Πίσω πάλι στο 2016: Το ποσοστό του τεχνολογικού budget που επηρεάζει το marketing δεν ξεπερνάει σήμερα στις καλύτερες των περιπτώσεων το 10% σύμφωνα με την IDC. Τι σημαίνει αυτό;

Το εταιρικό digital transformation είναι άμεσα συνδεδεμένο με τον επαναπροσδιορισμό του αντικειμένου και την αναβάθμιση του ρόλου του Chief Marketing Officer (CMO). Ο CMO του 2020 θα κληθεί να λάβει επιχειρηματικές και τεχνολογικές αποφάσεις για: 
– την Omnichannel στρατηγική της εταιρείας, με τον αριθμό των καναλιών επαφής με τον καταναλωτή να έχουν κατακερματιστεί
– τον τρόπο ανάλυσης και κερδοφόρας χρήσης των πελατειακών και επιχειρησιακών δεδομένων 
– την επίδραση της κάθε marketing ενέργειας και του κάθε
 καναλιού στην αποτελεσματικότητα του συνολικού marketing mix.

Full Stack CMO to the rescue? O όρος full stack, προέρχεται από το χώρο της τεχνολογίας (full stack developer) και αναφέρεται στη δυνατότητα ενός μηχανικού να έχει καλή οριζόντια γνώση των πολλαπλών επιπέδων δημιουργίας ενός σύνθετου project. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον παραλληλισμό δημιουργήθηκε πρόσφατα και ο όρος Full Stack Marketer/Full Stack CMO. Περιγράφει τον marketer που διαθέτει οριζόντια hands-on κατανόηση των πολλαπλών πρακτικών και τεχνολογιών που απαιτούνται για την προσέγγιση των σημερινών καταναλωτών και προπαντός τη δυνατότητα σύνθεσής αυτών εντός και εκτός τμήματος Marketing. Είναι ο CMO του 2020 ένας Full Stack CMO; Ακράδαντα ναι και αυτό προϋποθέτει τα αναμενόμενα: ισορροπία μεταξύ του αριστερού και του δεξιού τμήματος του εγκεφάλου, στελέχη που προσπαθούν να κατανοήσουν τον καταναλωτή τόσο μέσω των συμπεριφορικών big data, όσο και των ποιοτικών στοιχείων, καθώς και επαγγελματίες που μπορούν να συνεργαστούν εξίσου καλά με δημιουργικούς και μηχανικούς. Αρκεί ένας marketing υπερήρωας για να μεταβούμε στο 2020; Όχι απαραίτητα. Σε μία πρόσφατη έρευνα του Economist Intelligence Unit, οι ίδιοι οι CMOs αναγνώρισαν τους εαυτούς τους ως leaders τoυ digital transformation στο απογοητευτικό ποσοστό του 1%.

Τα επόμενα 5 χρόνια
αποτελούν μία μοναδική ευκαιρία αναβάθμισης του ρόλου του CMO με μεγαλύτερη επιρροή στην πορεία αλλαγής της εταιρείας. Η μετάβαση από τον CMO του 2015 στον CMO του 2020 προϋποθέτει εκτός από τις όποιες νέες δεξιότητες, πάνω από όλα αλλαγή τρόπου σκέψης. Εσείς τι πιστεύετε; Πόσο κοντά βρισκόμαστε στην Ελλάδας στο CMO 2020;