Η μελέτη FutureBuy σκιαγραφεί τη δυναμική των Shoppers
Για δεύτερη συνεχή χρονιά, η GfK πραγματοποίησε τη μελέτη FutureBuy, η οποία καλύπτει 35 χώρες και 18 κατηγορίες προϊόντων, αναδεικνύοντας τη ζωτική δυναμική των shoppers, όπως αγορές μέσω διαδικτύου, σημασία των σημείων αλληλεπίδρασης - Touchpoints, τον δυναμικά ανερχόμενο ρόλο του smartphone και tablet, τάσεις στο showrooming και άλλα.

Σύμφωνα με τη μελέτη τα φυσικά καταστήματα διατηρούν τη σημαντικότητά τους. Σχεδόν οι μισοί έλληνες (47%) shoppers ανέφεραν ότι αρχικά έψαξαν τα προϊόντα online και αργότερα επισκέφτηκαν το κατάστημα για την αγορά («Webrooming»), σε αντίθεση με εκείνους (16%) που έψαξαν για ένα προϊόν σε κατάστημα και έπειτα το αγόρασαν online («Showrooming»). Για τους shoppers που αγόρασαν ένα προϊόν online, η «Εξοικονόμηση χρημάτων» είναι μακράν ο πιο κοινά αναφερόμενος παράγοντας, καθώς επιλέχθηκε σε ποσοστό 65% στους online shoppers και σε ποσοστό 89% ανάμεσα στους Leading Edge Consumers (LEC).

Η πρώτη σκέψη που κάνουν οι καταναλωτές και αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα στις online αγορές/πληρωμές, είναι η «Ασφάλεια των προσωπικών τους δεδομένων» (63%), ενώ δεύτερος παράγοντας είναι τα «Έξοδα αποστολής» (59%). Οι Τop3 παράγοντες που επηρεάζουν την αγοραστική συμπεριφορά του Shopper είναι: «Οι online κριτικές από άλλους αγοραστές, χρήστες και ειδικούς της κατηγορίας», «Ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών/Ιστοσελίδες με προσφορές» και «Εξυπηρέτηση/Ενημέρωση από τον πωλητή στο κατάστημα».