Θετικά, στο +0,9%, κινείται στο σύνολό της η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της NielsenIQ (στοιχεία YTD έως 19 Ιουνίου 2022) – ανάπτυξη η οποία προέρχεται αποκλειστικά από αυξημένες τιμές, καθώς η ζήτηση παρουσιάζει αρνητική τάση για το σύνολο των μεγάλων κατηγοριών.

Επίσης, η τάση σε αξία του +0,7% που σημειώνουν, οδηγείται κυρίως από τις κατηγορίες των Τροφίμων και Ποτών, οι οποίες παρουσιάζουν και τις μεγαλύτερες πληθωριστικές πιέσεις 4,2%, με αποτέλεσμα οι όγκοι πωλήσεων να υποχωρούν κατά 2,7%. Ενδεικτικά, οι τιμές στις κατηγορίες Ελαιόλαδου, Συσκευασμένου Τυριού και Αλεύρων έχουν αυξηθεί μεσοσταθμικά κατά 22,7%, 9,6% και 9,1%, αντίστοιχα.

Αυξημένο είναι και το επίπεδο τιμών για τις κατηγορίες Φροντίδας του νοικοκυριού και Προσωπικής Περιποίησης κατά 3,4% και 2,1%, αντίστοιχα, με αποτέλεσμα η κατανάλωση να έχει υποχωρήσει 5,3% και 3,6%, αντίστοιχα. Μεταξύ των κατηγοριών που έχουν σημειώσει τις πιο υψηλές ανατιμήσεις είναι το αλουμινόχαρτο (16,7%) και οι πάνες (9%).

Τέλος, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας παρουσιάζουν αύξηση μεριδίου, σε σχέση με το 2021, από 12,7 σε 13,6%, ενώ λιανέμποροι και προμηθευτές εντείνουν την προωθητική δραστηριότητα στα καταστήματα, η οποία έχει φτάσει στο 66,4% για το σύνολο των FMCGs.