Για να μην πέσουμε ως στα hardcore-iλίκια του digital marketing και θολώσουμε με τα wearables και τα IoT (Internet of Things) και το Social Commerce που είναι προ των πυλών στα σοβαρά (γιατί στα ασόβαρα είναι από το 2005 περίπου που εισήγαγε τον όρο το Yahoo!) θα αδράξω την ευκαιρία από την Kim Kardashian και τις περιπέτειές της στο Twitter για να θίξω ένα άλλο θέμα. Αυτό της διαφοράς των Ambassadors με τους Advocates, και το πόσο κρίσιμη μπορεί να σταθεί η διαχείριση και των δύο από τα brands και τα agencies.

Ας μη γελιόμαστε φίλες και φίλοι. H Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, έχει γεμίσει από εσωστρεφείς εταιρείες οι οποίες πολύ συχνά (αν όχι πάντα), προσπαθούν να διαφοροποιηθούν η μία από την άλλη με βάση το τι ξέρουν να κάνουν καλύτερα  και πολύ σπάνια με βάση τον πελάτη και τις ανάγκες του brand. Με άλλα λόγια υπάρχει μία εστίαση στο «τι μπορώ να κάνω εγώ» αντί, «τι έχεις ανάγκη εσύ». Έτσι, χτίζουν τη στρατηγική τους και τη δημιουργική δουλειά τους με βάση το τι μπορούν να κάνουν και τι δεν μπορούν να κάνουν, και αντίστοιχα προσπαθούν να το δικαιολογήσουν παρουσιάζοντας ότι το niche στο οποίο ειδικεύονται και ανήκουν (το nich του digital, του above κ.λπ.) είναι το γιατρικό για όλα τα δεινά του brand.

Το θέμα όμως είναι να βλέπεις και να μπορείς να κάνεις πράγματα που να ακολουθούν τη μεγάλη εικόνα. Τη μεγάλη εικόνα που έχει να κάνει με την αγορά, τη μεγάλη εικόνα που έχει να κάνει με τα passion points του κοινού. Και μετά, βασισμένος σε μία βαθιά κατανόηση των τοπικών ή διεθνών trends και συμπεριφορών να βάζεις το brand στο επίκεντρο, στη μέση συζητήσεων που συμβαίνουν ή ακόμα και να χτίσεις καινούριες συζητήσεις. Online και off line συζητήσεις μεταξύ του brand και των καταναλωτών ή μεταξύ των καταναλωτών, πάντα χρησιμοποιώντας το brand σαν τη σπίθα που θα ανάψει τη φλόγα της συζήτησης.

Δεν πρέπει να μας αφορά αν το medium είναι η τηλεόραση, το digital ή ένα ταχυδρομικό περιστέρι. Αυτό που πρέπει να θέλουμε είναι ο θετικός διάλογος ο οποίος φτιάχνει advocates για το brand μας. Κόσμο δηλαδή ο οποίος χωρίς να έχει κάποιο συγκεκριμένο όφελος θα μιλάει για το brand μας και θα του δίνει μία υπόσταση λύσης ή απάντησης σε καθημερινά προβλήματα.