Η απόφαση των αρχών θα μπορούσε να επηρεάσει καταλυτικά τον τρόπο λειτουργίας του μεγαλύτερου διαδικτυακού marketplace και ευθυγραμμίζεται με τις αντίστοιχες ενέργειες απέναντι σε Google και Microsoft. Η επικεφαλής της Επιτροπής Ανταγωνισμού της ΕΕ, Margrethe Vestager, διαβεβαίωσε ότι «εξετάζει προσεκτικά» τον διττό ρόλο της Amazon, ως retailer και ως marketplace.

Από αυτή τη θέση, η Amazon έχει τη δυνατότητα να συλλέγει data σχετικά με τη δραστηριότητα στο site της, που μπορεί να χρησιμοποιήσει για να ευνοήσει την πώληση των δικών της προϊόντων. Συγκεκριμένα, η ΕΕ θα διερευνήσει το πώς η Amazon καθορίζει το ποιος trader επιλέγεται ως default seller για ένα προϊόν που επιλέγει ένας πελάτης.

Η Ένωση ξεκίνησε προκαταρκτική έρευνα την περσινή χρονιά, σύμφωνα με την οποία «η Amazon χρησιμοποιεί για λόγους ανταγωνισμού ευαίσθητες πληροφορίες», ενώ ανάλογη έρευνα δρομολογείται και από τις αμερικανικές αρχές. Από την πλευρά της, η Amazon, σε ακροαματική διαδικασία σχολίασε ότι πρόθεσή της είναι να κρατήσει ισχυρή την παρουσία των third-party sellers, καθώς αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 60% των πωλήσεων σε τεμάχια και αναπτύσσονται με διπλάσια ταχύτητα από τα ίδια brands της Amazon.
(Πηγή: apnews.com)