Μετρώντας πάνω από 90 χρόνια πορείας, η ΚΟΝΒΑ ΑΕ καταφέρνει να παραμένει σύγχρονη και καινοτόμα, κατανοώντας και καλύπτοντας τις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών. Πρόσφατα λάνσαρε και μια πρωτοπόρα υπηρεσία ιχνηλασιμότητας των προϊόντων της, την οποία επικοινωνεί με μια φρέσκια και ιδιαίτερη επικοινωνία.

Η νεότερη γενιά στο «τιμόνι» της ΚΟΝΒΑ, η Γιάννα Τζίκα, CEO της εταιρείας, μοιράζεται με το MW την ιστορία και τη φιλοσοφία της εταιρείας, τις επενδύσεις που υλοποιεί, καθώς και το σκεπτικό πίσω από την επικοινωνιακή της στρατηγική.

MW: Η ΚΟΝΒΑ ΑΕ, και κατά συνέπεια η Trata, αποτελεί μια ελληνική οικογενειακή εταιρεία που όχι μόνο έχει αντέξει στον χρόνο, αλλά αποτελεί και μία από τις πιο μοντέρνες βιομηχανίες επεξεργασίας ψαρικών στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Θέλετε να μας μιλήσετε λίγο για την πορεία της όλα αυτά τα χρόνια;

Γιάννα Τζίκα: Η ΚΟΝΒΑ, μια εταιρεία με έδρα στο ακριτικό Κιλκίς, μετράει πλέον περισσότερα από 90 χρόνια πορείας και εξέλιξης στον χώρο της εμπορίας τροφίμων. Μέρος της φιλοσοφίας μας είναι η συνεχής αναζήτηση και η δημιουργία νέων προϊόντων, προσφέροντας μια πλούσια και ευρεία γκάμα προϊόντων που σχετίζονται με το ψάρι. Άλλωστε, η υπόσχεσή μας είναι «τα πάντα γύρω από το ψάρι».

Όλα αυτά τα χρόνια έχουμε εξειδικευτεί στην παραγωγή της κονσέρβας ψαρικών, αλλά και σε προϊόντα κατάψυξης και ψυγείου, με βάση πρώτα απ’ όλα τις ελληνικές γευστικές συνήθειες αλλά και τα διεθνή πρότυπα. Στην ΚΟΝΒΑ γίνεται μια αέναη προσπάθεια από όλους εμάς να βρισκόμαστε ένα βήμα μπροστά, με νέες υπηρεσίες και καινοτόμα προϊόντα, που δίνουν προστιθέμενη αξία στον καταναλωτή.

Ποια, κατά τη γνώμη σας, είναι τα χαρακτηριστικά που την κάνουν να ξεχωρίζει;

Οι Έλληνες έχουμε μεγαλώσει κοντά στη θάλασσα και έχουμε άμεση επαφή με το ψάρι. Στην ΚΟΝΒΑ είμαστε περήφανοι για τα ψάρια μας και για εμάς το καλό ψάρι αποτελεί βασική αρχή. Είναι πολύ σημαντικό ότι ζούμε στην Ελλάδα, όπου η γη και το Αιγαίο μας προσφέρουν απλόχερα όλες αυτές τις πλούσιες γεύσεις.

Επιπλέον, έχοντας διανύσει μια σημαντική διαδρομή εδώ και τρεις γενιές, έχουμε τη σιγουριά ότι γνωρίζουμε καλά τόσο την παραγωγή όσο και τις ανάγκες του καταναλωτή στην ελληνική και την παγκόσμια αγορά.

Η επένδυση στην τεχνολογία αποτελεί πολύ σημαντικό κομμάτι σχεδόν για κάθε επιχείρηση. Πού βρίσκεστε ως προς αυτό; Θέλετε να μοιραστείτε μαζί μας μερικά από τα τελευταία σας σχετικά βήματα;

Οι επενδύσεις σε επίπεδο υποδομής και τεχνολογικού εξοπλισμού είναι προτεραιότητά μας. Η πρώτη ρομποτική γραμμή παραγωγής σαρδέλας είναι μία μέθοδος που παρουσιάσαμε κατ’ αποκλειστικότητα και αποτέλεσε παγκόσμια καινοτομία, που μας έκανε ιδιαίτερα υπερήφανους.

Πρόκειται για ένα ρομπότ τελευταίας τεχνολογίας που ακολουθεί μια άκρως εντυπωσιακή διαδικασία, το οποίο διακρίθηκε και από την Ελληνική Ακαδημία Marketing. Το ρομπότ έχει επτά κεφαλές και βρίσκεται πάνω από έναν κυλιόμενο διάδρομο, στον οποίο κινούνται τα ψάρια, τα «διαβάζει» και επιλέγει τις σαρδέλες ή τους γαύρους, ανάλογα με την ημέρα.

Κάθε κεφαλή σε μόλις ένα δευτερόλεπτο ολοκληρώνει τη διαχείριση του ψαριού και το τοποθετεί στην κονσέρβα. Στόχος μας μέσα απ’ όλες αυτές τις καινοτόμες επενδύσεις είναι η ασφάλεια των τροφίμων και η ολοένα και μεγαλύτερη ανάπτυξη νέων τεχνολογιών. Η βιομηχανική μονάδα επεξεργασίας και κονσερβοποίησης των ψαριών μας αυτή τη στιγμή αποτελείται από τις πιο σύγχρονες υποδομές και απαρτίζεται από ένα άρτια εξειδικευμένο προσωπικό, για το οποίο είμαστε περήφανοι.

Αποτελείτε τη νεότερη γενιά στο «τιμόνι» της εταιρείας. Μέσα από τη δική σας «φρέσκια ματιά», ποιες ευκαιρίες, και αντίστοιχα ποιες προκλήσεις, εντοπίζετε σε έναν χώρο, όπως ο δικός σας;

Είμαι στο «τιμόνι» της εταιρείας, αλλά το πιο σημαντικό για εμένα είναι, ότι έχω γύρω μου μια μεγάλη ομάδα που έχει δημιουργηθεί από τη νεότερη γενιά, η οποία καθημερινά στηρίζει και βοηθάει το έργο της ΚΟΝΒΑ. Υπάρχει μια νέα αύρα στον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τη νέα πραγματικότητα.

Κοιτάμε το σήμερα και προσπαθούμε καθημερινά να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες του κόσμου, γιατί η καθημερινότητα πια αλλάζει με αστραπιαίους ρυθμούς και είναι μία μεγάλη πρόκληση με πολλές δυσκολίες. Ερχόμαστε συνεχώς αντιμέτωποι με νέες διατροφικές και κατά συνέπεια, καταναλωτικές συνήθειες, οι οποίες μας δίνουν την ώθηση για δημιουργία νέων κατηγοριών προϊόντων.

Ωστόσο, είναι μεγάλη ευθύνη να έχεις αναλάβει να συνεχίσεις ένα ιστορικό κομμάτι, μια παράδοση στον κόσμο της κονσερβοποίησης ψαρικών, που μετράει τόσα πολλά χρόνια.

Έχετε εντάξει την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη στη στρατηγική σας και εάν ναι, σε τι εστιάζετε; Θεωρείτε ότι τέτοιες δράσεις εξακολουθούν να αντιμετωπίζονται ως προαιρετικές από τις επιχειρήσεις της ελληνικής αγοράς ή έχει αλλάξει η οπτική τους στο κομμάτι αυτό;

Αυτό που πρέπει όλοι να καταλάβουμε είναι ότι οι εταιρείες αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι των κοινωνιών. Ο ρόλος τους δεν είναι μόνο να διαθέτουν προϊόντα προς πώληση στον κόσμο, αλλά και να μπορούν να βοηθούν τους συνανθρώπους τους.

Δε μπορεί άλλωστε να υπάρξει κοινωνία, και δη στις μέρες μας, αν δε δείχνουμε καθημερινά το ενδιαφέρον, τη στήριξη και κυρίως την κατανόησή μας στον διπλανό μας.

Συνεπώς όχι, δε γίνεται να είναι προαιρετικές τέτοιες δράσεις. Για εμάς αποτελεί υποχρέωση και όχι κάτι που απλά πρέπει να κάνουμε, επειδή αποτελεί μια νέα τάση στη βιομηχανία. Μέχρι σήμερα, έχουμε συνεργαστεί με διάφορα περιβαλλοντικά ιδρύματα, με πρόσφατη τη συνεργασία μας με την εταιρεία MOm.

Παράλληλα, στις κρίσιμες περιόδους της οικονομικής κρίσης αλλά και της πρόσφατης πανδημίας του κορωνοϊού, έχουμε κάνει δωρεές προϊόντων σε πολλά ιδρύματα, ενώ δώσαμε και πόρους για να βοηθήσουμε τα νοσοκομεία που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή.

Επίσης, θα ήθελα να σταθώ στην κύρια μέριμνα της KONΒA όσον αφορά στον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των εργαζομένων της, γεγονός που διασφαλίζεται από την πρόσφατη πιστοποίηση του BSCI, δηλαδή το σύστημα που εφαρμόζει η εταιρεία μας σεβόμενη τις εργασιακές αρχές και τον άνθρωπο.

Μια καινοτομία που λανσάρατε πρόσφατα είναι το «Αποτύπωμα Ψαριού», προσφέροντας στους καταναλωτές τη δυνατότητα ιχνηλασιμότητας των προϊόντων που φτάνουν στο πιάτο τους. Μιλήστε μας λίγο γι’ αυτό.

Το «Αποτύπωμα Ψαριού» είναι μία από τις σημαντικότερες καινοτομίες που έχουμε δημιουργήσει και μπορούμε, με μεγάλη χαρά και περηφάνια, να δώσουμε ελεύθερη πρόσβαση σε αυτήν, στον κόσμο. Πρόκειται για μια υπηρεσία ιχνηλασιμότητας των ψαριών μας, που υλοποιήσαμε σε συνεργασία με την εταιρεία iKnowHow και τη Γενική Διεύθυνση Αλιείας, και αποτελεί μέρος του επενδυτικού σχεδίου ύψους 2 εκατ. ευρώ της ΚΟΝΒΑ, για την τετραετία 2018-2021.

Μπαίνοντας στο www.tratagreece.gr, ο καταναλωτής μπορεί να επισκεφθεί την ενότητα «Αποτύπωμα Ψαριού» και να μάθει όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζει για την ιστορία του ψαριού που έχει επιλέξει.

Επιλέγοντας μια κονσέρβα με σαρδέλες ή γαύρο Αιγαίου Trata, βρίσκει έναν κωδικό που αναγράφεται πάνω στη συσκευασία, τον οποίο μόλις τον πληκτρολογήσει στην παραπάνω ενότητα, θα μπορέσει να έχει μια σαφή εικόνα για την περιοχή αλιείας του ψαριού, την ονομασία του, το σκάφος που το ψάρεψε καθώς και τη μέθοδο που χρησιμοποιήθηκε.

Θα ήθελα να επισημάνω εδώ, ότι συνεργαζόμαστε αποκλειστικά με Έλληνες ψαράδες, οι οποίοι μας προμηθεύουν τις σαρδέλες και τους γαύρους μας, και έχουμε καταφέρει να απορροφούμε το 40% της ετήσιας ελληνικής αλιείας σε σαρδέλα και γαύρο.

Κλείνοντας, θα ήθελα να τονίσω πως στην ΚΟΝΒΑ στόχος μας είναι να μην επιβαρύνεται ο βυθός της θάλασσας κατά τη διάρκεια της αλίευσης. Αγαπάμε το Αιγαίο και το προστατεύουμε όλα αυτά τα χρόνια. Προτεραιότητά μας είναι η υποστήριξη της βιωσιμότητάς του και η προσπάθεια για την επικράτηση της νόμιμης αλιείας, συμβάλλοντας σε μια γενικότερη προσπάθεια για την καλύτερη διαχείριση των θαλασσών.

Για την επικοινωνία της υπηρεσίας αυτής, δημιουργήσατε μια καμπάνια με επίκεντρο τη χαλαρή διάθεση και το χιούμορ. Εξηγήστε μας λίγο το σκεπτικό πίσω από αυτήν.

Αν ανατρέξει κανείς και σε παλαιότερες διαφημιστικές μας καμπάνιες, θα δει ότι υπήρχε και εκεί μια αντίστοιχη διάθεση, πάντα φυσικά σε σχέση με την εποχή που δημιουργήθηκαν. Η νέα μας ταινία με τίτλο «Έχουμε την ιστορία, έχετε τη σιγουριά» είχε και έχει ως στόχο να δημιουργήσει ένα ευχάριστο «διάλειμμα», ένα θετικό κλίμα, μέσα σε όλες αυτές τις πρωτόγνωρες και στενάχωρες συνθήκες που βιώνουμε και έχουμε να αντιμετωπίσουμε.

Χάρη στον σκηνοθέτη μας, τους τρεις υπέροχους πρωταγωνιστές μας, την εταιρεία παραγωγής, τη διαφημιστική μας και όλη την ομάδα της ΚΟΝΒΑ που δούλεψε με περισσότερη όρεξη και δημιουργικότητα από ποτέ, νομίζω πως καταφέραμε με το concept που εφηύραμε να φέρουμε μια ευχάριστη ανατροπή στα μάτια του θεατή.

Όλα αυτά τα χρόνια, ως νέα γενιά, προσπαθούμε μαζί με όλους τους συνεργάτες μας να έχουμε μια κοινή συνισταμένη και να μοιραζόμαστε ιδέες και προοπτικές, για να πραγματοποιούμε τον στόχο μας. Νομίζω πως μετά από ένα τόσο ευχάριστο αποτέλεσμα, και αυτή τη φορά το πετύχαμε!

Γενικά, ποιος πιστεύετε ότι είναι ο πιο άμεσος δίαυλος επικοινωνίας με τους καταναλωτές; Σε τι δίνετε έμφαση στην επικοινωνιακή στρατηγική σας;

Στην εποχή που διανύουμε, τη σκυτάλη έχει πάρει σίγουρα σε μεγάλο βαθμό το digital marketing. Είμαστε ενεργοί στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως είναι το Facebook –Trata Greece– και το Instagram –trata.greece-, και με αυτόν τον τρόπο ερχόμαστε πιο κοντά στους καταναλωτές μας.

Είναι ένα αμιγώς ζωντανό κομμάτι που μας φέρνει σε άμεση επαφή με τον κόσμο και αυτό το θέλουμε σήμερα περισσότερο από ποτέ. Δεν πρέπει να ξεχνάμε βέβαια τα διαχρονικά μέσα επικοινωνίας και ενημέρωσης, όπως είναι η τηλεόραση.

Η εταιρεία μας θέλησε σ’ αυτές τις δύσκολες συγκυρίες να δώσει το παρών, κάνοντας τον κόσμο να νιώθει ασφάλεια. Σε περιόδους ανασφάλειας, οι σταθερές είναι το πιο σημαντικό απαιτούμενο για όλους μας.

Κατά τη γνώμη σας, ποια χαρακτηριστικά κάνουν μια εταιρεία να ξεχωρίζει και να διαφοροποιείται, ιδιαίτερα σε δυσχερείς για όλους συνθήκες όπως οι τωρινές;

Το πόσο εύκολα μπορεί να αφουγκράζεται και να κατανοεί την ανάγκη του καταναλωτή. Μόνο έτσι μπορεί να δημιουργηθεί με τον κόσμο μια σταθερή σχέση εμπιστοσύνης, μια σχέση με γερές βάσεις και θεμέλια. Οι εταιρείες πρέπει να φροντίζουν να βρίσκονται ένα βήμα μπροστά, έχοντας νέες προτάσεις και σκεπτόμενες πάντα πώς θα του δημιουργήσουν μια εύκολη καθημερινότητα.

Εμείς μένουμε πιστοί στο όραμά μας, να δημιουργούμε καινούργιες ποικιλίες προϊόντων που βασίζονται στη γεύση και στη διαθρεπτικότητα, και το πετυχαίνουμε αυτό, έχοντας ως κύριους άξονες την καινοτομία, τη γνώση και τη μεγάλη αγάπη μας για το ψάρι. Αυτά, άλλωστε, είναι που μας φέρνουν πάντα πρώτους στην καρδιά του Έλληνα καταναλωτή.