Η είδηση τάραξε τα νερά της παγκόσμιας διαφημιστικής κοινότητας, η οποία βλέπει εταιρείες της Silicon Valley και συμβουλευτικούς κολοσσούς να διεκδικούν σταθερά τα τελευταία χρόνια μερίδιο της αγοράς της. Όλα αυτά, συμβαίνουν στο πλαίσιο της μεταβολής που συντελείται στις καταναλωτικές συμπεριφορές και οδηγούν στην εξέλιξη της επικοινωνίας από την διαφήμιση, προς την παροχή εμπειριών.

Σύμφωνα με τον Chief Executive της Accenture Interactive – digital agency της Accenture-, Brian Whipple, η εξαγορά της Droga5 έρχεται καθώς η εταιρεία αναλαμβάνει όλο και πιο φιλόδοξα projects δημιουργίας εμπειριών για τα brands, όπως η ανάπτυξη wearables, ή, οι τεχνολογίες για δοκιμαστήρια σε καταστήματα ένδυσης. «Οφείλουμε να ενσωματώσουμε media, διαφήμιση, brand strategy κλπ, και εδώ μπαίνει ο ρόλος της Droga5» δήλωσε. Οι όροι της εξαγοράς, η οποία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Μαΐου, δεν έγιναν γνωστοί.

Σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς, το μεγάλο στοίχημα είναι ο συγκερασμός της διαφορετικής κουλτούρας των δύο πλευρών. Στο παρελθόν, και άλλα γνωστά ανεξάρτητα agencies, όπως η Wieden & Kennedy, ανέπτυξαν συνεργασίες με συμβουλευτικές φίρμες, διατηρώντας όμως την αυτονομία και δημιουργική τους ανεξαρτησία. Η Accenture απαντά σε όσους λένε ότι οι συμβουλευτικές δεν κατανοούν τη δημιουργικότητα, επισημαίνοντας ότι η κουλτούρα της έχει πολλά κοινά με εκείνη της Droga5: «Τα γραφεία μας δεν είναι γεμάτα με κουστουμαρισμένους ανθρώπους που μιλάνε για οικονομικά», λέει ο Brian Whipple. Από τη δική του πλευρά, ο συνιδρυτής της Droga5, David Droga, εξηγεί ότι η εταιρεία του είχε και στο παρελθόν προτάσεις, ωστόσο με την Accenture αισθάνθηκε ότι οι δύο εταιρείες συμπληρώνουν η μία την άλλη. Ο ίδιος θα παραμείνει στο ρόλο του Creative Chairman.

Για την ευρύτερη διαφημιστική αγορά και τα μεγάλα δίκτυα, τα νέα λειτουργούν μάλλον ως «προειδοποίηση». Πρόσφατα, υψηλόβαθμα στελέχη ομίλων όπως WPP και IPG σχολίαζαν ότι αναγνωρίζουν μεν την παρουσία των συμβουλευτικών στην αγορά τους, ωστόσο δεν τις βλέπουν ως μεγάλους ανταγωνιστές: «Δεν έχουν κάνει ακόμη τις απαραίτητες επενδύσεις στη δημιουργικότητα», σχολίαζε ο CFO του IPG, Frank Mergenthaler. Η συγχώνευση ωστόσο της Droga5 με την Accenture Interactive δείχνει ότι οι εξελίξεις είναι πολύ πιο άμεσες και σηματοδοτεί τη μετάβαση από ένα αμιγώς δημιουργικό επιχειρείν, σε μια πιο στρατηγική και συμβουλευτική προσέγγιση. «Πιστεύω ότι θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο γίνονται αντιληπτές οι συμβουλευτικές εταιρείες. Παρόλο που η Accenture Interactive έχει εξαγοράσει αρκετά δημιουργικά agencies ανά τον κόσμο στο παρελθόν, τίποτα δεν συγκρίνεται με την κλίμακα του εγχειρήματος εξαγοράς της Droga5», ανέφερε ο Brian Whipple.
(Πηγή: NY Times)