Έχοντας στα άμεσα σχέδια το λανσάρισμα νέων τεχνολογικών λύσεων και την είσοδο σε νέες αγορές, η Httpool επιβεβαιώνει ότι το LinkedIn είναι κάτι παραπάνω από μια πλατφόρμα που παρέχει λύσεις σε σχέση με την εξεύρεση ανθρώπινου δυναμικού: είναι ένα μοναδικό μέρος όπου οι εταιρείες μπορούν να επικοινωνήσουν το όραμά τους.

Το προφίλ του LinkedIn, τις υπηρεσίες και δυνατότητες που προσφέρει, καθώς και tips για τη βέλτιστη αξιοποίησή του μοιράζεται ο Βαγγέλης Ματιάτος, Managing Director της Httpool. Παράλληλα μας αποκαλύπτει τα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας για την περαιτέρω ανάπτυξη της πλατφόρμας.

MW: Το LinkedIn είναι μία από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Πείτε μας περισσότερα γι’ αυτό.

Βαγγέλης Ματιάτος: Το LinkedIn είναι το μεγαλύτερο δίκτυο επαγγελματιών παγκόσμια και από το λανσάρισμά του, το 2003, περισσότεροι από 750 εκατομμύρια επαγγελματίες σε περισσότερες από 37 αγορές έχουν πρόσβαση σε αυτό. Στην Ελλάδα, το LinkedIn ξεκίνησε το 2015, σε συνεργασία με την Httpool, και σήμερα, οι χρήστες του έχουν ανέλθει σχεδόν στα 2 εκατομμύρια, με αύξηση κατά 10% περίπου μέσα στον τελευταίο χρόνο. Έχοντας ψηφιστεί «η πιο αξιόπιστη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης», το LinkedIn έχει ως κοινό επαγγελματίες και διευθυντικά στελέχη με υψηλότερη αγοραστική δύναμη και πρόθεση αγοράς από άλλες πλατφόρμες (Consumer Technographics North American Online Benchmark Recontact US).

Πιστεύω ότι μια από τις χρονικές στιγμές όπου η σημασία και η επικαιρότητα του LinkedIn στο κοινό των επαγγελματιών αναδείχθηκε περισσότερο ήταν πέρυσι, όταν το LinkedIn έγινε το επίκεντρο προβολής όλων των ειδήσεων και των τάσεων που αναδύθηκαν πίσω από τον αντίκτυπο της πανδημίας στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε την εργασία και λειτουργούμε ως επαγγελματίες. Το LinkedIn είναι κάτι παραπάνω από μια πλατφόρμα που παρέχει λύσεις σε σχέση με την εξεύρεση ανθρώπινου δυναμικού – είναι το ένα και μοναδικό μέρος όπου οι εταιρείες μπορούν να επικοινωνήσουν το όραμά τους, τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν και την κουλτούρα τους. Και όλη αυτή η πληροφορία μπορεί να απευθυνθεί σε τρέχοντες ή δυνητικούς υπαλλήλους τους, σε πελάτες, προμηθευτές, μετόχους ή επενδυτές.

Τι κάνει το LinkedIn ξεχωριστό και τι προσφέρει στα μέλη του που δεν το προσφέρουν άλλες πλατφόρμες;

Β. Μ.: Το LinkedIn ξεκίνησε ως πλατφόρμα εύρεσης εργασίας. Έκτοτε έχει περάσει από πολλά στάδια και σήμερα οι χρήστες επισκέπτονται το LinkedIn κυρίως για να μάθουν τα τελευταία νέα και ενημερώσεις πάνω στο τι είναι hot σε συγκεκριμένους κλάδους ή επαγγελματικούς τομείς, καθώς και για να ανταλλάξουν ιδέες ή απόψεις σε σημαντικά θέματα σχετικά με την εργασία. Το LinkedIn είναι μια πλατφόρμα με ανθρώπους υψηλής επιρροής, οι συμβουλές και οι προτάσεις των οποίων είναι καθοριστικής σημασίας για την ανάπτυξη της αγοράς. Η σωστά σχεδιασμένη επικοινωνία και η στόχευση του σωστού κοινού κάνει το LinkedIn ένα μοναδικό και ελκυστικό εργαλείο για κάθε επαγγελματία του marketing.

Την ίδια στιγμή, το LinkedIn είναι η πιο αξιόπιστη πλατφόρμα, ως εκ τούτου κι ένα μοναδικό επικοινωνιακό εργαλείο (Business Insider Intelligence “Digital Trust Report”, June 2018). Τέλος, το LinkedIn επενδύει πολύ στο LinkedIn learning. Απέκτησε την πλατφόρμα Lynda και τώρα οποιοσδήποτε μπορεί να παρακολουθήσει δωρεάν σεμινάρια σε πολλές θεματικές ενότητες, ενισχύοντας τις δεξιότητές του.

Κατά την άποψή σας, χρησιμοποιείται επαρκώς από διοικητικά στελέχη και εταιρείες στη χώρα μας ή βλέπετε χώρο για ανάπτυξη;

Β. Μ.: Η δραστηριοποίηση των brands στην πλατφόρμα διαρκώς αυξάνεται τα τελευταία χρόνια για όλους τους λόγους που προανέφερα. Ωστόσο, πάντα υπάρχει χώρος για βελτίωση στον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιείται το μέσο λόγω της εξειδίκευσής του. Μια πολύ σημαντική στρατηγική που αξίζει να υπογραμμιστεί είναι η αλλαγή αντίληψης στη διαφήμιση που χρειάζεται να αποκτήσουν τα brands: από τη σημασία του marketing ως μέσου για τη δημιουργία ζήτησης για μια επιχείρηση (Demand Generation) προς τη σημασία του ως μέσου για να δημιουργηθεί branding (Brand Marketing).

Σήμερα, οι χρήστες ανταποκρίνονται περισσότερο στα brands που δίνουν αξία μέσα από την επικοινωνία τους χωρίς να επιζητούν τις απευθείας πωλήσεις. Συνεπώς, είναι πολύ σημαντικό να χτίζεται μια σχέση ασφάλειας και εμπιστοσύνης η οποία οδηγεί στην αφοσίωση προς το brand και από εκεί στις παρατεταμένες πωλήσεις (Binet & Field longitudinal study, “The Long & Short of It”).

Πέρα από ένα εργαλείο για personal branding, το LinkedIn είναι επίσης ένα ταιριαστό πεδίο για τη διαφημιστική προώθηση brands και εταιρειών. Ποια διαφημιστικά εργαλεία προσφέρει;

Β. Μ.: Το LinkedIn προσφέρει στους επαγγελματίες του mar-keting ένα ευρύ φάσμα λύσεων για να προωθήσουν κάθε είδους επικοινωνία. Προσφέρει ειδικά εργαλεία για πωλήσεις και για την εύρεση δυνητικών πελατών, εταιρικές σελίδες, επαγγελματικά community groups και φυσικά μια εξαιρετική συλλογή από οχήματα πληρωμένης προβολής – όλα με 1st party data.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Content Marketing Institute, το 96% των επαγγελματιών του B2B marketing επιλέγουν το LinkedIn για να χτίσουν την οργανική επικοινωνία τους (Report 2021 B2B Content Marketing developed by the Content Marketing Institute, 2020). Η επιτυχία της οργανικής B2B επικοινωνίας διασφαλίζεται από την αυθεντικότητα και την εγκυρότητα των μηνυμάτων, καθώς και από τη στρατηγική που εξυπηρετεί τις ανάγκες της κοινότητας των χρηστών μέσα στην οποία η επικοινωνία αυτή προβάλλεται.

Ας έρθουμε στην Httpool, αποκλειστικό συνεργάτη του LinkedIn στην Ελλάδα και παραλήπτη του LinkedIn Partner Champion Award για το 2021. Τι σημαίνει για εσάς αυτή η διάκριση;

Β. Μ.: Η Httpool υποστηρίζει το LinkedIn σε περισσότερες από 29 χώρες. Το βραβείο Partner Champion 2021 είναι μια δικαίωση των προσπαθειών μας να βοηθήσουμε εταιρείες και διαφημιζόμενους να επιτύχουν τους στόχους τους. Η Ελλάδα είναι μια από τις χώρες που ηγούνται σε αυτή την προσπάθεια, αυξάνοντας την πελατεία του μέσου, υποστηρίζοντάς το σε κάθε στάδιο, στρατηγικά, επικοινωνιακά, αλλά και στο επίπεδο υλοποίησης και βελτιστοποίησης πληρωμένων καμπανιών, ώστε να μπορούν να αποδίδουν τα μέγιστα και να εξυπηρετούν τους σκοπούς των πελατών.

Τι περιλαμβάνει η δική σας στρατηγική διοίκησης του LinkedIn; Σε τι πιστεύετε ότι θα επικεντρωθείτε περισσότερο στο άμεσο μέλλον;

Β. Μ.: Δύο είναι οι στόχοι στους οποίους θα επικεντρωθούμε στο άμεσο μέλλον ως όμιλος:

  • Εκτός από sales partner του LinkedIn, αναπτύσσουμε επίσης τεχνολογικές λύσεις. Όπως κάναμε με το Twitter και την πλατφόρμα wise blue, το ίδιο θα επιτύχουμε και με το LinkedIn. Με την εμπειρία και τη γνώση που διαθέτουμε σε 29 αγορές, σε συνδυασμό με το τμήμα μας R&D performance, αναπτύσσουμε τεχνολογία που θα βελτιστοποιήσει την απόδοση των καμπανιών μας, κυρίως σε καμπάνιες lead generation αλλά και στην ποιότητα αποτελεσμάτων οποιασδήποτε άλλης καμπάνιας.
  • Θα εστιάσουμε και στην επέκταση σε νέες αγορές, διασφαλίζοντας τη βέλτιστη υπηρεσία σε εταιρείες και διαφημιστικές σε όλο τον κόσμο.

Κλείνοντας, θέλετε να μοιραστείτε μαζί μας κάποια tips για τη βέλτιστη χρήση της πλατφόρμας, τόσο από στελέχη όσο και από εταιρείες ή brands;

Β. Μ.: Το να έχεις επαγγελματικό προφίλ στο LinkedIn είναι πλέον αυτονόητο. Το σωστό στήσιμό του, ωστόσο, είναι πολύ σημαντικό και επηρεάζει την όλη εικόνα των στελεχών προς συνεργάτες, συναδέλφους και μελλοντικούς εργοδότες.

Όσο για τα brands, πρέπει να συνεχίσουν την εξαιρετική δουλειά που κάνουν στη δημιουργία οργανικού περιεχομένου, ενώ την ίδια στιγμή να επενδύουν στην προώθησή του σε ένα ευρύτερο κοινό ενδιαφέροντος, αξιοποιώντας στο έπακρο τις διαφημιστικές λύσεις που προσφέρουν το μέσο και η Httpool.

Καταλήγοντας, θα ήθελα να επισημάνω ότι αυτό που σήμερα καλούμε «εργασία» αλλάζει με γοργούς ρυθμούς – η ρομποτική, το 5G, η τεχνολογία, η AI έχουν αλλάξει εντελώς τον τρόπο που εργαζόμαστε και συνεργαζόμαστε, τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζουμε τη λειτουργία των επιχειρήσεών μας, τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες αλληλεπιδρούν με την κοινωνία. Κάποια επαγγέλματα θα καταργηθούν στο εγγύς μέλλον, κάποια άλλα θα γεννηθούν.

Ο μέσος εργαζόμενος θα αλλάζει πολύ περισσότερες θέσεις εργασίας (job hopping) και η επανεκπαίδευση είναι ένα θέμα καθοριστικής σημασίας στο πεδίο συζήτησης γύρω από την εργασία. Τα γραφεία ως τόπος εργασίας καταργούνται ή η σημασία τους μειώνεται, οι ψηφιακοί νομάδες είναι μια νέα τάση, διαρκώς αυξανόμενη, που απασχολεί εταιρείες και κυβερνήσεις. Κοινός παρονομαστής σε όλα τα παραπάνω είναι η γνώση και η πληροφόρηση για τις εξελίξεις. Το LinkedIn είναι η μόνη πλατφόρμα που παρέχει τέτοια ποιοτική πληροφόρηση.