Την έκθεση «Το ξενοδοχείο του μέλλοντος» δημοσίευσε η Deloitte Ελλάδος με αντικείμενο τις τάσεις στον σχεδιασμό των πολυτελών resorts στη Μεσόγειο. Σύμφωνα με την έκθεση, πριν την πανδημία, ο παγκόσμιος τουρισμός είχε διανύσει μια δεκαετία συνεχούς ανάπτυξης, ωστόσο, ακόμη και πριν από την πανδημία, ο κλάδος βρισκόταν σε μια κατάσταση disruption και συνεχών αλλαγών και εξελίξεων.
Οι τάσεις σήμερα, αναφέρει η έρευνα, διαμορφώνονται σύμφωνα με τις αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών, την ανάγκη των οργανισμών να προσελκύσουν νέες κατηγορίες και τμήματα πελατών (π.χ. millennials/ Gen Z, ψηφιακοί νομάδες, ταξίδια παρατεταμένης διαμονής, bleisure, κ.ά.), να βελτιώσουν και εξατομικεύσουν την εμπειρία των επισκεπτών και να υιοθετήσουν ψηφιακές λύσεις και πρακτικές βιωσιμότητας, προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.
Ενδεικτικά, οι βασικές τάσεις στον σχεδιασμό των πολυτελών resorts,βάσει της έρευνας είναι: Αυθεντικότητα, Τοπικά στοιχεία, Οικειότητα, Βιωσιμότητα, Wellness & biophilic, Smart technologies και Instagrammability.
Επιπλέον, η έρευνα ανέδειξε τα Sani Dunes στη Χαλκιδική και Ikos Aria στην Κω, ως χαρακτηριστικά παραδείγματα των τάσεων της Αυθεντικότητας και του Wellness & biophilic, αντίστοιχα. Σύμφωνα με τον Βασίλη Καφάτο, Partner, Clients & Industries Leader, Head of Travel, Hospitality & Leisure στην Deloitte Ελλάδος «η έλευση της νέας κανονικότητας φέρνει νέες τάσεις και γεννά καινούργιες ανάγκες και κατηγορίες επισκεπτών».