Στις αρχές του μήνα η ΕΔΕΕ έλαβε μια πολύ σημαντική απόφαση, να διευρύνει τους τομείς της με έναν ακόμα, αυτόν του Branding και του Design. Πρόκειται για κίνηση που ανοίγει ευρύτερες προοπτικές για το συγκεκριμένο κλάδο. Η δημιουργία του νέου τομέα θα δώσει ακόμα μεγαλύτερη αντιπροσωπευτικότητα και δύναμη στην ΕΔΕΕ, θα αναβαθμίσει τις εταιρείες-μέλη του, ενώ θα δώσει την ευκαιρία στην ευρύτερη αγορά να ενημερωθεί -ή και να επιμορφωθεί, αν θέλετε- για την αναγκαιότητα της συγκεκριμένης λειτουργίας. Για να είναι όμως επιτυχημένη η κίνηση, θα πρέπει οι εταιρείες του κλάδου να την αγκαλιάσουν ουσιαστικά, εποικοδομητικά και με καλή διάθεση. Όσες περισσότερες εταιρείες συμμετάσχουν στον νέο τομέα, τόσο το καλύτερο. Με την προϋπόθεση βέβαια ότι τηρούν τις αυστηρές προδιαγραφές που θέτει η ΕΔΕΕ.

Η σκέψη δημιουργίας του τομέα Branding και Design δεν είναι καινούργια, αφού οι σχετικές προσπάθειες μετρούν περισσότερους από 12 μήνες. Σήμερα πλέον, φαίνεται ότι οι συνθήκες ωρίμασαν και οι πρώτες εταιρείες είναι έτοιμες να καταθέσουν τις σχετικές αιτήσεις εισδοχής. Η δύσκολη περίοδος που διανύουμε, δεν φαίνεται να μας εγκαταλείπει άμεσα. Γι’ αυτό απαιτείται συστράτευση και επαγρύπνηση ολόκληρου του κλάδου της Eπικοινωνίας και έμφαση στα κοινά συμφέροντα και στις κοινές ανάγκες. Η δημιουργία του τομέα Branding & Design ας είναι μια κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση. Αλλά στο συγκεκριμένο ζήτημα, θα επανέλθουμε…

Στο παρόν τεύχος η διαφήμιση έχει την τιμητική της, μιας και ένα μεγάλο μέρος του είναι αφιερωμένο στα Golden Drum 2009, ένα φεστιβάλ διαφήμισης το οποίο μπορεί να ξεκίνησε διστακτικά στον ευρύτερο βαλκανικό χώρο, ωστόσο τείνει να εξελιχθεί σε διεθνούς κύρους φεστιβάλ. Μπορεί το φετινό φεστιβάλ να ήταν λιγότερο λαμπερό σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, συγκέντρωσε όμως και πάλι σημαντικές μορφές της διεθνούς διαφήμισης και δουλειές υψηλής δημιουργικότητας.

Οι ημερίδες και τα συνέδρια που διεξήχθησαν στο πλαίσιο του φεστιβάλ συνέθεσαν ένα πλούσιο think tank, το οποίο για ευνόητους λόγους, είχε μεγαλύτερη βαρύτητα από κάθε άλλη φορά. Εκείνο που μένει είναι να αγκαλιάσει περισσότερο η διεθνής διαφημιστική κοινότητα το θεσμό και να συνειδητοποιήσει ότι την αφορά πολύ περισσότερο από όσο μπορεί η ίδια να εκτιμά. Το ίδιο πρέπει να κάνουν και οι έλληνες διαφημιστές, αφού θα μπορούσε να πει κανείς ότι τα Golden Drum είναι ένας θεσμός που τους «πάει» καλύτερα. Το Marketing Week ήταν και πάλι παρόν στη διοργάνωση και σας μεταφέρει όλα όσα έγιναν, σε ένα ρεπορτάζ πλούσιο και ουσιαστικό.