Έρευνα της HSBC για το εμπορικό περιβάλλον
Οι επιχειρήσεις είναι αισιόδοξες για το μέλλον τους, χάρη στην αυξημένη καταναλωτική ζήτηση και τις ευνοϊκές οικονομικές συνθήκες, αλλά αναθεωρούν τις στρατηγικές τους, καθώς ο προστατευτισμός έχει αντίκτυπο στις προοπτικές του διεθνούς εμπορίου, αποκαλύπτει η νέα έρευνα της HSBC με τίτλο «Navigator: Now next and how for business», στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι από περισσότερες από 8.500 εταιρείες.

Περισσότερα από τα τρία τέταρτα (78%) των επιχειρήσεων παγκοσμίως εκτιμούν θετικά το εμπορικό περιβάλλον, με το ποσοστό να ανέρχεται σε 86% στις χώρες της ΝΑ Ασίας και σε 82% στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με τη μελέτη που καλύπτει συνολικά 34 αγορές. Περισσότερο από το ένα τρίτο των ερωτηθέντων (35%) αναμένει πως η αύξηση της κατανάλωσης θα αποτελέσει τον βασικό παράγοντα ανάπτυξης για το επόμενο έτος.

Παρόμοια είναι τα ποσοστά των εταιρειών (33%) που εστιάζουν στο οικονομικό περιβάλλον και την τεχνολογία (32%) για να αυξήσουν την αποδοτικότητά τους ή να αναπτύξουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες. Ταυτόχρονα, όμως, οι «ισχυροί ενάντιοι άνεμοι» από τις πολιτικές εξελίξεις φαίνεται να ενισχύονται, με το 63% των εταιρειών να δηλώνει ότι πιστεύει ότι οι κυβερνήσεις αυξάνουν τον προστατευτισμό των οικονομιών τους. Για αυτές τις επιχειρήσεις, οι δασμοί και η κρίση στις εμπορικές σχέσεις ΗΠΑ-Κίνας είναι οι κύριες αιτίες της απαισιοδοξίας (31%).