Σύμφωνα με την τελευταία μελέτη της Magna Global

Αυτά, είναι μερικά μόνο από τα συμπεράσματα που περιλαμβάνονται στο ετήσιο report της Magna Global για την πορεία της παγκόσμιας διαφημιστικής δαπάνης το 2015 και τις προβλέψεις για το 2016. Μέσα σε όλα αυτά, η θέση της Ελλάδας είναι και πάλι από τις δυσμενέστερες, καθώς ήταν η δεύτερη μικρότερη αγορά στην περιοχή της Δυτικής Ευρώπης με αρνητικό πρόσημο -12,1% στη διαφημιστική δαπάνη. Για το 2016 αναμένεται παρόμοια εικόνα, με πρόβλεψη -2%. Οι ιδιαιτερότητες της Ελλάδας καταγράφονται και στην απορρόφηση ανά Μέσο, καθώς εδώ η τηλεόραση παραμένει κυρίαρχη με 56% της συνολικής δαπάνης, όταν το παγκόσμιο ποσοστό είναι 38,5% και το ευρωπαϊκό 31%. Επίσης το μερίδιο για τα digital media στην Ελλάδα είναι χαμηλότερο από το παγκόσμιο, με 19% και 35,5% αντίστοιχα. Σύμφωνα με την έρευνα, η διαφημιστική δαπάνη παγκοσμίως αυξήθηκε κατά 3,2% το 2015.

Για το 2016, τους ρυθμούς αναμένεται να εντείνουν γεγονότα όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες, το πρωτάθλημα ποδοσφαίρου UEFA ή οι Προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ, χωρίς τα οποία η παγκόσμια αγορά δεν φαίνεται να επιταχύνει. Πρωταγωνιστής πάντως της ανάπτυξης αναδεικνύεται το digital (+17,2% για το 2015), με κινητήρια δύναμη το social (+44% το 2015) και το video (+39%). Το Search παραμένει στα επίπεδα απορρόφησης σχεδόν της μισής επένδυσης (48%). Με ταχύτατους ρυθμούς κινείται και η διαφήμιση στα mobile Μέσα (+61% το 2015), ενώ το programmatic advertising φτάνει σε μερίδιο 31% το 2015, με πρόβλεψη απορρόφησης άνω της μισής επένδυσης ως το 2019. Στον αντίποδα του digital, αρνητικά κινούνται τα παραδοσιακά Μέσα με -2,2%. Η Magna Global είναι το strategic media unit του ομίλου της IPG Mediabrands, η οποία στην Ελλάδα δραστηριοποιείται με τις εταιρείες UM, Initiative και Reprise.