Η διήμερη φετινή διοργάνωση των Ermis Awards άνοιξε τις πόρτες της χθες, Δευτέρα 13 Μαρτίου, στο «Θέατρον» του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» με τις ομιλίες-σεμινάρια σημαντικών προσωπικοτήτων από τον χώρο της επικοινωνίας.

Η ομιλία του επικεντρώθηκε στην πρόκληση που αντιμετωπίζει ο θεσμός των Δημοσίων Σχέσεων στην εποχή των «ψευδών νέων» και στις νέες δεξιότητες, αλλά και προσωπικά χαρακτηριστικά, όπως η ενσυναίσθηση, που καλούνται οι άνθρωποι των Δημοσίων Σχέσεων να κατέχουν για να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα.

«Οι Δημόσιες Σχέσεις θα πρέπει να καταστήσουν σαφές ότι δεν είναι μια φθηνή εκδοχή των διαφημίσεων. Θα πρέπει να χτίσουν σχέσεις βασισμένες στο συναίσθημα με το κοινό ή να υπενθυμίσουν και πάλι τις βασικές αρχές που τις διέπουν: Διαφάνεια, Αυθεντικότητα, Εγκυρότητα, Εμπιστοσύνη». Αυτή ήταν η τελευταία ομιλία που δίνει ως CEO του Holmes Report, όπως ανακοίνωσε στο τέλος της παρουσίασής του.

Ο Jacob Holst Mouritzen από τη Mindshare, Denmark, στην παρουσίασή του με τον ευρηματικό τίτλο «After Ad – Can your brand survive in a world without advertising» προκάλεσε το κοινό να αναλογιστεί τι θα συνέβαινε αν ξυπνούσαμε μια μέρα σε ένα κόσμο όπου οι διαφημίσεις έχουν απαγορευτεί, για να επεξηγήσει στη συνέχεια με παραδείγματα τους λόγους που θεωρεί ότι αυτή η μέρα είναι ήδη εδώ και πώς μπορούν οι επιχειρήσεις να επιβιώσουν σε ένα περιβάλλον όπου «το μοναδικό πράγμα στον κόσμο για το οποίο οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν παραπάνω προκειμένου να μην το λαμβάνουν είναι οι διαφημίσεις».

Ο Jacob Holst Mouritzen συνόψισε τις προτάσεις του στα παρακάτω: σχέσεις στοργής με τους καταναλωτές, χρήσιμες συμπληρωματικές υπηρεσίες, περιεχόμενο που να είναι προσβάσιμο, ενδιαφέρον, sharable και χρήση των νέων τεχνολογιών.

Ο Artur Szatkowski έφερε στις αποσκευές του από την Πολωνία και τα βάθη των γραφείων της Hypermedia Linked by Isobar, case studies από projects που αξιοποιούν προηγμένες τεχνολογίες με δημιουργικό τρόπο, λαμβάνοντας υπόψη τα ευρήματα των ερευνών περί millennials, ενώ τόνισε την ανάγκη να εμπλέξει ο κλάδος περισσότερους creative technologists στη δημιουργική διαδικασία.

Στην ανάγκη οι μάρκες να χτίζουν σχέσεις βασισμένες στο συναίσθημα και να προσφέρουν αξία που να είναι «relevant» στις ανάγκες των καταναλωτών επικεντρώθηκε ο George Achillias, Chief Digital Officer, Alite. Ενώ, απευθυνόμενος στο κοινό, επεσήμανε ότι είναι σημαντικό να δημιουργούν brands που είναι πιστά στους ανθρώπους.

Στην πολύ ιδιαίτερη παρουσίαση της με τίτλο «Designing Reality: How the Quantum Experience, Mastery of Language, and the Philosophy of Why shape Industries, Tech & the World Around Us», η Ghela Boskovich πραγματεύτηκε την έννοια της ιδέας, τον ρόλο της αντίληψης στην προσπάθεια εξεύρεσης νέων business models και τρόπων να εμπλακεί το κοινό αλλά και στη σημασία που έχουν οι λέξεις και η χρήση της γλώσσας στη σύλληψη και καταγραφή μια ιδέας, στον σχεδιασμό της πραγματικότητας και στον αυτοπροσδιορισμό του brand.

Τέλος, ο Χρήστος Χατζηιωάννου, Head of Native and Branded Content, 24Μedia, έκανε μια αναδρομή από την εποχή της έμμεσης διαφήμισης και των publi, στο native advertising του σήμερα, την αλληλεπίδραση της νέας γενιάς με τα love brands, τις ιστορίες τους και την απενοχοποίηση του branded content.

Είπαν…
• Το «relevancy» φέρνει έσοδα.
• Οι λέξεις δημιουργούν τις ιδέες. Αν το πούμε, μπορούμε να το κάνουμε.
• Είναι 472 φορές πιο πιθανό να γλιτώσεις από αεροπορικό, παρά να πατήσεις σε banner.
• Δεν χρειάζονται εκατομμύρια, αλλά χρειάζεται να σταματήσουμε να σκεφτόμαστε ως διαφημιστές.
• To μέλλον βρίσκεται στο Virtual Reality και θα γίνει «disruptive» από το Augmented Reality.
• Η δεξιότητα να εκμαιεύεις insights από τα data είναι ουσιαστικής σημασίας.