Στο «οδοιπορικό» της δημιουργίας του Fiat 500 by Gucci είχαμε μαζί μας τη Σίσσυ Γκακνή, Διευθύντρια Μάρκετινγκ Fiat & Abarth, με την οποία συνομιλήσαμε για τις βασικές παραμέτρους της συνεργασίας Fiat και οίκου Guzzi με στόχο την ειδική έκδοση Fiat 500 by Gucci, τα χαρακτηριστικά της, τις αξίες που τη συνοδεύουν, αλλά και τα κοινά σημεία του DNA των δύο πλευρών που βοηθούν στην επιτυχία του εγχειρήματος.

Marketing Week: Από την πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκε η συνεργασία της Fiat με τον οίκο Gucci και η απόφασή τους να σχεδιάσουν από κοινού μια ειδική έκδοση του Fiat 500, έγινε σαφές ότι η συγκεκριμένη έκδοση ήταν «καταδικασμένη να επιτύχει». Σύμφωνα με τα στοιχεία μάλιστα, υπήρξαν άμεσα 3.000 προπαραγγελίες. Πώς προέκυψε ως σκέψη αυτή η συνεργασία και με ποιους στόχους;

Σίσσυ Γκακνή: Η Fiat είναι συνυφασμένη με την ιταλική φινέτσα. Ήταν επόμενο το Fiat 500, που είναι η επιτομή του στιλ, να συνδεθεί με ακόμα μία θρυλική ιταλική μάρκα μόδας, όπως ο οίκος Gucci. Οι προπαραγγελίες που αναφέρετε, επιβεβαιώνουν ότι οι καταναλωτές διψάνε για στιλ, φινέτσα, επιδόσεις και οικολογική συνείδηση, στοιχεία που ομορφαίνουν την καθημερινότητά τους.

Το Fiat 500 στη δεκαετία του ’50 έφερε την επανάσταση με το ιδιαίτερο και πρωτότυπό του στιλ και πολύ γρήγορα έγινε ένα must αυτοκίνητο για την εποχή. Σήμερα, το Fiat 500 by Gucci, ενώνει το πνεύμα δύο μαρκών που αποτελούν τον τέλειο συμβολισμό της λάμψης.

Marketing Week: Οι συνεργασίες τέτοιου βεληνεκούς ωστόσο, πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαιτερότητες του κάθε brand, τα κοινά στοιχεία του DNΑ του καθενός και το κατά πόσο αυτά μπορούν να «δέσουν» αρμονικά μεταξύ τους, δημιουργώντας υπεραξίες και για τις δύο πλευρές. Ποια είναι τα κοινά σημεία του DNA και της φιλοσοφίας των δύο brand;

Σίσσυ Γκακνή: Τη χρονιά που η Ιταλία γιορτάζει την 150ή επέτειο ενοποίησής της, ο οίκος μόδας Gucci που φέτος συμπληρώνει τα 90 του χρόνια, σε συνεργασία με τη Fiat, αποφάσισαν να παρουσιάσουν μία νέα έκδοση του συναρπαστικού 500, το 500 by Gucci, δημιουργώντας ένα πραγματικό fashion icon. Οι ιταλικοί όμιλοι Fiat και Gucci έχουν κοινά σημεία, καθώς τους διακρίνουν η φινέτσα, οι πιστοί καταναλωτές, ο δυναμισμός των προϊόντων και η νεανικότητα που αποπνέουν. Αυτά είναι τα κοινά στοιχεία τους.

Marketing Week: Ποια είναι η μορφή του Fiat 500 by Gucci και σε ποια σημεία του Fiat 500 έχει προσθέσει η Gucci τη δική της πινελιά;

Σίσσυ Γκακνή: Το παρουσιαστικό του αυτοκινήτου έχει επιμεληθεί προσωπικά η Creative Director του ομίλου Gucci, Frida Giannini, σε στενή συνεργασία με το Centro Stile της Fiat. Αυτός ο μοναδικός συνδυασμός του design της Fiat με το στιλ της Gucci, έχει δημιουργήσει ένα πραγματικά καταπληκτικό αισθητικό αποτέλεσμα και έναν απαράμιλλο συνδυασμό γούστου, πολυτέλειας και ποιότητας κατασκευής.

Τo 500 by Gucci, θα κυκλοφορήσει σε λαμπερό περλέ λευκού και γυαλιστερού μαύρου και θα παραπέμπει σε νεοκλασικό φιλμ νουάρ. Το μαύρο, με λεπτομέρειες σε αστραφτερό χρώμιο στο εσωτερικό, δημιουργεί μία εντυπωσιακή αντίθεση με το σατινέ λευκό και τις λεπτομέρειες στο χρώμα του ελεφαντόδοντου. Το εξωτερικό παρουσιαστικό ξεχωρίζει από τις αποκλειστικές για αυτή την έκδοση, αλουμινένιες ζάντες των 16 ιντσών με τα ελαστικά διάστασης 195/45 και τα κεντρικά καπάκια των τροχών με το διακριτικό σήμα της Gucci: Η χαρακτηριστική δίχρωμη ρίγα, σήμα κατατεθέν του Gucci, σε πράσινο και κόκκινο χρώμα. Η δίχρωμη ρίγα υπάρχει επίσης και στα καθίσματα του 500, στον επιλογέα των ταχυτήτων, στο κλειδί, τα πατάκια και τις ζώνες ασφαλείας.

Τα καθίσματα είναι επενδεδυμένα με δέρμα της Poltrona Frau και έχουν ανάγλυφο το Guccissima, το σήμα της Gucci. Διαθέσιμη, μαζί με το αυτοκίνητο, θα είναι και μία σειρά αποκλειστικών αξεσουάρ της Gucci, όπως δερμάτινα προϊόντα, γυαλιά ηλίου, είδη ρουχισμού, ρολόγια χειρός και άλλα.


Marketing Week: Ποια φιλοσοφία αποπνέει το Fiat 500 by Gucci; Σε ποιο κοινό απευθύνεται και ποιες αξίες ζωής πρεσβεύει;

Σίσσυ Γκακνή: Το Fiat 500 by Gucci αποτελεί τον τέλειο συμβολισμό της λάμψης, του στιλ και της φινέτσας στην καθημερινότητα. Πρόκειται για καθαρή μετενσάρκωση του «Made in Italy» και φυσικά προσκαλεί τους φαν της μόδας ανά τον κόσμο σε ένα ταξίδι χαράς και αποκλειστικότητας. Όπως και όλες οι εκδόσεις του Fiat 500, απευθύνεται σε ένα κοινό που έχει την τάση να ξεφύγει από την καθημερινότητα και να οδηγεί το διαφορετικό.

Πιο συγκεκριμένα, θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε σαν προσιτή πολυτέλεια που θα προσφέρει μια ευχάριστη νότα στη ζωή του οδηγού, ταυτόχρονα με την οικολογική του συνείδηση για χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων.

Marketing Week: Τι λένε οι πρώτες ενδείξεις από την πορεία του;

Σίσσυ Γκακνή: Το Fiat 500 by Gucci έχει προκαλέσει ενθουσιασμό, καθώς, όπως πολύ σωστά επισημάνατε κι εσείς, έχει προσελκύσει 3.000 προπαραγγελίες μέσω της ιστοσελίδας www.500byGucci.com, ενώ εντείνεται η συνεχής ζήτησή του σε όλον τον κόσμο. Η επιτυχία οδήγησε τη Fiat και τη Gucci στο να παρουσιάσουν και την κάμπριο έκδοση 500C by Gucci, η οποία φέρει τη σφραγίδα, για άλλη μια φορά, της Frida Giannini και του Centro Stile της Fiat.

Marketing Week: Ένα τόσο ιδιαίτερο αυτοκίνητο απαιτεί και ιδιαίτερη επικοινωνία. Ποιοι είναι οι βασικοί άξονες αυτής της επικοινωνίας;

Σίσσυ Γκακνή: Η διαφημιστική εκστρατεία «500 by Gucci» βρίσκεται σε εξέλιξη και από το Μάιο εμφανίζεται σε εφημερίδες και περιοδικά lifestyle ανά τον κόσμο. Η έναρξη της εκστρατείας ακολουθεί την πρόσφατη παρουσίαση της ειδικής έκδοσης του Fiat 500 με στιλιστικές τροποποιήσεις από την Frida Giannini, σε συνεργασία με το Centro Stile της Fiat.

Η φωτογράφηση για τη διαφημιστική εκστρατεία ήταν μια ιδέα της Giannini και έγινε από τους Mert Alas και Marcus Piggott στη Ρώμη, με πρωταγωνίστρια το μοντέλο Natasha Poly. Η Poly εμφανίζεται με ένα μοναδικό μαύρο δερμάτινο σύνολο Gucci, αποτελώντας την προσωποποίηση των εννοιών «ταξιδεύω με στιλ» και «ζω σε γρήγορους ρυθμούς».

Οι μονοσέλιδες και δισέλιδες καταχωρίσεις θα εμφανίζονται σε διάφορα έντυπα καθ’ όλη τη διάρκεια της φετινής χρονιάς, που αποτελεί επέτειο τόσο των 150 χρόνων από την ενοποίηση της Ιταλίας, όσο και των 90 χρόνων από την ίδρυση του οίκου Gucci, όπως ήδη σας είπα. Σε αποκλειστικές τοποθεσίες σε μητροπολιτικές πόλεις όπως το Παρίσι, το Λονδίνο και το Τόκιο θα γίνει μια πρώτη παρουσίαση του αυτοκινήτου πριν από την εμπορική του κυκλοφορία στην Ευρώπη.

Το μοντέλο 500 by Gucci θα αρχίσει να διατίθεται και στον υπόλοιπο κόσμο μέχρι το τέλος της χρονιάς. Η επικοινωνιακή δραστηριότητα υποστήριξης της διεθνούς κυκλοφορίας του 500 by Gucci σχεδιάζεται με την υποστήριξη του Lapo Elkann και του πρακτορείου του, Independent Ideas, περιλαμβανομένης της ολοκληρωμένης μαζικής και ατομικής διαφημιστικής προώθησης. Ο Riccardo Ruini είναι υπεύθυνος για την καλλιτεχνική διεύθυνση της εκστρατείας.

Marketing Week: Ποια η πορεία του μοντέλου στη χώρα μας; Θα θέλαμε να γνωρίζουμε κάποια στοιχεία για την τιμή του, αλλά και τα επιμέρους τεχνικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά του.

Σίσσυ Γκακνή: Θα έλεγα πως όλα τα στοιχεία που ξεχώρισαν στο Fiat 500 by Gucci, η προσοχή στη λεπτομέρεια, η αίσθηση της κομψότητας και του στιλ, βρίσκονται στην συγκεκριμένη έκδοση.

Παίρνοντας κίνηση από τον εύρωστο, αξιόπιστο, οικονομικό και οικολογικό κινητήρα των 1,2 λτ. με 69 ίππους, τα 500 και 500C by Gucci είναι διαθέσιμα σε δύο περλέ χρώματα, μαύρο και λευκό, φέρνoντας στο μυαλό εικόνες νεοκλασικού φιλμ νουάρ. Αυτά τα δύο χρώματα αλληλοσυμπληρώνονται. Το μαύρο, με λεπτομέρειες σε αστραφτερό χρώμιο στο εσωτερικό δημιουργεί μία εντυπωσιακή αντίθεση με το σατινέ λευκό και τις λεπτομέρειες στο χρώμα του ελεφαντόδοντου. Το ιδιαίτερο στίγμα φυσικά δίνει σε κάθε περίπτωση η χαρακτηριστική δίχρωμη (πράσινο-κόκκινο-πράσινο) ρίγα της Gucci στα πλάγια, επάνω στο καπό και στις ζώνες ασφαλείας.

Ιδιαίτερα είναι τα χαρακτηριστικά που προσθέτουν οι ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με ελαστικά 195/45 και τα διακριτικά GG, ενώ στο καμπριολέ 500C η υφασμάτινη οροφή είναι μαύρη με το χαρακτηριστικό μοτίβο της Gucci τυπωμένο κατά μήκος της, αλλά και στην πλαϊνή πλευρά του αυτοκινήτου. Το σαλόνι του 500C by Gucci ξεχειλίζει από στιλ: κομψό ράψιμο, μοναδικά υλικά, σατέν και χρωμιωμένες επιφάνειες, ένα «βελούδινο» φινίρισμα στο ραδιόφωνο και δύο δίχρωμα Poltrona Frau δερμάτινα καθίσματα με ανάγλυφο το πατρόν της Guccissima. To λογότυπο της Gucci εκτός από τα καθίσματα εμφανίζεται στο κιβώτιο ταχυτήτων, στο κάλυμμα του κλειδιού και στα πατάκια.

Τόσο η κλασική, όσο και η ανοιχτή έκδοση του Gucci Fiat 500 διαθέτουν πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει αυτόματο σύστημα ελέγχου κλιματισμού, επτά αερόσακους, ολοκληρωμένο σύστημα Blue&Me με πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος και ηχοσύστημα με CD/MP3, δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια και φυσικά ηλεκτρική οροφή για την ανοιχτή έκδοση. Διαθέσιμη, μαζί με το αυτοκίνητο, θα είναι και μία σειρά αποκλειστικών αξεσουάρ της Gucci, όπως δερμάτινα προϊόντα, γυαλιά ηλίου, ρολόγια χειρός και άλλα.

Αυτός ο μοναδικός συνδυασμός του design της Fiat με το στιλ της Gucci, έχει δημιουργήσει ένα καταπληκτικό αισθητικό αποτέλεσμα και έναν απαράμιλλο συνδυασμό γούστου, πολυτέλειας και ποιότητας κατασκευής. Στην Ελλάδα διατίθεται η κλειστή του έκδοση, από 17.000 ευρώ, αλλά και η cabrio, με 20.000 ευρώ, σε πλούσιο εξοπλισμό.


Marketing Week: Το Fiat 500 τείνει να δημιουργήσει παράδοση σε ανάλογες κινήσεις, αν σκεφθεί κανείς ότι το 2009 κυκλοφόρησε και μια Barbie Edition του. Ποια φιλοσοφία κρύβεται πίσω από αυτήν τη στρατηγική επιλογή της Fiat;

Σίσσυ Γκακνή: Η φιλοσοφία του Fiat 500 είναι ότι δεν είναι απλά ένα αυτοκίνητο που εξυπηρετεί τις ανάγκες μας, αλλά ένα κομμάτι της όμορφης καθημερινότητας και ένα αντικείμενο τέχνης που ήδη έχει βρει τη θέση του στο Πάνθεον της καλαισθησίας.

Πέρα από την έκδοση που αναφέρατε, χαρακτηριστικό και πρόσφατο παράδειγμα της ανατρεπτικής φιλοσοφίας της Fiat αποτελεί η αποκλειστική έκδοση του Fiat 500 «First Edition» διακοσμημένη από 5 διάσημους Κινέζους καλλιτέχνες που διατίθεται στην κινεζική αγορά σε περιορισμένο αριθμό 100 αριθμημένων αυτοκινήτων. Η «First Edition» είναι μια ειδική προσφορά, η οποία δημιουργήθηκε αποκλειστικά για τους Κινέζους πελάτες και αντιπροσωπεύει ένα σύμβολο που ενώνει τους δύο πολιτισμούς. Και ελπίζουμε ότι δεν θα σταματήσει εδώ…

Marketing Week: Σε μια εποχή δύσκολη οικονομικά τόσο για τους καταναλωτές, όσο και για τις εταιρείες αυτοκινήτου, πιστεύετε ότι το χτίσιμο υπεραξίας γύρω από ένα αυτοκίνητο μπορεί να δώσει λύσεις; Ο καταναλωτής εκτιμάτε ότι έχει ακόμα την πολυτέλεια να αναζητά υπεραξίες και όχι απλά την καλύτερη τιμή;

Σίσσυ Γκακνή: Θα σας μιλήσω για μας. Το Fiat 500 είναι ένα μοντέλο που απευθύνεται σε ευρύ κοινό και το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα είναι ότι η γκάμα του μπορεί να καλύψει τις συγκεκριμένες ανάγκες που έχει ο κάθε καταναλωτής σύμφωνα με το budget που διαθέτει.

Πιο συγκριμένα, διατίθεται σε δύο κινητήρες βενζίνης, 1,2 λτ. και 1,4 λτ. των 69 και 100 ίππων αντίστοιχα, σε ένα κινητήρα βενζίνης 1,3 λτ. των 95 ίππων και φυσικά με τον επαναστατικό και οικονομικότερο βενζινοκινητήρα 0,9 Twinair με απόδοση 85 ίππους, ενώ με μόλις 95gr/km εκπομπές CΟ2 δεν έχει τέλη κυκλοφορίας.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι όλες οι εκδόσεις διατίθενται και με αυτόματο κιβώτιο Dualogic για ακόμη μεγαλύτερη οικονομία και ευκολία στη χρήση. Άλλωστε, η Fiat Group Automobiles Hellas μέσω της FGA Bank, αναπτύσσει το ανταγωνιστικότερο χρηματοδοτικό πρόγραμμα της αγοράς αυτοκινήτου, με προνομιακό σταθερό επιτόκιο 3,9%, με 0% προκαταβολή και δυνατότητα εξόφλησης μέχρι 72 μήνες, δίνοντας ουσιαστικά τη δυνατότητα σε όλους τους καταναλωτές να αποκτήσουν άμεσα το μοντέλο Fiat, Alfa Romeo, Abarth και Fiat Επαγγελματικό που επιθυμούν.

Για εμάς αυτή είναι η υπεραξία, να μπορούμε να προσφέρουμε στον κάθε καταναλωτή αυτό που χρειάζεται και αυτό που μπορεί να αποκτήσει. Ο όμιλος Fiat με την γκάμα των μοντέλων του, ανταποκρίνεται απόλυτα σε αυτές τις απαιτήσεις, προσφέροντας αυτοκίνητα που διακρίνονται για τις συμπαγείς διαστάσεις, τον μοντέρνο σχεδιασμό και τις καλές επιδόσεις, ενώ επιπλέον είναι ευχάριστα στην οδήγηση, οικονομικά στη χρήση και στη συντήρηση και φιλικά στο περιβάλλον.