Εντείνεται η αντιπαράθεση μεταξύ των δύο κολοσσών
Η Amazon σταματά να αγοράζει τους ακριβούς, υψηλής απόδοσης διαφημιστικούς χώρους στην Google.

Η απόφαση βαθαίνει την αντιπαράθεση ανάμεσα στους δύο κολοσσούς τεχνολογίας και υπογραμμίζει για άλλη μια φορά τη φιλόδοξη στάση που έχει υιοθετήσει η Amazon στον χώρο της ψηφιακής διαφήμισης. Η απόφαση της Amazon επηρεάζει τις περιζήτητες διαφημιστικές θέσεις που βρίσκονται στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης στο Google, θέσεις για τις οποίες οι e-retailers πλειοδοτούν με μεγάλα ποσά. Οι διαφημίσεις αυτές εμφανίζονται όταν οι πελάτες ψάχνουν online για διάφορα προϊόντα επιλογής τους.

Η Amazon ξεκίνησε να πλειοδοτεί για τις συγκεκριμένες θέσεις (γνωστές ως Product Listing Ads -PLAs) στα τέλη του 2016, ισχυροποιώντας τη θέση της έναντι κολοσσών του e-commerce όπως η Walmart. Τον Απρίλιο του 2018, το marketing agency Merkle εντόπισε την ξαφνική απόσυρση της Amazon μέσα από την ανάλυση σχετικών διαφημιστικών δεδομένων της Google. Η «απώλεια» της Amazon μπορεί να εξελιχθεί σε μειονέκτημα για τα Shopping Ads της Google, τα οποία θεωρούνται ως εξαιρετικά αποδοτικά οικονομικά.

Παρόλο που η Alphabet Inc. δεν αποκαλύπτει λεπτομέρειες όσον αφορά στα έσοδα από αυτή τη δραστηριότητα, εκτιμήσεις κάνουν λόγο για ανάπτυξη του συγκεκριμένου format με ρυθμό τριπλάσιο από αυτόν που εμφανίζουν τα συνηθισμένα text Search Ads της Google. Σύμφωνα με τη Merkle, η δαπάνη της Amazon σε PLAs εκτιμάται σε 50 εκατ. δολάρια το χρόνο κυρίως για διαφημίσεις επίπλων, αθλητικών ειδών και εξοπλισμό γραφείου.

Αναλυτές εκτιμούν ότι η πρόσφατη κίνηση απόσυρσης της Amazon σηματοδοτεί την αυξανόμενη έμφαση που θέλει να δώσει η εταιρεία σε δικά της assets ψηφιακής διαφήμισης και θεωρούν ότι εν δυνάμει μπορεί να αποτελέσει πρόκληση για το δυοπώλιο των Google και Facebook στο digital marketing. Αυτή τη στιγμή, η Amazon προσφέρει παρόμοιες χορηγούμενες προϊοντικές διαφημίσεις στο e-commerce site της.

Σύμφωνα με εκτίμηση της Mizuho Securities USA Inc., οι προϊοντικές διαφημίσεις στη Google είναι 4 φορές πιο αποτελεσματικές, ωστόσο, επισημαίνει ότι η Amazon θα μπορούσε να βελτιωθεί και να ξεπεράσει την Google. Επισημαίνει ακόμη ότι η μεγαλύτερη δαπάνη σε διαφημίσεις στην Amazon προέρχεται από marketers που κάνουν τη μετάβαση από παραδοσιακές offline διαφημίσεις, παρά από απόσυρση δαπανών από την Google. Άλλοι αναλυτές, βλέπουν στη μαζική διαδικτυακή πρόσβαση της Amazon, στη συνδρομητική της βάση και στις υπηρεσίες φωνής όπως η Alexa, τη μεγαλύτερη απειλή για την Google.

Η ενδεχόμενη διεύρυνση απόσυρσης της Amazon από την Google θα μπορούσε να ενισχύσει την ένταση μεταξύ των δύο κολοσσών. Όπως είναι γνωστό, η Google «απάντησε» στην κατάργηση ειδών της από τα ηλεκτρονικά ράφια της Amazon μπλοκάροντας το YouTube από τις συσκευές streaming της Amazon. Η Google έχει επίσης επαναδιπλασιάσει τις δικές της προσφορές e-commerce, κυρίως όσον αφορά σε λύσεις φωνής, ανταγωνιστικές της Alexa. Προχώρησε επίσης σε συνεργασίες με ανταγωνιστές της Amazon όπως Walmart και Target στον τομέα του φωνητικού online shopping και delivery. (Πηγές: Bloomberg.com, startupworld.com, adage.com)