Σήμερα όμως, σε μια εποχή τόσο απαιτητική, σε μια εποχή που τα στελέχη πρέπει να είναι 100 φορές πιο προσεκτικά, να κατέχουν πλήρως τα θέματα που τους αφορούν και να δίνουν καθημερινά το 100% των δυνατοτήτων τους, θα περίμενε κανείς αυτά τα φαινόμενα να έχουν εξαφανιστεί. Όπως θέλουμε να πιστεύουμε ότι η κρίση θα σβήσει κακές πρακτικές του παρελθόντος και θα μας βοηθήσει να λειτουργήσουμε πιο ορθολογικά, έτσι αναμένουμε να εξαλειφθούν φαινόμενα όπως αυτά που ανέφερα παραπάνω. Δυστυχώς φαίνεται ότι έκανα λάθος.

Την προηγούμενη εβδομάδα, στο πλαίσιο ενός ρεπορτάζ για μια συγκεκριμένη αγορά τροφίμων, διαπιστώσαμε -με απολύτως αξιόπιστο και αδιαμφισβήτητο τρόπο- ότι υπάρχουν διαφημιστικές εταιρείες που χειρίζονται λογαριασμούς πελατών τους, χωρίς να γνωρίζουν τα ακριβή μερίδια αγοράς τόσο των προϊόντων τους, όσο και των ανταγωνιστών τους!

Και το ερώτημα που εύλογα προκύπτει είναι πώς είναι δυνατόν να χαράζουν επικοινωνιακή στρατηγική χωρίς να γνωρίζουν αυτά τα θεμελιώδη στοιχεία για την επιτυχία ενός marketing plan; Πώς το δέχεται αυτό η διαφημιστική εταιρεία και με ποιο σκεπτικό ο marketer δεν δίνει αυτά τα στοιχεία στη διαφημιστική του; Εάν ζούσαμε σε άλλες εποχές μπορεί και να γελάγαμε απλά. Σήμερα όμως δεν είναι αστείο.

Σε αυτό συμφωνεί και η Αγγέλικα Λεούση, Διευθύνουσα Σύμβουλος της JNL+, της πλέον ιστορικής ελληνικής διαφημιστικής εταιρείας, η οποία φέτος συμπληρώνει 70 χρόνια ζωής. «Η εποχή της μεγάλης «πλάκας” έχει περάσει» τονίζει μεταξύ άλλων, σε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη που μας παραχώρησε στο πλαίσιο της επετείου αυτής. Η JNL+ γεννήθηκε το 1941, εν μέσω ενός καταστροφικού παγκόσμιου πολέμου και σήμερα γιορτάζει εν μέσω ενός άλλου παγκόσμιου «πολέμου», αυτήν τη φορά οικονομικού.

Στο ίδιο τεύχος ετοιμάσαμε ένα ρεπορτάζ για την πορεία του κυριακάτικου Τύπου τα τελευταία πέντε χρόνια, κυρίως σε σχέση με τη διαφημιστική δαπάνη του, η οποία μειώνεται διαρκώς, όπως άλλωστε και οι κυκλοφορίες του. Δείτε πίνακες, στατιστικά, ποιοτικά δεδομένα ερευνών και άλλα στοιχεία που δίνουν μια ολοκληρωμένη εικόνα.

Τέλος, διαβάστε μια συνέντευξη του Derwin Johnson, πολύπειρου πρώην καθηγητή του Columbia University και νυν ανεξάρτητου συμβούλου μεγάλων εταιρειών, ο οποίος αναδεικνύει τον στρατηγικό ρόλο της Εταιρικής Επικοινωνίας στον στίβο των Social Media. Πάρτε μια πρόγευση των όσων θα μας πει από κοντά, ως ένας εκ των βασικών ομιλητών του 5th Corporate Communication Conference, που θα διεξαχθεί στις 20 Οκτωβρίου στην Αθήνα.