Εννέα στους δέκα επαγγελματίες του marketing δεν ανανεώνουν τη στρατηγική τους σκέψη και τις μεθόδους που εφαρμόζουν. Αυτό διαπιστώνει έρευνα της Dentsu που διενεργήθηκε τον Μάιο και Ιούνιο του 2020, σε 1.350 CMOs από 12 χώρες. Παρόλες τις σεισμικές αλλαγές που έφερε η πανδημία του Covid-19, ένα σημαντικό ποσοστό των marketers «οχυρώνεται» πίσω από δοκιμασμένες συνταγές και μόνον ένας στους δέκα αναζητά νέες στρατηγικές.

Η έρευνα σημειώνει ότι η έλλειψη νεωτερικής σκέψης αποτελεί τροχοπέδη για την ανάπτυξη των brands, ενώ εντοπίζει και αναδεικνύει brands που δημιούργησαν εξολοκλήρου νέες στρατηγικές για να ανταποκριθούν στην κρίση της πανδημίας.

Σύμφωνα με άλλη έρευνα και συγκεκριμένα τη μελέτη της Forrester «2021 Predictions», επιτυχημένοι στο άμεσο μέλλον θα είναι οι CMOs που θα επανεφεύρουν τον εαυτό τους, τις ομάδες τους και το ίδιο το marketing.

«Οι ξεχωριστές περιστάσεις καλούν για ξεχωριστό τρόπο σκέψης. Η παγκόσμια υγειονομική κρίση έφερε οικονομική ύφεση που δημιουργεί ένα άγνωστο και απρόβλεπτο περιβάλλον για τους CMOs», αναφέρει η Wendy Clark, Global CEO της Dentsu. Σύμφωνα με την ίδια, η έρευνα αποκαλύπτει ένα μεγάλο ρίσκο των marketers, όταν χρησιμοποιούν υφιστάμενες προσεγγίσεις για να διαχειριστούν μία άνευ προηγουμένου πρόκληση.

Η έρευνα, ωστόσο, σκιαγραφεί παράλληλα την ανάδυση ενός νέου «στυλ» ηγεσίας marketing, μία νέα «φυλή» marketers τους οποίους αποκαλεί «Frontier CMOs». Τι τους ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους; Η εστίασή τους σε λίγες, αλλά πολύ συγκεκριμένες στρατηγικές: Ενσυναίσθηση, ευελιξία, συνεργασία, ανθεκτικότητα, διαφάνεια. Όλα αυτά, σε «hyper» βαθμό.

«Πρόκειται για CMOs που τοποθετούν το consumer intelligence στην καρδιά των μαρκών τους, ενοποιούν εις βάθος όλο το εύρος των στοιχείων που συνθέτουν το marketing mix και καθιστούν προϋπόθεση τη “ριζοσπαστική” συνεργασία όλης της αλυσίδας στον οργανισμό τους», εξηγεί η Clark.

Όπως όλα δείχνουν, η παρούσα κρίση δεν θα τελειώσει ούτε γρήγορα ούτε εύκολα. Αν οι «hyper marketers» είναι αυτοί που θα έχουν κερδίσει τη μάχη, μένει να φανεί. Τουλάχιστον όμως, είναι αυτοί που θα έχουν προσπαθήσει.