Στις 12 Αυγούστου, συμπληρώθηκαν 30 χρόνια από την ημέρα που η ΙΒΜ ανακοίνωσε την κυκλοφορία ενός διαφορετικού υπολογιστή με την ονομασία «Personal Computer». Σας θυμίζει κάτι; Λογικά όχι γιατί θα ήσασταν μικροί, όπως μικρός ήμουνα κι εγώ. Δέκα ολόκληρα χρόνια μετά και συγκεκριμένα στις 25 Αυγούστου, συμπληρώθηκαν 20 χρόνια από την ημέρα που ο φιλανδός προγραμματιστής Λίνους Τόρβαλντ, ανακοίνωσε στο Usenet ότι έχει αρχίσει να σχεδιάζει χομπίστικα ένα λειτουργικό σύστημα που λίγους μήνες αργότερα θα ονομαζόταν Linux. Αυτό ενδέχεται να σας θυμίζει ακόμα λιγότερα ή και τίποτα.

Όσοι ενδιαφέρονται περισσότερο για την ιστορία, μπορούν να βρουν το επίσημο δελτίο τύπου της ΙΒΜ σε PDF, ενώ το πρωτότυπο σποτ του Τόρβαλντ, υπάρχει στα αρχεία της Google για το Usenet, οι υπόλοιποι αξίζει να αναλογιστούμε πόσο οι δύο αυτές ημερομηνίες σημάδεψαν τον κόσμο της τεχνολογίας και, κατ’ επέκταση, του Ίντερνετ -ίσως στην περίπτωση του Linux η επιρροή να μην είναι τόσο προφανής όσο σ’ αυτήν του PC, όμως αν κανείς το ψάξει λίγο περισσότερο θα δει ότι, ιδεολογικά τουλάχιστον, το Linux υπήρξε εξίσου σημαντικό.

Σήμερα; Λίγο πριν το τέλος του Αυγούστου, μια υπηρεσία από την εταιρεία Stipple υπόσχεται να αλλάξει δραματικά την προώθηση εμπορευμάτων μέσω web και μας θυμίζει και πώς αλλάζουν οι καιροί και που οδήγησαν τα δύο γενέθλια που μόλις ανέφερα. Η ομώνυμη πλατφόρμα της εταιρείας, λοιπόν λειτουργεί με βάση τις φωτογραφίες διαφόρων προϊόντων που χορηγούν οι εταιρείες και προσπαθεί να αναγνωρίζει στοιχεία από τις φωτογραφίες αυτές σε διάφορες φωτογραφίες που υπάρχουν στο web? πρόκειται δηλαδή για ένα σύστημα ανάλογο με αυτό της αναγνώρισης κειμένου που χρησιμοποιούν ήδη αρκετά ενημερωτικά site, αλλά εφαρμοσμένο σε φωτογραφίες.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό ενός ρούχου ή ενός αξεσουάρ που φοράει κάποια διασημότητα: αν ο χρήστης περάσει το mouse pointer του πάνω από τη φωτογραφία, θα εμφανιστεί ένα pop-up με στοιχεία για το συγκεκριμένο αντικείμενο και, ενδεχομένως, με link για να το αγοράσει από κάποιο online κατάστημα.
Μπορείτε να φανταστείτε τι θα συμβεί, αν το Stipple γίνει αρκετά δημοφιλές -δηλαδή αν οι διαφημιζόμενοι και οι διαφημιστικές τους αντιληφθούν τα οφέλη του και τα αξιοποιήσουν;