Αυξάνουν παγκοσμίως το μερίδιό τους στη συνολική δαπάνη επικοινωνίας

Οι δείκτες ανάπτυξης σε 23 χώρες, όπως καταγράφονται στο World Report του 2012 της ICCO, ξεπέρασαν τη συνολική πορεία της οικονομίας και κέρδισαν έδαφος στη συνολική επικοινωνιακή δαπάνη, έναντι της διαφήμισης και άλλων τομέων. Σε Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία και Αυστραλία, τα έσοδα των υπηρεσιών PR διευρύνθηκαν κατά 20% και σε Βόρεια Ευρώπη, Τουρκία και ΗΠΑ κατά 10%. Την αντίθετη πορεία ακολούθησαν οι αγορές της Νότιας Ευρώπης, αναφέροντας μείωση της τάξης του 20% σε Πορτογαλία, Ισπανία και Σλοβενία.

Η ανάπτυξη του 2011 οδηγήθηκε κυρίως από τη ζήτηση για υπηρεσίες consumer/brand marketing, εταιρική επικοινωνία, public affairs και crisis communications, όλα υπό το πρίσμα της ανόδου των digital και social media. Πιο υποσχόμενες αγορές θεωρούνται η ενέργεια, τραπεζική και healthcare, ενώ και η κατηγορία των FMCG αναμένεται να αυξήσει τις δαπάνες της σε PR, σε συγκεκριμένες χώρες. Οι βασικότερες 5 προκλήσεις για τις Δημόσιες Σχέσεις, όπως προκύπτουν από την έρευνα, είναι: Στελέχωση, Τιμές, Διαθέσιμα budgets, Κερδοφορία, Μέτρηση αποτελεσμάτων.