Σμαρώ Κουρή, Σύμβουλος Εμπορικής Πολιτικής, Prime Applications

Πώς αναμένετε ν’αλλάξει η ιχνηλάτηση της συμπεριφοράς;

Με την Google να σταματά τη χρήση των third party data στον Chrome από το 2022, σίγουρα θα αλλάξουν πολλά στην online διαφήμιση και στον τρόπο που στοχεύονται χρήστες και ιχνηλατείται η browsing συμπεριφορά τους. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα το τέλος της online διαφήμισης, μιας και νέοι τρόποι contextual advertising θα αναδειχτούν. Η εξέλιξη του machine learning θα κάνει πιο εύκολη την ανάλυση και την εύρεση κοινών με κοινά ενδιαφέροντα. Έτσι, η στόχευση και η ιχνηλάτηση της συμπεριφοράς των χρηστών θα γίνουν εξίσου αποτελεσματικές.

Ποια εξέλιξη στον τομέα των data θα είναι καθοριστική;

Με την απαγόρευση της χρήσης των third party data σε όλους τους σημαντικούς browsers, οι publishers Θα χρειαστεί να στραφούν αλλού για να αναπληρώσουν το κενό. Η αλήθεια είναι ότι εδώ και χρόνια «κάθονται» πάνω σε μια ανεκμετάλλευτη πηγή data: τα δικά τους first-party data. Ήδη σε διάφορες χώρες δοκιμάζονται εναλλακτικές λύσεις χαρτογράφησης audience segments για το open marketplace, χρησιμοποιώντας τα first-party data των publishers. Η χρήση τους θα πρέπει να γίνεται με σύνεση και μέσα στο πλαίσιο του GDPR, ενώ θα ενισχυθούν και τα private deals και marketplaces.

Τι θα καθορίσει τη σχέση των brands με τα social media;

Η σχέση των brands με τα κοινωνικά δίκτυα είναι μια σχέση «αγάπης-μίσους». Τα brands στηρίζονται πολύ στα social media για να προβάλουν τα μηνύματά τους, να κάνουν reach ένα μεγάλο κοινό, σε χαμηλές τιμές και με σημαντικό ROI. Ένα μεγάλο ζήτημα όμως για τα brands είναι το brand safety. Το κατά πόσο τα δίκτυα αυτά θα μπορέσουν να εξασφαλίσουν ένα ασφαλές και regulated περιβάλλον, θα καθορίσει το μέλλον της μεταξύ τους σχέσης.

Ποιες γνώσεις πρέπει να κατακτήσουν οι επαγγελματίες;

Οι αυριανοί επαγγελματίες καλούνται να μετέχουν σε συνεχή εκπαίδευση στον κλάδο της τεχνολογίας, αλλά και της επικοινωνίας. Πρέπει να έχουν γνώση του παρελθόντος, κατανόηση του παρόντος και κατάκτηση του μέλλοντος. Και αυτό απαιτεί διάθεση για εκπαίδευση, την οποία πρέπει να επιδιώκουν και οι εταιρείες.