Εστιάζοντας στο χώρο των media και δη των περιοδικών, το στερεότυπο που επικρατεί λέει ότι τα περιοδικά δεν έχουν πολιτική άποψη με αποτέλεσμα να μην έχουν πολιτική επιρροή στους αναγνώστες τους. Τι σημαίνει αυτό κατά τη γνώμη της πολιτείας; Πολύ απλά ότι δεν δικαιούνται κρατική διαφήμιση! Υπερβολική άποψη; Σαφώς και είναι υπερβολική, επιφανειακή και ίσως επιπόλαια. Τα περιοδικά έχουν πολιτική άποψη, απλά την καταθέτουν με διαφορετικό τρόπο από ότι οι εφημερίδες, διακριτικά, μεστά και στοχευμένα.

Και σε κάθε περίπτωση, αυτός δεν είναι λόγος να μην απορροφούν κρατική διαφήμιση, την οποία δικαιούνται βάσει νόμου. Ο οποίος όμως έχει κενά και πρέπει να γίνει περισσότερο διευκρινιστικός. Να ξεκαθαρίζει με άλλα λόγια, το ποσοστό κρατικής διαφήμισης που δικαιούνται τα περιοδικά σε σχέση με τις εφημερίδες, οι οποίες αποσπούν την μερίδα του λέοντος.

Στο παρόν τεύχος, ο Θεοχάρης Α. Φιλιππόπουλος, Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Περιοδικού Τύπου (ΣΕΠΤ) μιλάει για το ζήτημα, τονίζοντας ότι η σημερινή κατάσταση, όπου η κρατική διαφήμιση πηγαίνει μόνο στις εφημερίδες -και μάλιστα ακόμα και σε εφημερίδες με μικρή κυκλοφορία και αναγνωσιμότητες- είναι σκανδαλώδης και πρέπει να αλλάξει. Ο Πρόεδρος του ΣΕΠΤ δηλώνει με έμφαση ότι ο Σύνδεσμος θα εντείνει τις προσπάθειές του για να αλλάξει αυτή η εικόνα, αναλαμβάνοντας σειρά σημαντικών πρωτοβουλιών.

Σημαντικό ενδιαφέρον παρουσιάζει και η συνέντευξη της Ελεονώρας Φέτση, η οποία επιστρέφει στο χώρο των media, αναλαμβάνοντας καθήκοντα Group Development Director στον Ημερήσιο Τύπο. Διαβάστε τι λέει για τα νέα της καθήκοντα, τις πρωτοβουλίες που θα λάβει στην εν λόγω εταιρεία, τις δικές της επιχειρηματικές δραστηριότητες, την άποψή της για τα περιοδικά και την ποιότητά τους, το marketing που αυτά κάνουν, την οικονομική κρίση.

Στο ίδιο τεύχος, ο Χρόνης Βικονόπουλος, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της ιστορικής γενιάς της ελληνικής διαφήμισης μας μίλησε για το νέο του βιβλίο με τίτλο «Εσείς Κάποιον Μου Θυμίζετε», ενώ ο διάσημος γκουρού του marketing Martin Lindstrom, κεντρικός ομιλητής στο Buyology Symposium που διοργάνωσε το Marketing Week, παρουσιάζει τι συμβαίνει όταν η νευροεπιστήμη συναντά το marketing.