Ανώνυμα blogs, sites, εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνα και τηλεοράσεις έχουν μεταδώσει πλήθος «πληροφοριών», οι οποίες πολλές φορές είναι και αντιφατικές. Στο όνομα της έγκαιρης ενημέρωσης (γιατί άραγε η έγκαιρη ενημέρωση να είναι σημαντικότερη από την έγκυρη;), ονόματα ιστορικών στελεχών της διαφήμισης σπιλώνονται, υπολήψεις θίγονται, διαφημιστικές εταιρείες με ιστορία «κλείνουν», κορυφαία στελέχη «αποχωρούν»… μένοντας ή «μένουν»… αποχωρώντας, λογαριασμοί «μετακινούνται» χωρίς να το γνωρίζουν οι ίδιοι… οι διαφημιζόμενοι και άλλα τέτοια τραγελαφικά.

Όλα αυτά, στο όνομα μιας δήθεν πλήρους και ουσιαστικής ενημέρωσης, η οποία όμως νομοτελειακά ποτέ δεν είναι ούτε πλήρης, ούτε ουσιαστική. Κι αυτό, διότι οι εξελίξεις τρέχουν με ρυθμούς στους οποίους πολλές φορές ούτε οι ίδιοι οι πρωταγωνιστές δεν μπορούν να ανταποκριθούν, πόσο μάλλον να ενημερώσουν τον Τύπο γι’ αυτές. Σε μια τέτοια κατάσταση και δεδομένων των ευαίσθητων ισορροπιών, απαιτείται σοβαρότητα, σύνεση και επαγγελματισμός από όλους.

Τόσο από τα στελέχη και τους πρωταγωνιστές των γεγονότων, όσο και από τα Μέσα. Σε περιόδους έκτακτης ανάγκης όπως αυτή που διανύουμε, εκείνο που έχει πολύ μεγάλη σημασία δεν είναι η «έγκαιρη» ενημέρωση, η οποία κρύβει αντιφάσεις, παγίδες, λάθη και κινδύνους, αλλά η έγκυρη, μεστή, ουσιαστική και αξιόπιστη ενημέρωση.

Τη διαφορά κάνει εκείνος που μεταδίδει τις σωστές πληροφορίες με το επιβεβλημένο φιλτράρισμα και όχι εκείνος που «βομβαρδίζει» με «πληροφορίες» που ελέγχονται και για τα κίνητρά τους και για την εγκυρότητά τους. Η εγκυρότητα και η αξιοπιστία χτίζονται σε βάθος χρόνου και όχι σε διάστημα 2 και 3 μηνών. Η διαφορά είναι τεράστια.

Πρώτο δείγμα για τα παραπάνω αποτελεί ένα ολοκληρωμένο ρεπορτάζ για όλα όσα έχουν συμβεί τις τελευταίες ημέρες στην ευρύτερη αγορά της Επικοινωνίας και ό,τι αναμένεται να συμβεί. Το ρεπορτάζ δημοσιεύεται στο παρόν τεύχος και θα έχει συνέχεια.

Κατά τα άλλα, το παρόν τεύχος είναι αφιερωμένο στο διεθνές φεστιβάλ διαφήμισης των Καννών, στο οποίο το Marketing Week έδωσε για μια ακόμη χρονιά το παρόν, καταγράφοντας όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε τόσο για τα εκεί δρώμενα, όσο και για τις νέες τάσεις στην Επικοινωνία που αυτό ανέδειξε.

Τάσεις που θα καθορίσουν τη μορφή της παγκόσμιας διαφήμισης τα προσεχή χρόνια. Η ελληνική διαφημιστική αγορά μπορεί να αντιμετωπίζει πολύ σοβαρά ζητήματα, ωστόσο πρέπει να αφήσει την εσωστρέφεια, να αποκωδικοποιήσει τις διεθνείς τάσεις και να ετοιμαστεί για τη μετά κρίση εποχή. Γιατί ναι, θα έρθει κι αυτή…