Η CEO του διεθνούς retail Practice του ομίλου, βρέθηκε σήμερα στην Αθήνα «Retailers και brands εργάζονται σήμερα για έναν καταναλωτή που δεν θα υπάρχει αύριο». Με αυτά τα λόγια, η Gwen Morrison, CEO του The Store, του Global Retail Practice του WPP, άνοιξε νωρίτερα σήμερα τη συζήτηση με εκπροσώπους της ελληνικής αγοράς, στο πλαίσιο εκδήλωσης που διοργάνωσε η Ogilvy στα γραφεία της στο Γέρακα.
Σύμφωνα με την Gwen Morrison, brands και retailers επενδύουν σε σημερινά δεδομένα καθώς οφείλουν να υποστηρίξουν το business τους στο παρόν, ωστόσο ο καταναλωτής του αύριο στον οποίο οφείλουν να εστιάσουν, και το σχετικό περιβάλλον, θα είναι στο μέλλον πολύ διαφορετικά. Το The Store συγκεντρώνει best practices, καινοτομίες και ιδέες από τα παγκόσμια resources του, γύρω από τις πιο πρόσφατες εξελίξεις στον χώρο του retail, στο disruption που φέρνουν οι νέες τεχνολογίες, στον τρόπο με τον οποίο αλλάζει και εξελίσσεται ο καταναλωτής και το αγοραστικό του ταξίδι.
Η παρουσίαση που επεφύλαξε η Gwen Morrison για τα υψηλόβαθμα στελέχη marketing που την παρακολούθησαν ήταν γεμάτη παραδείγματα από έναν μελλοντικό κόσμο, που όμως συμβαίνουν σήμερα: Αθλητικά παπούτσια που λειτουργούν ως ξεναγοί, η τσάντα που «κλειδώνει» όταν ο ιδιοκτήτης της ξεπεράσει το όριο αγορών του, εφαρμογές που διαχειρίζονται τα οικονομικά των χρηστών τους, υπηρεσίες όπως το «anticipatory shipping» της Amazon που προβλέπει τις αγοραστικές ενέργειες των πελατών μέσα από τα data και φέρνει εκ των προτέρων το εμπόρευμα πιο κοντά του. Παράλληλα, τα όρια ανάμεσα στo «savings retail» και στο «high end retail» γίνονται όλο και πιο δυσδιάκριτα με τους καταναλωτές να απαιτούν εξελιγμένες εμπειρίες σε όλες τις περιπτώσεις, ενώ συγχρόνως η πιστότητα σπανίζει όλο πιο πολύ.
Σε αυτό το πλαίσιο, εμπόριο, περιεχόμενο και τεχνολογία συγκλίνουν όπως ποτέ πριν και οι marketers οφείλουν να κατακτήσουν και τα «4Ss», εκτός από τα παραδοσιακά «4Ps»: Speech (οι λειτουργίες φωνής ανεβαίνουν εκθετικά σε σημασία), Sensory Search (AI), Scroll (βελτίωση του αγοραστικού ταξιδιού μέσα από τα big data και τη σύνδεση φυσικού και online καταστήματος) και Subscribe (CRM capabilities). Η Gwen Morrison στάθηκε πολύ στην ανερχόμενη σημασία της προσφοράς έμπνευσης, ψυχαγωγίας και engagement στους καταναλωτές.
Δεν είναι τυχαίο ότι μεγάλα brands και retailers ανά τον κόσμο δημιουργούν κοινότητες αλλά και εμπειρίες μέσα και έξω από τον φυσικό τους χώρο: Μαθήματα γιόγκα μέσα σε ένα πολυκατάστημα, ανάπτυξη ισχυρών κοινοτήτων στα social media για ένα brand αθλητικών ειδών. Ιδιαίτερα στάθηκε στην ανάπτυξη των pop up stores, ενός εργαλείου που φαίνεται να λειτουργεί εξαιρετικά για την ενίσχυση της σχετικότητας ανάμεσα στο brand και στον καταναλωτή, αλλά και στην ανάπτυξη του shoppable content (όπως video διαφημίσεις που επιτρέπουν στον χρήστη να κάνει αγορές μέσω Shazam). «Το νέο retail βρίσκεται στο σημείο τομής διαφορετικών δρόμων. Η σύγκλιση του commerce με το social είναι ανεπανάληπτη, οι εμπειρίες χτίζουν βαθύτερες σχέσεις, η τεχνολογία τροφοδοτεί τις αλλαγές», ανέφερε συμπερασματικά η CEO του The Store.
Η παρουσίαση έκλεισε με μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με το κοινό, όπου η Gwen Morrison κλήθηκε να απαντήσει στις ανησυχίες των marketers της ελληνικής αγοράς: Πώς μπορεί να στοχευθεί το αγοραστικό ταξίδι μεταξύ online και offline, πώς επαναπροσδιορίζεται η αξία σε ένα περιβάλλον προσφορών και εκπτώσεων, πώς θα διαμορφωθεί η αναλογία φυσικών και online καταστημάτων στο μέλλον, ποιος ο ρόλος του ανθρώπινου δυναμικού στην εποχή του ΑΙ σε μια service oriented αγορά όπως το retail, πώς μπορούν οι ίδιοι οι οργανισμοί να βελτιστοποιήσουν τη διαδικασία του μετασχηματισμού τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι το The Store πραγματοποιεί συνέδρια ανά τον κόσμο αντλώντας και αναλύοντας τάσεις και insights και πολλές από τις παρουσιάσεις του είναι διαθέσιμες στο iTunes.