάθε ηλικιακή ομάδα έχει πλέον τις δικές της διαφορετικές απαιτήσεις, οι οποίες δημιουργούν νέα και διαφοροποιημένα ζητούμενα για τα brands. Φυσικά δεν πρόκειται για ευρήματα που κάποιος marketer ή διαφημιζόμενος δεν ανέμενε ότι θα δει. Eίναι όμως πολύ διαφορετικό να βλέπεις τα ευρήματα αυτά αποτυπωμένα ξεκάθαρα σε μια μεγάλη έρευνα, η οποία μάλιστα είναι και πρόσφατη. Ωστόσο ο εντοπισμός των ευρημάτων είναι μόνο το πρώτο σκέλος της όλης διαδικασίας, ίσως το πιο απλό.

Το πιο δύσκολο και σύνθετο είναι να μπορέσουν marketers και διαφημιστές να βρουν και να εξελίξουν τους ιδανικότερους τρόπους και μέσα προσέγγισης των κοινών αυτών. Και η διαδικασία αυτή κρύβει πολλές παγίδες και προκλήσεις, σε ένα περιβάλλον κατακερματισμένων μέσων και με έναν καταναλωτή “στα κάγκελα”. Από την άλλη, ίσως αυτό ακριβώς το γεγονός να είναι η γοητεία του σύγχρονου marketing. Αναλυτικό ρεπορτάζ και παρουσίαση των ευρημάτων της συγκεκριμένης έρευνας μπορείτε να διαβάσετε στο τεύχος που κρατάτε στα χέρια σας.