Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ
Το γενικό συμπέρασμα των αποτελεσμάτων είναι ότι ο Έλληνας καταναλωτής αξιολογεί ιδιαίτερα υψηλά τη συνεισφορά του σουπερμάρκετ εν μέσω της οικονομικής κρίσης. Επίσης, γίνεται σαφές ότι για το ευρύ ελληνικό κοινό το σουπερμάρκετ αποτελεί «στήριγμα» της οικονομίας και της καθημερινότητας. Συνολικά οι καταναλωτές θεωρούν θετική τη συμβολή των σουπερμάρκετ στην ελληνική οικονομία (μέσω των επενδύσεων, της προσφοράς τους στο ΑΕΠ, τη διατήρηση των θέσεων εργασίας κλπ) σε ποσοστό 61%. Αυτό αντικατοπτρίζεται και στην μακροοικονομική συμβολή του κλάδου στο ΑΕΠ. Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ «H συμβολή του κλάδου των ταχυκινούμενων καταναλωτικών αγαθών (FMCGs) στην Εθνική Οικονομία», ο συνολικός υπερ-κλάδος τροφίμων που περιλαμβάνει το λιανεμπόριο, το χονδρεμπόριο και την παραγωγή συμβάλει στο ΑΕΠ το 9,24% με 14,5 δισ. ευρώ Ακαθάριστης Προστιθέμενης Αξίας.
Τα σουπερμάρκετ στηρίζουν την απασχόληση στην Ελλάδα και την τοπική οικονομία με θετικές απαντήσεις σε ποσοστό 56% και 59% και ενισχύουν τους Έλληνες παραγωγούς με θετικές απαντήσεις σε ποσοστό 59%, αποτέλεσμα των μεγάλων πανελλήνιων δικτύων καταστημάτων που έχουν αναπτύξει, αλλά και της συνεργασίας με τοπικούς Έλληνες παραγωγούς. Επιπλέον, το 53% έχει θετική άποψη για τον ρόλο που παίζει ο κλάδος των σουπερμάρκετ στην προστασία του περιβάλλοντος. Επίσης, αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι οι καταναλωτές έχουν την τελευταία 3ετία σε μεγάλο βαθμό θετική γνώμη για τις προσπάθειες των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ για τη διατήρηση των τιμών σε χαμηλά επίπεδα και τη στήριξή τους στην αντιμετώπιση της κρίσης, ανταποκρινόμενα στη μείωση του εισοδήματος του κοινού. Τέλος, συγκριτικά με άλλα σημεία πώλησης τροφίμων (λαϊκές αγορές, κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, οπωροπωλεία, περίπτερα, κ.λπ.) το σουπερμάρκετ θεωρείται με διαφορά το σημείο που οι καταναλωτές εμπιστεύονται περισσότερο.