Του Gijs de Swarte, Best World Publicity

Η Havas Lemz γνωρίζει διεθνή επιτυχία, ως ένα ολλανδικό διαφημιστικό agency που «χτίζει» το κοινωνικό προφίλ των εταιρειών στον δρόμο τους προς την επιτυχία. Αυτό την οδήγησε πρόσφατα στην απόκτηση της πιστοποίησης B Corporation. Πλέον, θα κυνηγά τον στόχο της «creativity as a force for good», ακόμα πιο ριζοσπαστικά και αποτελεσματικά.

Η Havas Lemz γνωρίζει διεθνή επιτυχία, ως ένα ολλανδικό διαφημιστικό agency που «χτίζει» το κοινωνικό προφίλ των εταιρειών στον δρόμο τους προς την επιτυχία. Αυτό την οδήγησε πρόσφατα στην απόκτηση της πιστοποίησης B Corporation. Πλέον, θα κυνηγά τον στόχο της «creativity as a force for good», ακόμα πιο ριζοσπαστικά και αποτελεσματικά.

Η Havas Lemz, μέλος του ομίλου Havas, θα αξιοποιήσει ακόμη περισσότερο τη δημιουργικότητα για να πετύχει εξαιρετικά αποτελέσματα με τις εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται, για να τις οδηγήσει στη βέλτιστη ισορροπία ανθρώπων, περιβάλλοντος και κέρδους. Αυτό αποτελεί τη βάση της βιώσιμης επιχειρηματικότητας σε μια πιο δίκαιη κοινωνία.

Πολλές εταιρείες βρίσκονται σε αυτό το μεταβατικό στάδιο, αλλά δυσκολεύονται αρκετά στην υλοποίησή του.  «Όλοι κατανοούν πλέον ότι το business και το social success συνδέονται», αναφέρει ο CEO του agency, Willem van der Schoot. «Ειδικά τώρα που βρισκόμαστε στο μέσο πολλών μεγάλων κρίσεων. Τα προβλήματα της εποχής μας είναι, φυσικά, πολύ μεγαλύτερα από αυτά που μπορεί να λύσει η διαφήμιση από μόνη της. Η κοινωνία ζητά από τις εταιρείες να ηγηθούν και να δείξουν πραγματική δέσμευση.

Εάν θέλεις να αλλάξεις τον κόσμο, χρειάζεσαι ένα επιχειρηματικό όραμα. Εάν θέλεις να επιτύχεις μακροπρόθεσμα, η εταιρεία σου χρειάζεται μια mission-driven ταυτότητα που καθορίζει όλη τη λειτουργία σου. Θα μπορούσαμε να το πούμε Business x Purpose. Η παγκόσμια μελέτη της Havas, Meaningful Brands, δείχνει εδώ και χρόνια ότι το “meaning” οδηγεί σε μεγαλύτερη επιτυχία».

Με βάση αυτήν την προσέγγιση, η Havas Lemz ξεκίνησε φέτος συνεργασία με νέους πελάτες όπως οι Intratuin, Ikea Social Entrepreneurship, NS Stations, Mediq, Pfizer και Timberland. Η συνεργασία με την Justdiggit, η οποία μετατρέπει τη χέρσα γη ξανά σε πράσινη, είχε ως αποτέλεσμα τη διεθνή επέκταση του οργανισμού αυτού. Η πρόσφατη διάκρισή της με τον διεθνώς αναγνωρισμένο τίτλο BenefitCorporation (B Corp), αποδεικνύει ότι η Havas Lemz διατηρεί και για τον εαυτό της τα ίδια υψηλά κριτήρια. Το agency εντάσσεται έτσι σε μια σχετικά μικρή ομάδα εταιρειών που θεωρούνται οι καλύτερες στον κόσμο σε επίπεδο κοινωνικών ζητημάτων, βιωσιμότητας και διαφάνειας.

Η ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ 100 ΗΜΕΡΩΝ
Ποιο είναι λοιπόν το επόμενο βήμα; Η πιστοποίηση B Corp αφορά και το «not wasting», δίνοντάς του μεγαλύτερη έμφαση σε συνεργασία με τους πελάτες. Σε μια περίοδο 100 ημερών, το agencyδουλεύει μαζί τους για τη συν-δημιουργία συγκεκριμένων στόχων, με όρους impact σε ανθρώπους, περιβάλλον και κέρδος.

Η ομάδα της Havas Lemz πιστεύει ακράδαντα ότι εάν εταιρείες και οργανισμοί παραμένουν συγκεντρωμένοι και μιλούν με μία φωνή, τότε συχνά οι διαφημιστικές επενδύσεις μπορούν να μειωθούν. «Η εμπειρία δείχνει ότι οι 100 ημέρες αποτελούν έναν τέλειο εργασιακό ρυθμό», επισημαίνει ο van der Schoot.

«Μαζί, κάνουμε βήματα προς μια μακροπρόθεσμη δύναμη για το καλό. Χρησιμοποιώντας φαντασία, τολμάμε να ονειρευόμαστε και μετά το κάνουμε ξεκάθαρο μέσα από 3 πυλώνες:

  • “Be”, τι αντιπροσωπεύεις;
  • “Do”, τι είδους συμπεριφορά απαιτεί αυτό; και
  • “Say”, πώς το επικοινωνείς; Και τι θα επιτύχεις με αυτό, ποιο είναι το επιθυμητό αποτέλεσμα;

Όλο αυτό παρέχει πολύτιμη έμπνευση μέσα σε ένα ξεκάθαρο χρονικό πλαίσιο. Έχουμε αποδείξει ότι η μέθοδος αυτή λειτουργεί και χαιρόμαστε πολύ που την μετατρέπουμε πλέον στην κεντρική μας πρόταση».

Ο ΝΕΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ HAVAS LEMZ
Αυτός είναι ο νέος δρόμος της Havas Lemz. Όχι ένα διαφημιστικό agency με το οποίο δεσμεύεσαι ως πελάτης, υπό μια περίπλοκη διαδικασία. Αλλά ούτε και συμβουλευτικό agency, καθώς όλα περιστρέφονται γύρω από τη δύναμη της δημιουργικότητας. «Impact Design, εάν πρέπει να του δώσουμε ένα όνομα», σύμφωνα με τον van der Schoot. «Μια διαδικασία μετάβασης 100 ημερών, για εταιρείες γεμάτες ενεργητικότητα και με ξεκάθαρη τοποθέτηση στην αγορά που ταιριάζει με το πνεύμα των καιρών. Είμαστε πλήρως αφοσιωμένοι σε αυτό και βλέπουμε ότι και οι εταιρείες ανταποκρίνονται σε αυτό».

FOCUS POINTS

  • Όλοι κατανοούν πλέον ότι το business και το social success συνδέονται, ειδικά τώρα που βρισκόμαστε στο μέσο πολλών μεγάλων κρίσεων.
  • Η κοινωνία ζητά από τις εταιρείες να ηγηθούν και να δείξουν πραγματική δέσμευση. Εάν θέλεις να αλλάξεις τον κόσμο, χρειάζεσαι ένα επιχειρηματικό όραμα. Εάν θέλεις να επιτύχεις μακροπρόθεσμα, η εταιρεία σου χρειάζεται μια mission-driven ταυτότητα που να καθορίζει όλη τη λειτουργία σου.
  • Σε μια περίοδο 100 ημερών, το agency δουλεύει με εταιρείες για τη συν-δημιουργία συγκεκριμένων στόχων, με όρους impact σε ανθρώπους, περιβάλλον και κέρδος.
  • Η Havas Lemz δεν είναι μια διαφημιστική με την οποία δεσμεύεσαι ως πελάτης, ούτε και συμβουλευτική εταιρεία, αλλά ένα agency «Impact Design».

FORCE FOR GOOD: ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ HAVAS GROUP;
H Havas Lemz στο Άμστερνταμ, μέλος του παγκόσμιου ομίλου επικοινωνίας και media Havas, έλαβε πρόσφατα την εταιρική πιστοποίηση B Corp. Τώρα, το agency λανσάρει μια διαδικασία 100 ημερών, με στόχο να βοηθήσει τις εταιρείες να επισπεύσουν τη μετατροπή τους σε μια «δύναμη για το καλό».

MW: Ποιο το σκεπτικό πίσω από την κίνηση αυτή;

Willem van der Schoot: Η εμπειρία μας έχει διδάξει ότι ένα ταξίδι συν-δημιουργίας 100 ημερών μπορεί να φέρει μια μεγάλη αλλαγή προς μεγαλύτερο αποτέλεσμα. Μια προσέγγιση επικεντρωμένη στο να παρουσιάσει την εταιρεία στην αγορά, με νέα ενέργεια και ξεκάθαρη τοποθέτηση, στο πνεύμα των καιρών.

Πόσο επαναστατικό είναι αυτό σε διεθνές επίπεδο;

Με την B Corp πιστοποίησή μας, ανήκουμε σε μια μικρή ομάδα εταιρειών που συμπεριλαμβάνονται στις καλύτερες στον κόσμο, σε κοινωνικό επίπεδο. Με τη δέσμευση να στοχεύουμε στην καλύτερη δυνατή ισορροπία μεταξύ ανθρώπων, περιβάλλοντος και κέρδους. Η B Corp αφορά και το κομμάτι του not wasting. Εξού και οι «100 ημέρες», με έμφαση στην ενέργεια, την εμπιστοσύνη και τα αποτελέσματα. Αυτό δημιουργεί την ελευθερία επιλογής των καλύτερων συνεργατών για τα στάδια που θα ακολουθήσουν.

Τι ακριβώς συμβαίνει κατά τις 100 αυτές ημέρες;

Αξιοποιούμε τη δύναμη της δημιουργικότητας. Να τολμάς να ονειρεύεσαι και να το κάνεις ξεκάθαρο μέσα από 3 πυλώνες:

  • «Be», τι αντιπροσωπεύεις;,
  • «Do», τι είδους συμπεριφορά απαιτεί αυτό; και
  • «Say», πώς το επικοινωνείς; Και το πιο σημαντικό, ποια αλλαγή θα πραγματοποιήσεις στην κοινωνία; Έχουμε αναπτύξει μια διαδικασία συνδημιουργίας, που έχει αποδειχθεί αποτελεσματική.

Υπάρχουν σχετικά παραδείγματα;

Χρησιμοποιούμε την προσέγγιση αυτή τα τελευταία τρία χρόνια. Φέτος, κερδίσαμε νέους πελάτες όπως οι Ikea Social Entrepreneurship, Mediq, Pfizer και Timberland. Αποδίδει και έχει βρει τη θέση της στην αγορά. Η Havas είναι ο 6ος μεγαλύτερος όμιλος επικοινωνίας και media στον κόσμο.

Τι φανερώνει για τη βιομηχανία, αυτή η ριζοσπαστική θέση σας;

Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι πελάτες μας είναι μεγαλύτερες από αυτές που μπορεί να λύσει η διαφήμιση. Στη Havas, πιστεύουμε ότι αυτό είναι το μέλλον. Εδώ και πολλά χρόνια, η έρευνά μας «Meaningful Brands» αποδεικνύει ότι όσο περισσότερο meaningful είναι οι εταιρείες και τα brands, τόσο περισσότερο επικρατούν έναντι του ανταγωνισμού. Όλοι στη Havas βρισκόμαστε στην «ίδια σελίδα». Θα έλεγα ότι ίσως είμαστε λίγο μπροστά όσον αφορά στην ολιστική σκέψη και στον τρόπο με τον οποίο πράττουμε.

Είναι όλο αυτό μια ματιά στο μέλλον του Havas Group;

Το ελπίζω και το πιστεύω. Στο Άμστερνταμ, είμαστε όλοι πολύ επικεντρωμένοι στο να δείξουμε ότι η προσέγγιση αυτή αποδίδει, έτσι ώστε και άλλα agencies της Havas στον κόσμο να χρησιμοποιήσουν αυτή τη μεθοδολογία. Το γεγονός ότι έχουμε την πλήρη στήριξη του ομίλου, είναι εξαιρετικό.

Και μετά από τις 100 αυτές ημέρες, οι πελάτες είναι ελεύθεροι να φύγουν;

Ναι, φυσικά, εφόσον το επιθυμούν. Αλλά είναι ευπρόσδεκτοι να μείνουν και για τις επόμενες 100 ημέρες. Και για τις 100 ημέρες μετά από αυτές. Αρκεί να κάνουμε βήματα με αποτέλεσμα.