«Ουδείς πιο αχάριστος του ευεργετηθέντος» είχε πει ο Ανδρέας Παπανδρέου, μια φράση που έμελλε να μείνει στην ελληνική ιστορία και να τη στοιχειώσει.

Παρακολουθούμε τις τελευταίες εβδομάδες ένα γαϊτανάκι δηλώσεων γνωστών και αγνώστων, σχετικών και άσχετων, ανθρώπων που δούλεψαν στην ΙΜΑΚΟ, για την πτώχευσή της και τον ρόλο που διαδραμάτισε σε αυτήν ο Πέτρος Κωστόπουλος. Οι περισσότερες καταφέρονται εναντίον του, κατηγορώντας τον για χίλια δύο, τονίζοντας ότι για όλα φταίει ο ίδιος, η χλιδάτη ζωή που έκανε, η άφθονη κρατική διαφήμιση που δινόταν αφειδώς στα περιοδικά του, ο «κακός» του χαρακτήρας και άλλα τινά. Δεν μπορώ να ξέρω εάν αυτά είναι αληθή ή όχι.

Το σίγουρο είναι ότι ο Πέτρος Κωστόπουλος προσέφερε πολλά στα ελληνικά εκδοτικά δρώμενα, διαμόρφωσε τάσεις και έδωσε άμεσα ή έμμεσα δουλειά σε πολλούς. Κι αυτό κάποιοι το ξεχνούν, ακόμα και άνθρωποι που έζησαν δίπλα του και «έφαγαν ψωμί» από αυτόν. Αυτή όμως είναι η διαχρονική μας «τάση», να ισοπεδώνουμε τα πάντα, να τα βάζουμε όλα στο ίδιο τσουβάλι και να απλοποιούμε καταστάσεις που δεν γνωρίζουμε.

Ποινικοποιήσαμε χρόνια τώρα το ιδιωτικό επιχειρείν και το κέρδος, απαξιώσαμε μεγάλες επενδύσεις που ήρθαν στη χώρα, θεοποιήσαμε το δημόσιο και τον συνδικαλισμό των δικαιωμάτων (αλλά όχι και των υποχρεώσεων), σπιλώσαμε ανθρώπους που προσέφεραν. Αυτό πρέπει να σταματήσει. Ο κόσμος αλλάζει και πρέπει κι εμείς να αλλάξουμε νοοτροπία.

Στο τεύχος μας όμως. Καταρχήν, ετοιμάσαμε ένα αφιέρωμα στην αγορά του τυποποιημένου ψωμιού, η οποία τα προηγούμενα χρόνια βίωσε μια άνευ προηγουμένου ανάπτυξη, όπου δεν έλειψαν οι υπερβολές. Διαβάστε για τη σημερινή εικόνα της, τον ρόλο των private label, τη μάχη που δίνουν τα επώνυμα brands, τις νέες τάσεις.

Παράλληλα, ετοιμάσαμε και μια συνέντευξη με την Κατερίνα Λουγγή, Group Brand Manager της Elbisco, συνέντευξη που δεν περιορίστηκε σε θέματα της συγκεκριμένης αγοράς, αλλά επεκτάθηκε και σε άλλα, όπως τα νέα δεδομένα που θέτει η κρίση στο Μάρκετινγκ, οι σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα ο marketer, ο ρόλος της καινοτομίας και άλλα πολλά.

Το παρόν τεύχος φιλοξενεί ακόμα ένα αφιέρωμα στην αγορά της διοργάνωσης εκδηλώσεων, η οποία έχει επηρεαστεί ιδιαίτερα από την οικονομική κρίση. Προτεραιότητες επαναδιαπραγματεύονται, υπηρεσίες επαναξιολογούνται και τιμές πιέζονται, ενώ οι χώροι λειτουργούν πλέον ως απόλυτοι συνεργάτες της εταιρείας διοργάνωσης, προσφέροντας το maximum για να τους κερδίσουν. Δείτε ποιο είναι το νέο σκηνικό που διαμορφώνεται.