Ο Νίκος Μανεσιώτης, Γενικός Διευθυντής της fmvoice.gr ανέλαβε να μας αποκαλύψει τους βασικούς άξονες της επιτυχίας του εν λόγω web radio, το οποίο ωστόσο έχει εξελιχθεί σε ένα άκρως ενδιαφέρον «πολυμέσο».
Μarketing Week: Το ραδιόφωνο αποτελούσε ανέκαθεν συμπληρωματικό μέσο για marketers και διαφημιστές. Η εικόνα αυτή άλλαξε με την έλευση της κρίσης;
Νίκος Μανεσιώτης: Οι διαφημιστές και οι marketers θεωρούν κακώς ότι σχεδόν όλα τα εργαλεία ενημέρωσης είναι συμπληρωματικά της τηλεόρασης. Η θεωρία αυτή εδράζεται σε παγιωμένα ισχυρά συμφέροντα της διαφημιστικής και τηλεοπτικής αγοράς. Το ραδιόφωνο αλλά και τα «new media» αποτελούν θύματα της θεωρίας αυτής. Ωστόσο, οι εξελίξεις παγκοσμίως είναι συγκεκριμένες. Το διαδίκτυο κυριαρχεί, αλλάζοντας τα πάντα στην ενημέρωση και η εξέλιξη των πραγμάτων δε γίνεται να ανακοπεί. Στο πλαίσιο αυτό, η ψηφιακή τεχνολογία επαναφέρει αλλαγμένο και ανανεωμένο το ραδιόφωνο. Γι’ αυτό, με τον Κώστα Ψωμιάδη, το 2006, επενδύσαμε στο web radio της fmvoice.gr, πολύ πριν την «Άνοιξη του Internet» στην Ελλάδα. Ξεκινήσαμε από αυτό τη δημιουργία ενός διαδικτυακού πολυμέσου και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε για την «ανατροπή στην ενημέρωση».
Η συμπόρευση του «παραδοσιακού» ραδιοφώνου με τις ψηφιακές και web εφαρμογές (web radio κ.α.), μπορεί να αναδείξει νέα δυναμική γι’ αυτό;
Τέτοιες κινήσεις υπάρχουν, αλλά, συνήθως γίνονται από «καμένα» πρόσωπα του μιντιακού χώρου και σε λάθος κατεύθυνση. Στη μεταβατική συγκυρία της τροϊκανής Ελλάδας και πολύ περισσότερο στη μεταμνημονιακή εποχή, η δυναμική και η αποτελεσματικότητα του κάθε μέσου θα προέρχεται και θα στηρίζεται στη διαφορετικότητά του από όλα όσα η συντριπτική πλειοψηφία της αγοράς και της κοινωνίας απεχθάνεται και με τα οποία έχει ταυτίσει τα παραδοσιακά media. Εμείς, στην fmvoice.gr, με συνέπεια και πάθος -πολλές φορές ακόμα και με σημαντικό οικονομικό κόστος-, υπερασπιζόμαστε αυτή ακριβώς τη διαφορετικότητα, με όπλα το ρεπορτάζ, την άποψη και την καινοτομία.
Ποιο πιστεύετε ότι θα είναι το νέο μοντέλο ραδιοφώνου που θα αναδειχθεί μέσα από την κρίση;
Οι παλιές «αυτοκρατορίες» καταρρέουν, καθώς δεν μπορούν να σηκώσουν το βάρος των γιγάντιων οργανισμών που δημιούργησαν στην περίοδο της «ευφορίας». Οι νέες δυνάμεις θα αναδειχθούν μόνο εφόσον αφουγκραστούν και καλύψουν τις νέες απαιτήσεις των ακροατών. Από αυτή την άποψη, είναι απαραίτητο ένα προσεγμένο μείγμα μεταξύ εξειδίκευσης και πλούσιου περιεχομένου, που να καλύπτει τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα όσο το δυνατόν μεγαλύτερου κοινού. Αυτή τη «συνταγή» εφαρμόζουμε και τελειοποιούμε εδώ και 7 χρόνια στην fmvoice.gr. Η δημοσιογραφική μας ομάδα αποκωδικοποιεί καθημερινά τα μηνύματα των καιρών και με την ύλη μας καταγράφουμε τις εξελίξεις στις επιχειρήσεις, την οικονομία, την πολιτική και την κοινωνία, χωρίς δεσμεύσεις και χωρίς να αναπαράγουμε τη στρεβλή εικόνα που συντηρούν τα συστημικά μέσα.
Η fmvoice.gr έκλεισε 7 χρόνια παρουσίας στο διαδικτυακό κόσμο του ραδιοφώνου. Ποια είναι τα συμπεράσματα αυτής της περιόδου;
Το τοπίο αλλάζει. Αργά μεν, καθώς τα κυρίαρχα μέχρι χθες συμφέροντα αντιστέκονται λυσσαλέα, αλλά αλλάζει. Σε αυτή την κατεύθυνση συμβάλλουμε κι εμείς. Διαψεύσαμε όσους δυσπιστούσαν το 2006 στην επιλογή μας κι έτσι οι 900 ακροατές/μήνα στο πρώτο έτος λειτουργίας, έφτασαν τον περασμένο Οκτώβριο στους 65.000, ενώ οι 10.000 επισκέπτες/μήνα ξεπέρασαν τους 300.000. Τα ίδια τα νούμερα λένε, λοιπόν, πως είμαστε πλέον χρήσιμοι στην αγορά για την πληροφόρησή της. Η δύναμη της φωνής μας, το καθαρό πρόσωπο και η διεισδυτικότητα της παρέμβασής μας στις επιχειρήσεις και στην αγορά, ιδίως σε ανθρώπους και σε κέντρα επιχειρηματικών, οικονομικών και πολιτικών αποφάσεων, είναι το στήριγμα της ανάπτυξής μας.
Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια για την ανάπτυξη της fmvoice.gr;
Σε μια εποχή που όλοι σχεδόν «παίζουν άμυνα» για να ροκανίσουν τον χρόνο, η fmvoice.gr επενδύει σταθερά στην ανάπτυξη και στη μεγέθυνσή της και μάλιστα χωρίς ένα ευρώ τραπεζικής εξάρτησης, μέχρι τώρα. Το κάνουμε διότι απέχουμε πολύ από το «ταβάνι» των δυνατοτήτων μας, αλλά και γιατί όποιος εφησυχάζει -ιδίως στον κόσμο της ψηφιακής τεχνολογίας-, χάνει το τραίνο. Δεν δημιουργήσαμε την fmvoice.gr για να περιοριστούμε σε ένα site κι ένα web radio. Σχεδιάζουμε ένα μέσο που μελλοντικά θα περιλαμβάνει την εικόνα, το κινητό τηλέφωνο κι άλλες μορφές αμφίδρομης επικοινωνίας, κάνοντας πράξη τη σύγκλιση των τεχνολογιών. Τα σχέδιά μας όμως δεν περιορίζονται στα «new media». Περιλαμβάνουν μεγάλες εκπλήξεις, που ξεπερνούν ό,τι προηγουμένως σας περιέγραψα και τις οποίες τις τοποθετούμε στην αυγή του 2014. Εκπλήξεις που δε θα περάσουν απαρατήρητες από τη διαφημιστική αγορά…