Αναμφισβήτητα οι στιγμές ήταν – και παραμένουν – ιστορικές και δοκίμασαν την ψυχραιμία και τη λογική σκέψη όλων μας. Κάπου εδώ όμως, ήρθε να δείξει τη δύναμή του και… το e-commerce. Oι αναταράξεις που έφεραν οι εξελίξεις σχετικά με το δημοψήφισμα και την ρευστότητα των τραπεζών, στις online αγορές των Ελλήνων από ηλεκτρονικά καταστήματα, ήταν άνευ προηγουμένου. Η πτώση των αγορών από e-shops το διήμερο 27 και 28 Ιουνίου ήταν 40% σε κλάδους όπως μόδα, ομορφιά, είδη σπιτιού, φαρμακείου κλπ, σύμφωνα με τις μετρήσεις της Convert Group eBusiness Consulting. Ωστόσο, πολύ μεγάλη αύξηση είχαν τα online supermarkets και όσα e-shops διαθέτουν είδη πρώτης ανάγκης και βρεφικής φροντίδας, αφού οι καταναλωτές έκαναν μαζικές παραγγελίες, κυρίως την Κυριακή 28 Ιουνίου, για να εξασφαλίσουν αποθέματα σε βασικά είδη.

Σε αυτές τις κατηγορίες παρατηρήθηκε παράλληλα μεγάλη αύξηση στο μέσο καλάθι, πέρα από τον αριθμό των αγορών. Ήταν η εκδίκηση του e-commerce, θα μπορούσε να πει κανείς και μια πολύ σημαντική εμπειρία για τους ανθρώπους του κλάδου. Και είναι απόλυτα σίγουρο ότι όσο συνεχίζεται η οικονομική ασφυξία, οι online πληρωμές μέσω πιστωτικών και χρεωστικών καρτών θα αυξηθούν, καθότι θα υπάρχει μικρή ρευστότητα σε μετρητά στους καταναλωτές. Έτσι, ακόμα και όσοι μέχρι σήμερα δεν είχαν επαφή με το «σπορ» αυτό, αναγκαστικά θα το γνωρίσουν. Και κάπου εδώ είναι η μεγάλη ευκαιρία του e-commerce για να κερδίσει τους Έλληνες καταναλωτές. Εάν αυτό συμβεί, είναι βέβαιο ότι μόλις η κατάσταση εξομαλυνθεί, το e-commerce θα έχει αξιολογηθεί ακόμα και από ανθρώπους που δεν το εμπιστεύονταν και θα έχουν εκτιμήσει τις δυνατότητες που δίνει. Αυτό στη συνέχεια, μπορεί να σημαίνει πολλά για τις νέες προοπτικές που ανοίγονται τόσο για το digital advertising, όσο και για το mobile commerce.