Τα λόγια πρέπει να γίνουν άμεσα πράξεις, το diversity and inclusion οφείλει να ξεκινήσει από το εσωτερικό μιας εταιρείας, το marketing έχει τη δύναμη να στηρίξει και να προωθήσει τη βιωσιμότητα, ενώ έχει έρθει η ώρα τα περίπλοκα να γίνουν απλά. Αυτά και άλλα ενδιαφέροντα συμπεράσματα αναδείχθηκαν από την Global Marketer Week, η οποία έκλεισε με την ανακοίνωση ότι η επόμενη διοργάνωση θα φιλοξενηθεί στην Αθήνα.

Διαδικτυακά πραγματοποιήθηκε φέτος η Global Marketer Week, η οποία διοργανώνεται από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Διαφημιζομένων (WFA), με «οικοδέσποινα» πόλη τη Σιγκαπούρη στις 20, 21 και 22 Απριλίου. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη παγκόσμια συνάντηση για το marketing και την επικοινωνία, η οποία πραγματοποιείται σε διαφορετικό κάθε χρόνο μέρος του κόσμου, με τη συμμετοχή 800 περίπου στελεχών του marketing και της επικοινωνίας.

DAY 1: BETTER SOCIETY
Η 1η ημέρα της διοργάνωσης άνοιξε με τη συζήτηση «Uniting against hate», με τη συμμετοχή των Jonathan Greenblatt, CEO της Anti-Defamation League, και Raja Rajamannar, Προέδρου της WFA. Οι δυο τους αναφέρθηκαν στη «μάχη» που δίνεται αυτή τη στιγμή κατά των πρακτικών μίσους, τόσο στις ΗΠΑ όσο και σε όλο τον κόσμο, ενώ εξέτασαν πτυχές της τεχνολογίας που πιθανόν να λειτουργούν ως μέσα αναπαραγωγής και πολλαπλασιασμού τους.

Καταλήγοντας στις ευθύνες των marketers απέναντι σε αυτό το φαινόμενο, ως σημαντικοί παράγοντες του ψηφιακού οικοσυστήματος, υπογράμμισαν ότι τώρα είναι η καλύτερη στιγμή να ασκηθεί πίεση από όλα τα μέρη του οικοσυστήματος σε ΜΜΕ και social media, καθώς φαίνεται ότι το self regulation δεν αποδίδει.

Το πρόγραμμα συνεχίστηκε με το session «The Value of Better Marketing», με τη συμμετοχή των Jane Wakely, Lead CMO της Mars, και Isabel Massey, Global Media Director, Marketing της Diageo. Η JaneWakely παρουσίασε case studies της Mars όσον αφορά στο «building brands for mutual value», κάλεσε τους marketers να συνδυάσουν τα λόγια με πράξεις και υπογράμμισε την ανάγκη συνεργασίας όλων για την αντιμετώπιση του φαινομένου της παραπληροφόρησης και του επιβλαβούς περιεχομένου. Μεταξύ άλλων, επεσήμανε ως 5 key lessons του purpose driven marketing τα εξής: Dream Big, Keep it Real, Make It Count, Power up with Partnerships, Creativity as a Multiplier. Υπογράμμισε, επίσης, ότι η τοποθέτηση των responsible media στην καρδιά των επενδυτικών αποφάσεων μιας εταιρείας είναι «must have».

Στο συγκεκριμένο session πραγματοποιήθηκε και η ανακοίνωση του πρώτου «AggregatedMeasurement Report» σχετικά με τις επιδόσεις στον τομέα του brand safety σε 7 πλατφόρμες, από την Global Alliance for Responsible Media (GARM). Στη συζήτηση που ακολούθησε, η Isabel Massey κάλεσε τους marketers να παραμείνουν εστιασμένοι στο digital safety, καθώς «το brand safety αποτελεί παράγοντα ζωτικής σημασίας για τη βιωσιμότητα της marketing βιομηχανίας».

Την 1η ημέρα της Global Marketer Week έκλεισε ο Marc Pritchard, Chief Brand Officer της Procter & Gamble και «Global Marketer of the Year», με την ομιλία «Force for Good, Force for Growth». Παρουσιάζοντας κινήσεις της P&G με έμφαση στο diversity and inclusion, τόνισε ότι η αλλαγή πρέπει να ξεκινήσει από το εσωτερικό ενός οργανισμού και κατόπιν να εφαρμοστεί σε όλα τα πεδία δράσης του.

Κάλεσε τους marketers να κάνουν disrupt το τρέχον σύστημα και να δημιουργήσουν ένα νέο, να συζητήσουν με τους καταναλωτές και να μιλούν με πράξεις, ενώ στάθηκε ιδιαίτερα στην ανάγκη συνολικού representation των καταναλωτών στις διαφημίσεις, ανεξαρτήτως φύλου, καταγωγής, εθνικότητας, σεξουαλικού προσανατολισμού, θρησκείας, σωματότυπου, ηλικίας κ.λπ. Σύμφωνα με τον ίδιο, είναι ξεκάθαρο και αποδεδειγμένο ότι τα brands με purpose αναπτύσσονται περισσότερο από τα υπόλοιπα.

Ως κυριότερες προκλήσεις για όλα τα παραπάνω, ο Pritchard εντοπίζει την απομάκρυνση από τις τρέχουσες πρακτικές, τη δημιουργία ενός εξολοκλήρου νέου συστήματος, καθώς και το γεγονός ότι το purpose πρέπει να ενσωματώνεται σε κάθε πτυχή της επιχειρηματικής λειτουργίας. Το δικό του call to action ήταν: «Βγείτε μπροστά και κάντε ακόμα περισσότερα, για να κάνουμε τη διαφορά που είμαι σίγουρος ότι αυτή η βιομηχανία μπορεί να κάνει».

DAY 2: BETTER WORLD
Η δεύτερη ημέρα της διοργάνωσης ξεκίνησε με το session «Marketing and the Climate Emergency», με τον καθ. Dr. Johan Rockström, γνωστό επιστήμονα και climate expert. Ο Dr Rockström παρουσίασε στοιχεία και λεπτομέρειες σχετικά με την κλιματική κρίση και μοιράστηκε την οπτική του γύρω από την απαιτούμενη ανάληψη δράσης, παράλληλα με ένα μαγνητοσκοπημένο μήνυμα από τον Sir David Attenborough.

Στη συνέχεια, η Conny Braams, Chief Digital & Marketing Officer της Unilever, με το μήνυμα «make thecomplex simple», κάλεσε τους marketers να κάνουν τα περίπλοκα απλά, τόσο για τους ίδιους όσο και για τους καταναλωτές, ακόμα κι αν αυτό μοιάζει αδύνατο. Επεσήμανε ότι πλέον, η προστασία του πλανήτη έχει γίνει «communication challenge», τα purpose led brands αναπτύσσονται με διπλάσιο ρυθμό και το sustainability leadership έχει αλλάξει σε σχέση με 10 χρόνια πριν.

Σύμφωνα με την ίδια, έχει έρθει η ώρα τα brands να κλείσουν το χάσμα μεταξύ όσο λένε και όσων πράττουν, και οφείλουν να επενδύσουν στην ολοκληρωμένη και αποτελεσματική επικοινωνία και ενημέρωση των καταναλωτών. Προέτρεψε τους marketers να γίνουν δημιουργικοί, να αναλάβουν συλλογική δράση, να είναι ειλικρινείς, να θέσουν relevant στόχους και σωστές προτεραιότητες. «Η ώρα να δράσουμε είναι τώρα», κατέληξε.

Τη σκυτάλη πήραν ο Rupen Desai, Global CMO της Dole, και η Gail Gallie, ιδρύτρια του Project 17, παρουσιάζοντας το «Global CMO Planet Pledge». WFA και Project 17 κάλεσαν με τη σειρά τους τη βιομηχανία να αναλάβει ενεργό δράση για την κλιματική αλλαγή, ενώ μοιράστηκαν insights από Global CMOs και marketers από 37 χώρες.

DAY 3: BETTER GROWTH
Ο Chatri Sityodtong, Founder, Chair-man και CEO του ONE Championship (ONE), άνοιξε την τελευταία ημέρα του συνεδρίου, με την ομιλία «Adapt or Perish», μιλώντας για το ταξίδι της δημιουργίας του μεγαλύτερου global media sports property στην Ασία.

Στη συνέχεια, ο Andrew Wu, Group President, Greater China στον όμιλο LVMH, μοιράστηκε με το κοινό την εμπειρία, την άποψη και την οπτική του γύρω από το διαρκώς εξελισσόμενο marketplace της Κίνας, αλλά και τους ίδιους τους ανθρώπους της. Εντόπισε insights που μπορεί να μοιάζουν γνωστά, άλλα που φαίνονται αντικρουόμενα και άλλα που μπορεί να διέφυγαν της προσοχής, ειδικά εν μέσω πανδημίας.

Η Cheryl Goh, ιδρυτικό μέλος της Grab, με την ομιλία «Driving Growth and Social Change», παρουσίασε την ομώνυμη εφαρμογή, η οποία απευθύνεται στην αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας. Η Goh μίλησε για τις δυνατότητες της τεχνολογίας, για τα προβλήματα όσων δεν έχουν πρόσβαση σε αυτήν, αλλά και για το κατά πόσο η τεχνολογία βοήθησε τους ανθρώπους μέσα στην πανδημία να συντηρήσουν τα εισοδήματά τους ή και να τα αυξήσουν. Η εφαρμογή με κεντρικό μήνυμα «Grab forGood», αναδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο η τεχνολογία γίνεται έμπρακτα αρωγός στην καθημερινότητα, και βοηθά ανθρώπους με ειδικές ανάγκες αποδεικνύοντας ότι έχουν ίσες και ίδιες ευκαιρίες και δυνατότητες, με όλους με το μήνυμα «My disability is my power».

Το πρόγραμμα της Global Marketer Week ολοκληρώθηκε με τον Βρετανό marketer και καθηγητή marketing, Mark Ritson, ο οποίος έκανε λόγο για τις προκλήσεις του marketing και της βιομηχανίας της διαφήμισης, για τα όρια και τους παράγοντες ανάπτυξης και για τη δύναμη του diversity και του sustainability. Παρομοιάζοντας τις τάσεις του marketing με δυο συνεντεύξεις γνωστών Βρετανών ηθοποιών στην Sunday Times, του Tom Hollander και του Orlando Bloom, ανέδειξε τη σημασία της αυθεντικότητας και της βιωσιμότητας στο marketing.

O μεγαλύτερος Tom Hollander, έχοντας μια καθημερινότητα πιο προσιτή στον μέσο άνθρωπο καταφέρνει να είναι πιο συμπαθητικός, ενώ ο Bloom με το προσεγμένο και υγιεινό lifestyle του φαντάζει πιο απόμακρος, με τον Ritson να σημειώνει ότι «στο marketing έχουμε ανάγκη περισσότερο Tom και λιγότερο Orlando». Προσέθεσε, επίσης, ότι οι marketers είναι οι λιγότερο έμπιστοι μετά τους δημοσιογράφους, γεγονός το οποίο απέδωσε στην αλόγιστη χρήση των social media και στην έλλειψη μόρφωσης/εκπαίδευσης των ανθρώπων που ασχολούνται με τη διαφήμιση. Τέλος, τόνισε ότι το marketing πρέπει να έχει στόχο το sustainabilityκαι να μην επικεντρώνεται μόνο σε βραχυπρόθεσμους στόχους.

«ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΤΙΜΗ, ΧΑΡΑ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ ΝΑ ΥΠΟΔΕΧΘΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΗΝ GMW 2022»
«H φετινή Global Marketer Week για εμάς ήταν εξαιρετική! Μπορεί η διαδικτυακή διοργάνωση να μας στέρησε τη δια ζώσης εμπειρία, έδωσε ωστόσο την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τις εργασίες της περισσότερα στελέχη των εταιρειών μελών μας.

Κορυφαίοι ομιλητές παρουσίασαν θέσεις, δράσεις και νέες πρωτοβουλίες για ζητήματα όπως η μάχη κατά της ρητορικής μίσους, η διακλαδική προσπάθεια για digital safety, η αξία του Better Marketing, ο ρόλος που μπορεί να διαδραματίσει το Marketing στον κρίσιμο αγώνα κατά της κλιματικής κρίσης, η σημαντικότητα των Diversity, Equity & Inclusion. Θέματα τεράστιας σημασίας για τον άνθρωπο, την κοινωνία, τον πλανήτη, αλλά και για τη φήμη, την ανάπτυξη και τη βιωσιμότητα των brands και των εταιρειών, που με περηφάνια δηλώνουμε ότι βρίσκονται ήδη στην agenda του ΣΔΕ!

Ακόμα πιο περήφανοι όμως νιώσαμε με την ανακοίνωση της από κοινού με την WFA, διοργάνωσης της GMW 2022. Είναι μεγάλη τιμή, χαρά και ευθύνη να υποδεχθούμε στην Αθήνα την επόμενη Άνοιξη, τη μεγαλύτερη παγκόσμια συνάντηση για το marketing και την επικοινωνία. Υποσχόμαστε να βάλουμε τα δυνατά μας ώστε η διοργάνωσή μας να είναι μοναδική και να αναδείξει όχι μόνο τον κλάδο αλλά και τη χώρα μας!».
Νερίνα Κομιώτη, Γενική Διευθύντρια, ΣΔΕ

ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ Η GLOBAL MARKETER WEEK 2022
Στην Αθήνα θα πραγματοποιηθεί η Global Marketer Week 2022 της WFA, από τις 5 έως τις 8 Απριλίου 2022, σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Διαφημιζομένων Ελλάδος (ΣΔΕ). Η ανακοίνωση έγινε από τον CEO της WFA, Stephan Loerke, κατά το κλείσιμο των εργασιών της φετινής διοργάνωσης. Μετά τη Σιγκαπούρη, η Αθήνα παίρνει τη σκυτάλη της διοργάνωσης της μεγαλύτερης παγκόσμιας συνάντησης για το marketing και την επικοινωνία, η οποία θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά στη χώρα μας. «Μέσα στο ζοφερό κλίμα που επικρατεί παγκοσμίως τον τελευταίο χρόνο λόγω της πανδημίας, η ανάθεση της διοργάνωσης της GMW2022 στον ΣΔΕ μας κάνει να χαμογελάμε και να αισιοδοξούμε.

Ο ΣΔΕ, θεσμικός φορέας των διαφημιζομένων εταιρειών στην Ελλάδα, μια μικρή χώρα του ευρωπαϊκού νότου, αναλαμβάνει να υλοποιήσει, σε συνεργασία με την Παγκόσμια Ομοσπονδία Διαφημιζομένων, τη μεγαλύτερη και σπουδαιότερη διοργάνωση του κλάδου της επικοινωνίας και του marketing παγκόσμια. Αποδείξαμε ότι ακόμη κι εν μέσω κρίσης, όχι απλά δεν περιορίσαμε τη δραστηριότητά μας, αλλά, παρακολουθώντας τις ελληνικές και διεθνείς εξελίξεις σε πραγματικό χρόνο, προχωρήσαμε μπροστά, προσφέροντας σημαντική αξία στα μέλη μας και την ευρύτερη αγορά. Νιώθω ιδιαίτερη τιμή με την ανάθεση που μας έγινε και είμαι σίγουρος ότι η διοργάνωσή μας θα είναι μοναδική και θα αναδείξει όχι μόνο τον κλάδο αλλά και τη χώρα μας», δήλωσε ο Γρηγόρης Αντωνιάδης, Πρόεδρος του ΣΔΕ.

GARM AGGREGATED MEASUREMENT REPORT
Το πρώτο «Aggregated Measurement Report» σχετικά με τις επιδόσεις στον τομέα του brand safety σε 7 πλατφόρμες, μεταξύ των οποίων οι Facebook, Instagram, Twitter και YouTube, έδωσε στη δημοσιότητα η Global Alliance for Responsible Media (GARM). Πρόκειται για το επόμενο βήμα στην αποστολή της να βελτιώσει την ασφάλεια, την αξιοπιστία και τη βιωσιμότητα των media. Συμπεριλαμβάνοντας στοιχεία από τις ήδη υπάρχουσες μελέτες και πολιτικές σχετικά με το θέμα, το νέο report δημιουργεί ένα κοινό πλαίσιο, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους διαφημιζόμενους να εκτιμήσουν την πρόοδο που κάνουν, σε κάθε πλατφόρμα, τα μέλη του GARM.

Το νέο πλαίσιο προωθεί, επίσης, την απλότητα, την εστίαση και τις βέλτιστες πρακτικές. Η μελέτη βασίζεται σε 4 ερωτήσεις, τις οποίες οι marketers μπορούν να χρησιμοποιήσουν, προκειμένου να εκτιμήσουν την πρόοδό τους, είναι σύμφωνη με το κοινό πλαίσιο για τον προσδιορισμό του επιβλαβούς περιεχομένου, ακατάλληλου για τη διαφήμιση και εισάγει νέους κοινούς όρους. Επίσης, παρέχει ένα κοινό, εστιασμένο πλαίσιο και για τους stakeholders του advertising industry, ώστε να είναι πιο ενημερωμένοι όταν λαμβάνουν αποφάσεις για τις επενδύσεις τους.

H WFA ΚΑΛΕΣΕ ΤΟΥΣ MARKETERS ΣΕ «PLANET PLEDGE»
Στην πρώτη γραμμή της μάχης ενάντια στην κλιματική αλλαγή προτρέπει η World Federation ofAdvertisers να βρεθούν οι marketers, καλώντας τους να υπογράψουν το νέο της «Planet Pledge». Η πρωτοβουλία έχει στόχο να θέσει τους marketers σε θέση, από την οποία θα μπορούν να βοηθήσουν τα brands να απαντήσουν απέναντι στη κλιματική αλλαγή, να ενθαρρύνουν τις προσπάθειες στην ευρύτερη αγορά του marketing και να συμβάλλουν, ώστε οι καταναλωτές να λειτουργούν περισσότερο βιώσιμα, όταν χρησιμοποιούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Το Planet Pledgeλανσαρίστηκε στο πλαίσιο της Global Marketer Week, ώστε να συμπέσει και με τη νέα έρευνα του φορέα με τίτλο «Marketing and Sustainability: Closing the Gaps».

Στα ευρήματα της έρευνας υπάγεται και το γεγονός ότι, αν και οι marketers πιστεύουν ότι μπορούν να γίνουν δύναμη για την αλλαγή, το marketing, ως λειτουργία, συχνά καθυστερεί άλλες λειτουργίες, εντός του κλάδου. Σκοπός της πρωτοβουλίας είναι να γεφυρώσει το κενό, ενθαρρύνοντας τους CMOs να αναλάβουν δράση σε 4 τομείς: Δέσμευση στην καμπάνια «Race toZero» τόσο εσωτερικά, όσο και στο supply chain, Αύξηση της ικανότητας των οργανισμών marketingνα ηγηθούν κατά της κλιματικής αλλαγής, Εστίαση της δύναμης, την οποία διαθέτουν οι επικοινωνίες marketing, για μια πιο βιώσιμη καταναλωτική συμπεριφορά, και Ενίσχυση της αξιοπιστίας του marketing περιβάλλοντος.