Το Visit Greece app ήρθε να βάλει τον ελληνικό τουρισμό σε… ψηφιακά μονοπάτια, με μεγάλη επιτυχία. Ως μια εξαιρετική καινοτομία στο travel industry, παρέχει χρήσιμες πληροφορίες και δυνατότητες στους ταξιδιώτες, καθώς και ευκαιρίες προβολής στις επιχειρήσεις του κλάδου. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι μετρά ήδη περισσότερα από 700.000 downloads, μαζί με αρκετές διακρίσεις, όπως το Platinum βραβείο στα e-volution Awards 2021.
Τη συγκεκριμένη εφαρμογή, τις καινοτομίες και τα χαρακτηριστικά της, αλλά και το κενό που έρχεται να καλύψει στο travel industry μας περιγράφουν οι Γιάννης Δοξαράς, CEO & Founder, Warply, Δημήτρης Φραγκάκης, Γενικός Γραμματέας, ΕΟΤ, Ιωάννα Μίγκου, Area Marketing & Communications Director, Mastercard και Ιάκωβος Γιαννακλής General Manager, Retail Banking Eurobank.
Ξεκινώντας από τα βασικά, πώς θα περιγράφατε το application Visit Greece; Τι έρχεται να προσφέρει στους ταξιδιώτες;
Γιάννης Δοξαράς: Η ιδέα για μια ψηφιακή πλατφόρμα για τους επισκέπτες της χώρας μας αλλά και για τις τουριστικές επιχειρήσεις της χώρας, ήρθε εν μέσω της 1ης καραντίνας, στο πλαίσιο ενός αντίστοιχου έργου που δουλεύαμε για έναν μεγάλο Δήμο στην Ευρώπη. Η πρώτη μας σκέψη ήταν «γιατί όχι και στην Ελλάδα» και έτσι αρχίσαμε τον σχεδιασμό και τις συνομιλίες με τους φορείς και τους υποψήφιους χορηγούς, που αμέσως απάντησαν θετικά και έκτοτε είναι δίπλα μας στην ανάπτυξη του έργου.
Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο που αποτελείται από μια πρωτοποριακή εφαρμογή, την Visit Greece app, αλλά και από μια καινοτόμα πλατφόρμα για τους εμπόρους, μέσα από την οποία μπορούν να προσθέσουν πληροφορίες προβολής της επιχείρησης τους, αλλά και να προσφέρουν ειδικές προσφορές και εμπειρίες στους χρήστες.
Μέσα από την εφαρμογή μπορεί κανείς να αγοράσει ηλεκτρονικά εισιτήρια σε μουσεία, να βρει ξενοδοχεία αλλά και πληροφορίες σχετικά με φαγητό, ποτό, διασκέδαση, να αποθηκεύσει τις τραπεζικές του κάρτες και να αγοράζει μέσα από το app προσφορές από επιχειρήσεις. Το «mobile traveler’s’ wallet» είναι μια από τις δεκάδες καινοτομίες της εφαρμογής.
Κάποιες επιπλέον λειτουργίες που ξεχωρίζουν είναι το διαδραστικό chatbot με πληροφορίες για Covid, το ψηφιακό ημερολόγιο με τις προγραμματισμένες πολιτιστικές εκδηλώσεις σε Δήμους σε όλη την Ελλάδα, κ.ά. Είμαστε ιδιαιτέρως υπερήφανοι που δουλεύουμε σε ένα τόσο καινοτόμο project που ήδη αποτελεί επιτυχημένο case study και πρότυπο στον τουρισμό παγκοσμίως.
Ποια ήταν τα βασικά ζητούμενα κατά τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη του Visit Greece app;
Δημήτρης Φραγκάκης: Μια από τις κεντρικές προτεραιότητές μας στον ΕΟΤ είναι η ενίσχυση των ψηφιακών εργαλείων προβολής του ελληνικού τουρισμού. Δίνουμε ιδιαίτερο βάρος στις ψηφιακές καμπάνιες οι οποίες απευθύνονται σε ένα δυναμικό κομμάτι των ταξιδιωτών.
Παράλληλα όμως, πέραν της προβολής, θέλουμε να προσφέρουμε στους επισκέπτες της χώρας μας και χρηστικά εργαλεία που θα διευκολύνουν την πρόσβασή τους στην πληροφορία. Αυτό ήταν και το βασικό ζητούμενο για τον Οργανισμό που μας ώθησε να προχωρήσουμε σε αυτή τη συνεργασία.
Ήταν άλλωστε και μία ανάγκη του ελληνικού τουρισμού διαχρονική, καθώς δεν υπήρχε πριν κάποιο κεντρικό application που να συμπληρώνει τα άλλα ψηφιακά μέσα που έχουμε στην διάθεσή μας. Δεν αντιλαμβανόμαστε απλά τις νέες τάσεις, αλλά κάνουμε και συγκεκριμένες κινήσεις για να ανταποκριθούμε σε αυτές, επενδύοντας στην καινοτομία και τις νέες τεχνολογίες.
Θεωρείτε ότι ένα τέτοιο «σύγχρονο ταξιδιωτικό εργαλείο» ήταν κάτι που έλειπε από την τουριστική αγορά;
Δημήτρης Φραγκάκης: Ασφαλώς έλειπε! Ειδικά όμως το 2020 που το δημιουργήσαμε ήταν ακόμα περισσότερο αναγκαίο, καθώς η σεζόν λόγω Covid-19 ήταν εξαιρετικά δύσκολη για τον παγκόσμιο τουρισμό και φυσικά για τη χώρα μας. Μέσω του Visit Greece app, ο επισκέπτης βρίσκει γρήγορα κι εύκολα όχι μόνο ταξιδιωτική πληροφορία, αλλά και έγκυρη ενημέρωση για τα μέτρα ασφάλειας και υγιεινής που ελήφθησαν από την ελληνική κυβέρνηση, προϋποθέσεις για να ταξιδέψει κάποιος, την κατάσταση στην χώρα γενικότερα.
Κι αυτό βοήθησε πολύ και εμάς να προβάλλουμε σε πρώτο χρόνο πληροφορίες για τον τουρισμό μας. Τα βραβεία τα οποία κερδίσαμε από αυτήν την συνεργασία αποδεικνύουν άλλωστε τη δυναμική και την επιτυχία του εγχειρήματος.
Το Visit Greece app λανσαρίστηκε σε μια χρονιά με πολλές ιδιαιτερότητες. Παρόλα αυτά, μετρά ήδη περισσότερα από 700.000 downloads. Σε τι αποδίδετε την επιτυχία αυτή;
Γιάννης Δοξαράς: Καθώς λανσάραμε και σχεδιάσαμε την εφαρμογή σε μια χρονιά όπου στόχος ήταν κυρίως η ασφάλεια αλλά και η ενίσχυση των τοπικών επιχειρήσεων στη χώρα μας, το Visit Greece app προσφέρει ένα ψηφιακό κανάλι για άμεση ενημέρωση για θέματα Covid-19 – μέσα από interactive maps για τα πλησιέστερα νοσοκομεία και κάθε έκτακτη υγειονομική πληροφορία ανά περιοχή, αλλά και push notifications για έκτακτες ανακοινώσεις καθ’ όλη την τουριστική περίοδο.
Επιπλέον, μέσα στο app έχει ενσωματωθεί η PLF φόρμα την οποία μπορούν οι ταξιδιώτες να συμπληρώσουν και να αποθηκεύσουν στο κινητό τους το απαραίτητο QR για την είσοδό τους στην Ελλάδα. Όλα τα παραπάνω, έχουν συντελέσει στο να γίνει άμεσα το έργο επιτυχία, καθώς καλύπτει πραγματικές ανάγκες και ζητούμενα στον τουρισμό.
Από τον Ιούλιου που λανσάραμε, η εφαρμογή Visit Greece έχει ήδη πάνω από 700.000 downloads με το 80% να είναι εγγεγραμμένοι ενεργοί χρήστες. Επίσης έχουν κάνει εγγραφή και προβάλλονται ήδη 1.000 επιχειρήσεις από όλη την Ελλάδα. Αυτά τα νούμερα ήρθαν χωρίς καθόλου διαφήμιση και προβολή και από μόνα τους καταδεικνύουν την επιτυχία του έργου.
Το Visit Greece app έχει επίσης ήδη αποσπάσει και πολύ σημαντικές διακρίσεις, ένα Platinum και ένα χρυσό βραβείο ως «Καλύτερο Mobile app» της χρονιάς και «Καλύτερο mobile app in Travel & Tourism» στα φετινά e-volution Awards, αλλά και ένα χρυσό Mobile Excellence Awards 2020.
Πρόκειται για μια πλατφόρμα, στην οποία προβάλλονται και επιχειρήσεις, και μάλιστα δωρεάν. Ως ΕΟΤ, τι σας ενέπνευσε σε αυτή την στρατηγικής σημασίας για τις επιχειρήσεις απόφαση;
Δημήτρης Φραγκάκης: Είναι πολύ σημαντική η σύνδεση με τις επιχειρήσεις. Άλλωστε ο ΕΟΤ έχει ως απώτερο σκοπό να προβάλλει την τουριστική μας βιομηχανία στο εξωτερικό. Μία βιομηχανία πολύ δυναμική που αντιπροσωπεύει σχεδόν το 25% του ΑΕΠ, μέσω της δραστηριότητας των ιδιωτικών επιχειρήσεων.
Είμαστε σε σύμπλευση με την αγορά και αποτελούμε και εμείς ένα κομμάτι της, παρά το γεγονός ότι είμαστε δημόσιος οργανισμός. Θέλω με την ευκαιρία να ευχαριστήσω την Warply για την συνεργασία, την Mastercard και την Eurobank για την στήριξη, αλλά και τα στελέχη του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού που δούλεψαν πολύ πάνω στο project. Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται στην πράξη ότι όταν δουλεύουμε ενωμένοι, μπορούμε να κάνουμε θαύματα.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ Η ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΔΗΜΟΣΙΟΥ-ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ
MW: Χορηγοί της πλατφόρμας Visit Greece είναι οι Mastercard και Eurobank. Από την πλευρά σας, τι σας ενέπνευσε να προχωρήσετε στη χορηγία αυτή;
Ιωάννα Μίγκου: Ο τομέας του τουρισμού αποτελούσε πάντα ένα βασικό πυλώνα με τον οποίο ασχολείται και σχετίζεται η Mastercard και η υποστήριξή του σε μία εξαιρετικά κρίσιμη περίοδο, ήταν για εμάς μία επιλογή στρατηγικής σημασίας. Πιστεύουμε στις συμπράξεις μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και με γνώμονα αυτό, δημιουργήσαμε μία σειρά από συνεργασίες και υλοποιήσαμε δράσεις, με στόχο την επανεκκίνηση και την ουσιαστική στήριξη ενός κλάδου με εξαιρετική σημασία για τη χώρα μας.
Η συνεργασία μας με το Υπουργείο Τουρισμού και η χορηγία της εφαρμογής Visit Greece, αποτέλεσε μέρος των δράσεων μας αυτών. Η τεχνολογία, και κυρίως η τεχνολογία μέσω κινητής συσκευής, έχουν κεντρικό ρόλο στην εξυπηρέτηση της ανάγκης των σύγχρονων ταξιδιωτών για έγκυρη και αξιόπιστη πληροφόρηση από επίσημα κανάλια, και αυτό από μόνο του θα αρκούσε για να στηρίξουμε, ως Mastercard την πρωτοβουλία.
Παράλληλα, μας δόθηκε η ευκαιρία μέσα από την εφαρμογή, να προσφέρουμε στους επισκέπτες της χώρας μας τη δυνατότητα να απολαύσουν μία σειρά από μοναδικές και αποκλειστικές εμπειρίες, εντάσσοντας την πλατφόρμα μας «Priceless Cities».Μέσω των Priceless Cities, προσφέρονται πάνω από 2.000 σπάνιες εμπειρίες, σε περισσότερους από 40 προορισμούς, «ξεκλειδώνοντας» έναν νέο κόσμο δυνατοτήτων για τους ταξιδιώτες, αναδεικνύοντας διαφορετικές πτυχές πόλεων και χωρών ανά την υφήλιο.
Η Ελλάδα έγινε ο νέος προορισμός στη λίστα των Priceless Cities τον Ιούλιο της περσινής χρονιάς και μέσα από την εφαρμογή Visit Greece προσφέρουμε ουσιαστική προστιθέμενη αξία στους κατόχους καρτών Mastercard παγκοσμίως. Έτσι οι επισκέπτες της χώρας απέκτησαν πρόσβαση σε μία σειρά εμπειριών σε διαφορετικούς τομείς που πρωταγωνιστούν στα ενδιαφέροντά τους, όπως στον πολιτισμό και τη γαστρονομία, περιεχόμενο που συνεχώς ανανεώνεται.
Ιάκωβος Γιαννακλής: Η Eurobank στηρίζει, σταθερά και διαχρονικά, τον τουριστικό κλάδο ο οποίος αποτελεί τη βαριά βιομηχανία της χώρας μας. Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής επιλογής, έχει αναλάβει πολλές και σημαντικές πρωτοβουλίες για την ενίσχυση και την αναβάθμιση του εγχώριου τουριστικού προϊόντος με κάθε δυνατό τρόπο, ενώ, πρώτη, εν μέσω της πανδημικής κρίσης, ενεργοποίησε γενναίο πακέτο στήριξης 750 εκατ. ευρώ για τον ξενοδοχειακό κλάδο, την αιχμή του δόρατος της τουριστικής μας βιομηχανίας.
Θεωρούμε πως στην, ιδιαίτερη, τρέχουσα συγκυρία κάθε κίνηση, μεγάλης αλλά και μικρότερης εμβέλειας, η οποία υποστηρίζει την τουριστική αγορά, έχει ακόμη μεγαλύτερη σημασία, με δεδομένο ότι ο κλάδος, που απασχολεί χιλιάδες εργαζόμενους, έχει δεχθεί ισχυρό πλήγμα από την υγειονομική κρίση. Σε αυτό το σκεπτικό, με το βλέμμα στραμμένο στην επόμενη μέρα, μετά την υγειονομική κρίση, και στην ανάγκη ανάκαμψης της τουριστικής κίνησης το ταχύτερο δυνατό, εντάσσεται και η απόφασή μας να στηρίξουμε και την σημαντική πρωτοβουλία του υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ, την ανάπτυξη μιας πρωτοπόρας – και μοναδικής για την Ελλάδα – εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα, της εφαρμογής Visit Greece.
Είμαστε αποκλειστικοί χορηγοί – μαζί με τη MasterCard – για την επόμενη τριετία στη νέα αυτή εφαρμογή. Στην απόφασή μας έπαιξε ρόλο το ότι πρόκειται για μια πρωτοβουλία πολύ προσεκτικά σχεδιασμένη, με περιεχόμενο υψηλών προδιαγραφών, καθώς και ότι η συγκεκριμένη κίνηση έχει ένα ευρύ target group, τόσο σε ξένους όσο και σε Έλληνες τουρίστες. Είναι, επίσης, πολύ σημαντικό για τη χώρα μας και για τον διαρκή αγώνα που κάνει για την ανάσχεση της πανδημίας, το ότι η εφαρμογή – εκτός από τουριστικού ενδιαφέροντος με πολύ χρήσιμες πληροφορίες για τις περιοχές της Ελλάδας – εστιάζει και παρέχει πολύ σημαντικές πληροφορίες υγειονομικού περιεχομένου.
Πρόκειται άλλωστε, για ένα πεδίο δεδομένων και πληροφοριών που βρίσκεται πλέον ψηλά στην λίστα των απαιτήσεων πολλών, ξένων αλλά και Ελλήνων τουριστών, στην ιδιαίτερη αυτή συγκυρία και εκτιμώ πως θα παραμείνει ζητούμενο και στην μετά – πανδημική κανονικότητα.