Με αφορμή το virtual forum “The Publisher Sessions”, που διοργανώνει το Project Agora στις 19 Νοεμβρίου, αναλύσαμε με τη Μαριλένα Μανάτου, Customer Success Director της εταιρίας, τις αναδυόμενες τάσεις στο digital marketing, καθώς και τις τεχνολογίες που αναπτύσσονται με σκοπό να ενισχυθούν οι online εκδότες στη διαφημιστική αγορά.

Μαριλένα Μανάτου, Customer Success Director, Project Agora

Το 2020 ήταν μια χρονιά απρόβλεπτη, κατά τη διάρκεια της οποίας πολλοί διαφημιζόμενοι άλλαξαν τη στρατηγική τους. Ποιες τάσεις ξεχωρίσατε και τι λύσεις προτείνετε?

Η πρώτη φετινή τάση που διακρίναμε ήταν ότι λόγω πανδημίας δόθηκε μεγαλύτερη έμφαση στο brand safety και για το λόγο αυτό λανσάραμε μία συμπληρωματική τεχνολογία που παρέχει στο διαφημιζόμενο τη δυνατότητα να ελέγχει εάν και κάτω από ποιές συνθήκες εμφανίζεται σε σχετικό περιεχόμενο. Έχουμε δει, επίσης, μεγαλύτερη ζήτηση σε performance καμπάνιες με στόχους για conversions & leads, το οποίο οφείλεται κυρίως στη σημαντική άνοδο του eCommerce. Απαντώντας σε αυτή την ανάγκη, η Taboola αποτελεί μια εξαιρετική λύση τόσο σε website όσο και σε app περιβάλλον. Τέλος, η ανάγκη για branding καμπάνιες παραμένει ισχυρή στην ελληνική αγορά, μέσα από custom διαφημιστικά formats, όπως π.χ. το format μας Social Cards.

Αρκετά δημοσιεύματα στο διεθνή Τύπο αναφέρουν ότι το programmatic πήγε φέτος καλύτερα ως μέθοδος buying, λόγω της ευελιξίας και προσαρμοστικότητας που παρέχει. Ισχύει αυτό και στην ελληνική διαφημιστική αγορά; Είναι μία τάση που θα ωφελήσει τους online εκδότες;

Στο Project Agora υποστηρίζουμε εδώ και καιρό programmatic demand σε Display & Video, Taboola Content Discovery, καθώς και custom formats, όπως τα Social Cards, που ανέφερα ήδη. Οι online εκδότες στην Ελλάδα έχουν ξεκινήσει να δοκιμάζουν τις ανεπτυγμένες δυνατότητες των programmatic πλατφορμών, αλλά απέχουμε πολύ από το να θεωρηθεί το έσοδο αυτό σημαντικό μερίδιο του συνολικού direct εσόδου τους. Σε κάθε περίπτωση, το σημείο που οι publishers πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή είναι στην εφαρμογή των κατάλληλων πρακτικών yield management ανά διαφημιστική πηγή στο inventory τους, ώστε να προστατεύεται η αξία στην οποία αυτό αγοράζεται.

Reports αναφέρουν ότι από τα χίλια sites με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα παγκοσμίως, ένα ποσοστό άνω του 85% έχει υλοποιήσει την τεχνολογία header bidding. Ποιο είναι το όφελος αυτού του προϊόντος και τι θα πρέπει να προσέξει ένας εκδότης κατά την υλοποίηση? 

Το Header Bidding αυξάνει αλγοριθμικά τον ανταγωνισμό για κάθε impression, με σκοπό τη μεγιστοποίηση του εσόδου από τις διαφημιστικές πλατφόρμες με τις οποίες είναι συνδεδεμένο ένα site. Οι μεγάλοι εκδότες παγκοσμίως έχουν επενδύσει σε εξειδικευμένο προσωπικό που αποτελείται από Developers, AdOps, Product & Data Managers, που δουλεύει αποκλειστικά στην υλοποίηση και συντήρηση αυτής της τεχνολογίας. Το Project Agora έχει λανσάρει επιτυχώς μία meta-header bidding λύση η οποία υλοποιείται σε διάστημα 2-3 εβδομάδων σε συνεργασία με τον εκδότη και συντηρείται εφάπαξ από την πλευρά μας πετυχαίνοντας αύξηση των συνολικών εσόδων του site κατά 20-50%.

Γίνεται μεγάλη συζήτηση γύρω από τις πρακτικές του Content Discovery και το γεγονός ότι εξελίσσεται σε ένα απαραίτητο εργαλείο για τους online εκδότες, όχι μόνο σε επίπεδο διαφήμισης αλλά και για την αύξηση του κοινού. Τι να περιμένουμε στο επόμενο διάστημα?

Η Taboola δεν σταματά να μελετά τη συμπεριφορά του online χρήστη, με σκοπό να αναπτύσσει εργαλεία που βοηθούν τους εκδότες να αυξήσουν το engagement των αναγνωστών στις σελίδες τους. Φέτος λανσάραμε το Explore More, ένα εργαλείο που εμφανίζεται σε χρήστες που έχουν έρθει από non-direct traffic πηγές (μηχανές αναζήτησης, μέσα κοινωνικής δικτύωσης κλπ.) και ουσιαστικά τους προτρέπει να παραμείνουν στο site, με τα αποτελέσματα να δείχνουν μέχρι και διπλασιασμό του οργανικού recirculation και των εσόδων! Για το 2021 έχουμε ήδη ξεκινήσει να λανσάρουμε με τους platinum πελάτες μας το Taboola Newsroom, ένα εργαλείο που βοηθάει τις ομάδες Editorial & Audience Development να τεστάρουν νέες στρατηγικές στα sites τους για να αυξήσουν την επισκεψιμότητα και να αποκτήσουν πιο πιστό αναγνωστικό κοινό με μεθόδους όπως subscriptions, newsletters κλπ.

Τι προϊόντα και υπηρεσίες θεωρείτε ότι θα ήταν καλό να δοκιμάσουν οι online εκδότες μέσα στην επόμενη χρονιά?

Το επόμενο διάστημα αναμένονται ραγδαίες αλλαγές για τους publishers τόσο λόγω του νέου Transparency & Consent Framework (TCF) από τον IAB Europe, όσο και από τη γνωστή αλλαγή του cookie policy από την πλεοψηφία των web browsers. Όλες αυτές οι αλλαγές θα επιβαρύνουν σημαντικά τις εμπορικές και τεχνικές ομάδες των εκδοτών, αναδεικνύοντας την ανάγκη εξοικονόμησης πόρων που θα προέλθει από λύσεις, όπως το Project Agora Header Bidding. Οι προκλήσεις που φέρνει το TFC v2 σε συνδυασμό με ένα cookie-less περιβάλλον, απαιτούν μία νέα εμπορική στρατηγική που στο επίκεντρό της θα έχει registration & subscription walls, publisher alliances, universal IDs και λοιπές μεθόδους που θα αναδυθούν στο άμεσο μέλλον.

Το Project Agora διοργανώνει στις 19 Νοεμβρίου το «The Publisher Sessions», ένα virtual forum για digital publishers, με συμμετοχή κατόπιν πρόσκλησης. Οι digital publishers θα έχουν την ευκαιρία να ακούσουν απόψεις από παγκόσμια διαφημιστικά brands, όπως η The CocaCola Company, καταξιωμένους εκδότες, όπως η El País, και κορυφαίους φορείς, όπως το IAB Europe, σχετικά με τις ανερχόμενες τάσεις, τις νέες πρακτικές και σημαντικές εξελίξεις στo supply monetization. Η ατζέντα περιλαμβάνει, επίσης, πάνελ με εκπροσώπους από κορυφαίους εκδοτικούς ομίλους της Κεντρικής-Ανατολικής Ευρώπης, Μέσης Ανατολής & Αφρικής, καθώς και παρουσίαση των πιο πρόσφατων λύσεων και των μελλοντικών σχεδίων του Project Agora

Δηλώστε το ενδιαφέρον σας για συμμετοχή τώρα!