Στο πλαίσιο προσπάθειας ενίσχυσης των προγραμματιστικών της διαφημίσεων Η P&G ζητά από τους retailers να μοιραστούν μαζί της τα customer data τους, με στόχο να βελτιώσει τις προγραμματιστικές της καμπάνιες.
Συγκεκριμένα, ο μεγαλύτερος διαφημιζόμενος του κόσμου ζητά από retailers σε Ευρώπη, Ινδία, Μέση Ανατολή και Αφρική να συμμετάσχουν σε «performance marketing retail partnerships». Σύμφωνα με το Digiday, η κίνηση αυτή θα μπορούσε να σημαίνει αξιοποίηση των δεδομένων των loyalty cards των retailers για τη βελτιστοποίηση των διαφημίσεων σε πελάτες που είναι πιθανό να ψωνίσουν σε συγκεκριμένα καταστήματα. Η P&G θα είναι σε θέση να τροφοδοτήσει την data management πλατφόρμα της με τα customer data, δημιουργώντας ένα «makeshift ID graph» για να στοχεύσει κοινά, με τους retailers να αυξάνουν την πιθανότητα πραγματοποίησης πώλησης.
«Έχουμε ξεκινήσει να ρωτάμε τους retailers, σε συνεργασία με τον ad tech partner μας, να μοιραστούν μαζί μας shopper ID data», επιβεβαίωσε ο Tom Pickford, Director e-business των ανωτέρω περιοχών της P&G. Μιλώντας την περασμένη εβδομάδα σε συνέδριο στο Λονδίνο, πρόσθεσε: «Είναι σημαντικό αίτημα, καθώς πηγαίνει πέρα από τα data των EPOS (electronic point of sale) και τα click data. Το Performance marketing είναι κάτι που όλα τα ψηφιακά direct-to-consumer brands μπορούν να κάνουν, καθώς διαθέτουν top-of-funnel και bottom-of-funnel data. Στόχος μας είναι να χτίσουμε ένα πολύ δυνατό ID graph με τις δικές μας πλατφόρμες DMP (data management platform) και demand-side».
Η κίνηση της P&G για ανταλλαγή δεδομένων και καλύτερη στόχευση προγραμματιστικών ενεργειών, έρχεται καθώς τόσο η ίδια όσο και άλλες εταιρείες FMCG, αναγνωρίζουν πλέον τη σημασία του e-commerce για τη μελλοντική τους ανάπτυξη. Ωστόσο, όπως επισημαίνει το Digiday, οι retailers έχουν αντισταθεί εδώ και καιρό στο να μοιραστούν τα customer data, λόγω της στρατηγικής τους αξίας, ενώ η εφαρμογή του GDPR μπορεί μόνον να ενισχύσει τις ανησυχίες τους.
(Πηγές: WARC, Digiday)