Διαδικτυακό μάρκετινγκ

Από φιλική μηχανή αναζήτησης, η Google εξελίχθηκε σε ένα πολυσύνθετο επικοινωνιακό (και εμπορικό) σύστημα, και ποιος ξέρει τι θα δούμε ακόμα…

Στο πλαίσιο αυτό, το 2000 η Google λανσάρισε ένα διαφημιστικό πρόγραμμα με στοχευόμενες λέξεις-κλειδιά που το ονόμασε AdWords και μαζί του αύξησε την αποτελεσματικότητα του μάρκετινγκ μέσω των μηχανών αναζήτησης. Το οποίο μάρκετινγκ, ως γνωστόν, αναζητά το Ελντοράντο του στο διαδίκτυο.

«Ένα μεγάλο μέρος της δουλειάς της ελληνικής ομάδας είναι η ενημέρωση για το διαδικτυακό μάρκετινγκ (και ειδικά μέσω των εργαλείων που διαθέτει η Google) και για τα οφέλη που μπορεί να έχει μια επιχείρηση από αυτό» σημειώνει στην αρχή του βιβλίου ο Γιώργος Σαλιάρης-Φασσέας, Country Manager, Google Greece.

«Με αυτό το σκεπτικό εκδίδουμε το παρόν βιβλίο για σπουδαστές της διαδικτυακής διαφήμισης, αλλά και για διαφημιστές και επιχειρηματίες που θέλουν να χρησιμοποιήσουν αυτό το εργαλείο».

Οδηγίες προς ναυτιλλομένους
Πραγματικά, το βιβλίο απευθύνεται σε «σπουδαστές της διαδικτυακής διαφήμισης». Το τι σημαίνει «σπουδαστής» επιδέχεται βέβαια διάφορες ερμηνείες, αφού τελικά σπουδαστής είναι κάθε ενδιαφερόμενος για λόγους χρήσης ή ενημέρωσης. Ούτως ή άλλως, το περιεχόμενο είναι διαρθρωμένο σε επτά μαθήματα που οδηγούν βήμα προς βήμα από την κατανόηση του μηχανισμού μέχρι την εφαρμογή. Έτσι, θα παρακολουθήσουμε τόσο «θεωρητικά» μαθήματα, όσο και πρακτικά, αλλά και συμβουλές «εμπορικής διαχείρισης», καθώς και αρκετή απροσδόκητη πληροφόρηση, όπως π.χ. πώς γράφεται ένα επιτυχημένο διαφημιστικό κείμενο…

Αυτά σημαίνουν ότι έχουμε ένα πλήρη οδηγό περί AdWords και πολλών άλλων, που αν ακολουθήσουμε τις συμβουλές του μπορούμε να καμαρώσουμε τα δικά μας επιτεύγματα στο διαδίκτυο… Αλλά το βιβλίο αξίζει να διαβαστεί ακόμα και εγκυκλοπαιδικά, για τα ένα σωρό πράγματα που μας περιβάλλουν και συχνά δεν ξέρουμε να τα αποκωδικοποιήσουμε.

Συνολικά, το βιβλίο (του ανώνυμου συγγραφέα) μεταφέρει στο έντυπο περιβάλλον την απλότητα, σαφήνεια και της Google. Πολύ ενδιαφέρον και το γλωσσάριο που συμπεριλαμβάνεται.

Τίτλος πρωτοτύπου: Marketing and advertising using Google. Μετάφραση: Μαριλένα Κορωναίου.

Έκδοση: Καστανιώτη, 2009, Σελίδες: 168, Διαστάσεις: 14×20,5, Τιμή: €16 [www.kastaniotis.com]