Σύμφωνα με έρευνα τιμών του ΙΕΛΚΑ
Το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών διεξήγαγε έρευνα τιμών των προϊόντων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (μεγάλα σουπερμάρκετ) στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο του 2014, για την περίοδο των εορτών.

Η έρευνα αφορά 18 τυπικές κατηγορίες προϊόντων που περιλαμβάνονται στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι, όπως κουραμπιέδες, μελομακάρονα, βασιλόπιτα, γαλοπούλα, αρνί, κάστανα, αυγά, πατάτες, κρασί, φύλλο κρούστας κ.α.). Τα αποτελέσματα αποκαλύπτουν ότι το τυπικό χριστουγεννιάτικο τραπέζι στα μεγάλα σουπερμάρκετ είναι φθηνότερο σε σχέση με το 2013 και ότι οι τιμές για άλλη μία χρονιά παρουσιάζουν σημαντική διακύμανση, δίνοντας στον καταναλωτή τη δυνατότητα επιλογής. Σε σύγκριση με το 2013, το χριστουγεννιάτικο τραπέζι του 2014 εκτιμάται ότι κατά μέσο όρο είναι φτηνότερο 8,1%, ενώ αθροιστικά την τελευταία 4ετία η μείωση σε σχέση με τα Χριστούγεννα του 2010 είναι της τάξης του 25%. Η μείωση αυτή οφείλεται στην αύξηση της έντασης του ανταγωνισμού κάθε έτος ανάμεσα στις επιχειρήσεις του κλάδου και στην προσαρμογή των επιχειρήσεων στην ανάγκη των καταναλωτών για μειωμένες τιμές.