Και αναφέρομαι σε κάθε έκφανση της δημιουργικότητας: στον τρόπο σκέψης, δράσης, λειτουργίας. Στο θεσμό των TGI Friday’s Young Lions Competition Hellas 2009, η διαφημιστική κοινότητα έδειξε ότι το μήνυμα αυτό το έχει λάβει. Οι νέοι δημιουργικοί που συμμετείχαν στο θεσμό, έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό και μας προσέφεραν δημιουργικές δουλειές που ήταν φανερό ότι προέκυψαν με ενθουσιασμό, μεράκι, αλλά και στρατηγική σκέψη. Οι φετινές συμμετοχές ήταν αυξημένες σε σχέση με πέρυσι, αφού περίπου 100 ζευγάρια νέων δημιουργικών παρέλαβαν το brief και «έδωσαν» 70 έργα. Ο Κώστας Βάνης, Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του θεσμού και VP Executive Creative Director της Fortune, στην ομιλία του κατά την διάρκεια της απονομής των βραβείων παρομοίασε τη ζωή ενός διαφημιστή με το παραμύθι της Σταχτοπούτας. «Μην εγκαταλείπετε την προσπάθεια» είπε, «τα όνειρα πολλές φορές βγαίνουν αληθινά».

Στο παρόν τεύχος εξάλλου, έχουμε τη χαρά και την τιμή να φιλοξενούμε τον Κώστα Καββαθά. Ο άνθρωπος που θεμελίωσε τον αυτοκινητιστικό -και όχι μόνο- τύπο στην Ελλάδα, παραχώρησε στο Marketing Week μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη. Ο λόγος του σαρωτικός και χειμαρρώδης, δεν αφήνει κανένα περιθώριο παρερμηνειών των όσων υποστηρίζει: το έντυπο δεν θα «σβήσει», τα ελληνικά περιοδικά είναι από τα καλύτερα στον κόσμο, ο ‘Ελληνας δεν έχει οδηγική παιδεία, η χώρα δεν έχει προχωρήσει, ενώ η αισιοδοξία σήμερα δεν υπάρχει στο βαθμό που θα έπρεπε. Μια απολαυστική, όσο και ουσιαστική συνέντευξη.

«Η μουσική είναι το 50% της επιτυχίας ενός διαφημιστικού» είχε πει κάποτε ο John Hegarty της ΒΒΗ, o άνθρωπος που πρώτος έβαλε τη μουσική στη διαφήμιση, σε μια ιστορική διαφήμιση της Levi’s. Από τότε κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι στην επικοινωνία, αλλά η ουσία παραμένει ίδια: η μουσική διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην επιτυχία μιας διαφήμισης. Διαβάστε το πολύ ενδιαφέρον άρθρο για το sonic branding και κρατήστε στο μυαλό σας τα συμπεράσματά του.

Η έννοια της πόλης-brand δεν είναι καινούργια. Με αφορμή ένα ενδιαφέρον event στην πόλη των Καλαβρύτων με θέμα το κρασί, δημιουργήσαμε ένα ενδιαφέρον ρεπορτάζ για τις ευκαιρίες -επιχειρηματικές και άλλες- που προσφέρει σε μια πόλη η ταυτοποίησή της ως brand. Πρόκειται για τάση που στο εγγύς μέλλον θα μας απασχολήσει ακόμα περισσότερο. Ήδη η τουριστική αγορά έχει συνειδητοποιήσει τις ευκαιρίες που δημιουργεί και χρόνο με το χρόνο στρέφεται ολοένα και περισσότερο σε αυτήν τη στρατηγική κατεύθυνση.