Το «Love In the End», ήταν μία ολοκληρωμένη καμπάνια που άξιζε να βραβευθεί, όπερ και εγένετο. Και, ποιος ξέρει; Ενδεχομένως να έφθανε και σε ψηλότερες κορυφές (βλέπε Gold) αν δεν ήταν τόσο δυνατή – για άλλη μία φορά – η τάση για βράβευση εκστρατειών με «κοινωνικό περιεχόμενο». Εκτός από την επιτυχία της OgilvyOne, η Ελλάδα βρέθηκε κοντά σε άλλο ένα Lion, στην κατηγορία Design, χάρη στην εξαιρετική δουλειά της Matadog Design Athens, η οποία μπήκε στην shortlist. Και όλα αυτά, εν μέσω μίας κρίσης που έχει αποδεκατίσει την ελληνική Διαφήμιση!

Το Φεστιβάλ Δημιουργικότητας των Καννών έκλεισε τα 60 χρόνια του και το κλίμα στο Palais des Festivals είχε έντονο το εορταστικό στοιχείο. Οι επετειακές αφίσες δέσποζαν στο χώρο και οι διοργανωτές είχαν ετοιμάσει δύο εκθέσεις, μία με τις πιο σημαντικές στιγμές αυτών των 6 δεκαετιών και μία δεύτερη με τις καμπάνιες που άλλαξαν τη Διαφήμιση. Πράγματι, οι άνθρωποι του Φεστιβάλ είχαν κάθε λόγο να γιορτάζουν, καθώς για άλλη μία φορά, καταρρίφθηκε το ρεκόρ συμμετοχών και τα μέλη των περισσότερων επιτροπών δήλωσαν ενθουσιασμένα με το επίπεδο της δουλειάς που κλήθηκαν να κρίνουν. Ένα άλλο ρεκόρ, που πολύ δύσκολα θα καταρριφθεί εκ νέου, ήταν αυτό της McCann Melbourne που κέρδισε τα περισσότερα βραβεία από οποιαδήποτε άλλη καμπάνια στην ιστορία του θεσμού, χάρη στο – περίφημο πια – «Dumb Ways to Die». Οι Αυστραλοί επέστρεψαν στην πατρίδα τους με 5 Grand Prix, 18 Gold Lions, 3 Silver και 2 Bronze. Φυσικά, δεν έλειψαν και τα παράπονα, από εκείνους που διαφωνούν με την προσθήκη νέων κατηγοριών βραβείων. Αυτή τη χρονιά η νέα κατηγορία ήταν αυτή των Innovation Lions, που συγκέντρωσε πολύ ενδιαφέρουσες υποψηφιότητες.

Το ευχάριστο στο εφετινό Φεστιβάλ ήταν η διάθεση των διοργανωτών να διευκολύνουν περισσότερο τους χιλιάδες συμμετέχοντες. Για πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκε ευρέως το μεγάλο αμφιθέατρο του Palais, λύνοντας σε μεγάλο βαθμό το πρόβλημα με τις ατελείωτες ουρές και τα… sold-out σεμινάρια που είχαν εκνευρίσει πολλούς τα δύο προηγούμενα χρόνια. Την ίδια στιγμή, βέβαια, αυξήθηκε σημαντικά ο αριθμός των παράλληλων sessions και χρειάστηκε πολλές φορές να «στρίψουμε νόμισμα» για να αποφασίσουμε ποιο θα παρακολουθούσαμε.

Σε γενικές γραμμές, το Φεστιβάλ Δημιουργικότητας των Καννών είχε την ακαταμάχητη γοητεία που έχει πάντοτε συν τη χαρά της γλυκιάς – κυριολεκτικά και μεταφορικά – ελληνικής διάκρισης. Έτσι, οι τελικές εντυπώσεις είναι θετικές και μόνο θετικές.

Τα Λιοντάρια έρχονται στο τέλος – Σπουδαία διάκριση για την OgilvyOne στις Κάννες
Χρειάστηκε να περάσουν εννέα χρόνια σχεδόν ολοκληρωτικής ελληνικής «ξηρασίας» στο Φεστιβάλ Δημιουργικότητας των Καννών, για να έρθει τελικά η γλύκα μιας νίκης για την ελληνική Διαφήμιση. Το «Love in the end» της Ogilvy One Athens, για την Lacta και την Mondelez International, μας χάρισε όχι ένα αλλά τρία Lions, δύο αργυρά και ένα χάλκινο, στην κατηγορία Branded Content and Entertainment. Η καμπάνια πήγε στις Κάννες με κεκτημένη ταχύτητα, έχοντας ήδη κατακτήσει ένα Gold Clio και ένα Pencil, όμως ο ισχυρός ανταγωνισμός έκανε τους πάντες να συγκρατούν την αισιοδοξία τους. Οι ελπίδες ενισχύθηκαν το πρωί της Παρασκευής, με την ανακοίνωση των shortlists, που επιβράβευαν την ελληνική συμμετοχή με τρεις υποψηφιότητες. Και το τελευταίο βράδυ του Φεστιβάλ Δημιουργικότητας των Καννών, η ιστορία είχε το happy ending που της άξιζε!

Συγκεκριμένα, η καμπάνια της Lacta, που αφορούσε στην παραγωγή μιας μεγάλης μήκους ταινίας βασισμένης σε ιστορίες του κοινού, κατάφερε να πάρει τις ακόλουθες διακρίσεις στην ενότητα «Branded Content & Entertainment Lions» του 60ου Διεθνούς Φεστιβάλ Δημιουργικότητας των Καννών:
• Silver Lion στην κατηγορία «Best fictional program, series or film where a client has successfully created a drama, comedy or miniseries around a product or brand»
• Silver Lion στην κατηγορία «Best integrated content campaign»
• Bronze Lion στην κατηγορία «Best use or integration of user-generated content»

Στην ίδια κατηγορία, το Grand Prix κατέκτησε η καμπάνια «The beauty
inside» της Pereira & O’Dell San Fransisco, για λογαριασμό της
Intel και της Toshiba. Η ίδια καμπάνια είχε αποσπάσει και το ένα
από τα δύο Grand Prix που απονεμήθηκαν στην κατηγορία Cyber.

Πάνος Σαμπράκος, Executive Creative Director της OgilvyOne Athens:
«Όταν στην αρχή του φεστιβάλ, είδαμε ποιες ήταν οι υπόλοιπες συμμετοχές στις κατηγορίες μας, φοβηθήκαμε, μιας και ανάμεσά τους ήταν έργα που πήραν Grand Prix ήδη από τις πρώτες μέρες! Και τότε σκεφτήκαμε πως ο μόνος τρόπος να κερδίσουμε βραβείο είναι να τους κοιτάξουμε “στα ίσα”… Είτε είχαμε κάνει μία από τις τρεις καλύτερες καμπάνιες στον κόσμο, στην κατηγορία μας και θα βραβευόμασταν, είτε όχι και μόνο έτσι θα μπορούσαμε στο μέλλον… Τελικά κερδίσαμε και στις 3 κατηγορίες του Branded Content που υποβάλαμε το έργο και αυτό λέει πολλά. Ευχαριστούμε τον πελάτη μας για την τόλμη και την εμπιστοσύνη του, όλα αυτά τα χρόνια. Ευχαριστούμε όλους όσοι συνεργάστηκαν για να πραγματοποιήσουν αυτό το έργο, με ταλέντο και μεράκι.


Και ευχαριστούμε, επίσης, τη διαφημιστική κοινότητα στην Ελλάδα που έσπευσε να μας συγχαρεί και ευχόμαστε να ανοίξει πλέον ο δρόμος για όλους και να συνεχιστεί αυτή η διάκριση με νέες και ακόμα μεγαλύτερες νίκες για την Ελλάδα».

Film Lions & Integrated Lions
Dumb ways to die: H πλέον πολυβραβευμένη καμπάνια στην ιστορία του Φεστιβάλ
Το Φεστιβάλ Δημιουργικότητας των Καννών του 2013, θα μείνει στην ιστορία και χάρη σε ένα επιβλητικό ρεκόρ: τα περισσότερα Lions που απονεμήθηκαν ποτέ σε μία και μοναδική καμπάνια. Αφού σάρωσε τα Grand Prix στις κατηγορίες, PR, Radio και  Media, το «Dumb Ways to die» σφράγισε μία εβδομάδα θριάμβων κερδίζοντας Grand Prix και στις κατηγορίες Film και Integrated. Έτσι, η δουλειά της McCann Melbourne για λογαριασμό της Metro Trains Melbourne, έγινε η πλέον πολυβραβευμένη στην 60χρονη ιστορία του Φεστιβάλ. Η συγκομιδή της προκαλεί δέος: 5 Grand Prix, 18 Gold Lions, 3 Silver και 2 Bronze. Ο sir John Hegarty, ο οποίος προήδρευσε της κατηγορίας Film, δήλωσε ότι το επίπεδο της δουλειάς ήταν πολύ υψηλό, όμως «υπάρχει μόνο ένα Grand Prix». Με δεδομένα τα Grand Prix που είχε κερδίσει στις άλλες κατηγορίες, η νίκη της McCann Melbourne στα Integrated Lions ήταν σχεδόν προδιαγεγραμμένη. Η επιτροπή, με πρόεδρο τον Dan Wieden, τόνισε ότι το «Dumb Ways to die» ήταν μία ολοκληρωμένη και άψογη καμπάνια με μεγάλη συνεκτικότητα ανάμεσα στα διάφορα Μέσα που αξιοποιήθηκαν. Επιπλέον, χειρίστηκε ένα πολύ σοβαρό θέμα με χιουμοριστικό τρόπο που είχε απήχηση τόσο στους μεγάλους όσο και στα παιδιά. Και βέβαια, έφερε μετρήσιμα αποτελέσματα, καθώς τα σιδηροδρομικά ατυχήματα μειώθηκαν κατά 21%.

Promo & Activation
Οι «Αθάνατοι Οπαδοί» κερδίζουν πανάξια το Promo Grand Prix 
«Το Φεστιβάλ κλείνει εφέτος 60 χρόνια. Και προς μεγάλη μας χαρά, απονέμουμε το Grand Prix σε μία καμπάνια που, σε 60 χρόνια από τώρα θα είναι εξίσου σπουδαία και συγκινητική». Τα λόγια του Προέδρου της κριτικής επιτροπής για την κατηγορία Promo & Activation και Worldwide Creative President της TBWA, Rob Swartz, είναι χαρακτηριστικά, αλλά δεν αρκούν για να περιγράψουν τα συναισθήματα που προκαλεί η καμπάνια Immortal Fans, η οποία απέσπασε το Grand Prix.

H δουλειά της Ogilvy Brazil για λογαριασμό της ποδοσφαιρικής ομάδας Κλουμπ Ρεσίφε, «πάτησε» πάνω στην αγάπη των οπαδών, με σκοπό να δημιουργήσει μία πολυπληθή κοινότητα δωρητών οργάνων. Στο πλαίσιο της εκστρατείας, η ομάδα ζήτησε από τους φίλους της να γίνουν δωρητές οργάνων, ώστε ακόμη και όταν αυτοί πεθάνουν, να εξακολουθήσει να ζει η αγάπη τους για τη Ρεσίφε, μέσα στο σώμα ενός άλλου ανθρώπου. Στο κάλεσμα της ομάδας ανταποκρίθηκαν 51.000 οπαδοί, με αποτέλεσμα να μειωθεί στο μηδέν η λίστα αναμονής για μεταμοσχεύσεις στην πόλη Ρεσίφε. Τα μέλη της επιτροπής αποφάσισαν σχεδόν ομόφωνα να δώσουν στην Ogilvy Brazil το μεγάλο βραβείο, ενώ απένειμαν 18 χρυσά Λιοντάρια, 32 αργυρά και 44 χάλκινα. Ιδιαίτερη σημασία είχε η παρέμβαση του Lode Schaeffer της ολλανδικής Indie, ο οποίος απάντησε σε όσους θεωρούν «χαλαρή» τη συγκεκριμένη κατηγορία, λέγοντας ότι από εδώ και στο εξής, ο πήχυς στο Promo τίθεται πολύ πιο ψηλά και οι μελλοντικοί υποψήφιοι θα πρέπει να υποβάλλουν δουλειές που θα έχουν νόημα και όχι απλώς «γιαγιάδες που χορεύουν».

Titanium
Titanium Grand Prix για τα «Sketches» της Dove
H καμπάνια «Sketches» της Ogilvy Brazil για λογαριασμό του Dove, πήγε στις Κάννες ως φαβορί, αλλά είχε την «ατυχία» να πέσει πάνω στο θηρίο που ονομάζεται «Dumb ways to die». Έτσι, καθ’ όλη τη διάρκεια του Φεστιβάλ αρκέστηκε στη θέση του δεύτερου, κερδίζοντας Gold Lions στις κατηγορίες στις οποίες ήταν υποψήφια.  Όμως, όταν ήρθε η ώρα για την απονομή των Titanium Awards, τα «Sketches» υπερίσχυσαν με αρκετή ευκολία και κέρδισαν το Grand Prix. Πρόεδρος της επιτροπής ήταν ο Dan Wieden, ο άνθρωπος που είχε συμβάλει αποφασιστικά στη δημιουργία και την καθιέρωση της συγκεκριμένης κατηγορίας, η οποία βραβεύει καμπάνιες, πραγματικά ριζοσπαστικές, που αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο σκέφτεται και λειτουργεί η βιομηχανία της Διαφήμισης.  Το «Sketches» το οποίο αποδείχθηκε ιδιαίτερα δημοφιλές και στο ελληνικό διαδίκτυο, πραγματεύεται ένα θέμα που αγγίζει τις περισσότερες γυναίκες του Δυτικού κόσμου: την αυτοπεποίθηση και την εικόνα που έχουν για τον εαυτό τους. Η Ogilvy Brazil θέλησε να ανατρέψει την εικόνα που έχουν οι γυναίκες για τον εαυτό τους και να τις πείσει να υιοθετήσουν την – καλύτερη – εικόνα που σχηματίζουν γι’ αυτές οι άλλοι.  Έτσι, επιστρατεύθηκε ένας σκιτσογράφος του FBI, ο οποίος σχεδίασε δύο σκίτσα για κάθε γυναίκα που συμμετείχε στην καμπάνια: ένα σύμφωνα με την περιγραφή που έδιναν οι ίδιες για τον εαυτό τους και ένα σύμφωνα με το πώς τις έβλεπαν οι άλλοι. Το αποτέλεσμα απέδειξε, σε όλες τις περιπτώσεις, ότι οι γυναίκες υποτιμούν την δική τους εμφάνιση. Η καμπάνια του Dove τις προέτρεπε, λοιπόν να δεχθούν ότι είναι πιο όμορφες από όσο νομίζουν.  Όπως δήλωσε το μέλος της επιτροπής και creative director & partner της Goodby, Silverstein & Partners, Margaret Johnson , «πολλοί φίλοι μου έστελναν αυτήν την καμπάνια λέγοντάς μου ότι στέλνει ένα πολύτιμο μήνυμα στις γυναίκες. Και αυτό είναι απόδειξη ότι πρόκειται για ένα δείγμα εξαιρετικού περιεχομένου».  Το Βραβείο στις Κάννες παρέλαβαν τρεις από τις γυναίκες που έλαβαν μέρος στην καμπάνια.

Direct
Η αποτελεσματικότητα χάρισε το Grand Prix στην McCann Melbourne
Η McCann Melbourne ήταν η μεγάλη νικήτρια στην κατηγορία Direct, χάρη στην καμπάνια «Dumb ways to die», η οποία είχε ως στόχο την ευαισθητοποίηση του επιβατικού κοινού για την μείωση των ατυχημάτων που σχετίζονται με τα τρένα.


Η καμπάνια έγινε αγαπητή από την πρώτη στιγμή, χάρη στο ομότιτλο τραγούδι που έγραψαν οι δημιουργοί της και μέσα σε μικρό διάστημα πήρε διεθνείς διαστάσεις: το τραγούδι έγινε μεγάλη επιτυχία σε περισσότερες από 20 χώρες, εκατοντάδες ερασιτεχνικές διασκευές του «ανέβηκαν» στο You Tube, δημιουργήθηκε σχετικό παιχνίδι για smartphones και, όπως ήταν και ο στόχος της καμπάνιας, αυξήθηκε πολύ η προσοχή των ανθρώπων όταν βρίσκονταν κοντά σε τρένα. Πέρα από τη μεγάλη επιτυχία της, η καμπάνια αποδείχθηκε και ιδιαίτερα αποτελεσματική, καθώς, από την εποχή που ξεκίνησε, έχουν μειωθεί κατά 21% τα σιδηροδρομικά ατυχήματα στην Αυστραλία. Ο πρόεδρος της επιτροπής και Worldwide Chief Creative της Leo Burnett, Mark Tutssel, τόνισε ότι «η συγκεκριμένη καμπάνια είχε μεγάλη επιρροή στο κοινό και άλλαξε τη συμπεριφορά του, με αποτέλεσμα να μειωθεί ο αριθμός των ατυχημάτων που στοίχιζαν ζωές. Το «Dumb ways to die» έχει όλα τα στοιχεία που κάνουν ξεχωριστή τη σύγχρονη επικοινωνία. Προσελκύει και διατηρεί την προσοχή και φέρει ένα δυνατό μήνυμα». Ο ίδιος πρόσθεσε ότι «στόχος της επιτροπής στη συγκεκριμένη κατηγορία είναι να επιλέγει και να βραβεύει δουλειές που θέτουν νέα ορόσημα και εκπροσωπούν αξίες». Στην κατηγορία δόθηκαν 13 χρυσά Lions, 19 αργυρά και 28 χάλκινα.

Media
H Ogilvy & Mather Αmsterdam πήρε την πρωτιά στα Media Lions
Μία ιδιαίτερα συγκινητική καμπάνια κέρδισε το Grand Prix στην κατηγορία Media, αποδεικνύοντας ότι το συναίσθημα παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στα εφετινά βραβεία. Αυτό τόνισε άλλωστε και η κριτική επιτροπή. Το «Why wait until it’s too late» της Ogilvy & Mather Amsterdam, για λογαριασμό μίας εταιρείας ασφάλισης κηδειών, μπορεί να δείχνει μελοδραματικό εκ πρώτης όψεως, στην πραγματικότητα όμως, είναι μία απλή και ανθρώπινη ιδέα, εκτελεσμένη με άρτιο τρόπο.  Η εκστρατεία που «έτρεξε» στην Ολλανδία, καλούσε τον κόσμο να εκφράσει «φωναχτά» την αγάπη του για αγαπημένα του πρόσωπα, πριν να είναι πολύ αργά. Απλοί άνθρωποι έπαιρναν το μικρόφωνο σε δημόσιους χώρους όπως ποταμόπλοια, γήπεδα και πλατείες και απευθύνονταν στους γονείς, στους φίλους ή τους συντρόφους τους. Στο πλαίσιο της καμπάνιας δημοσιεύθηκε στις ολλανδικές εφημερίδες μία καταχώριση που ήταν ουσιαστικά μια ολόλευκη σελίδα με τη λέξη «dear». Οι αναγνώστες έγραφαν το δικό τους μήνυμα και το ανέβαζαν σε ειδικά διαμορφωμένη ιστοσελίδα. Πολύ γρήγορα, η καμπάνια έγινε τόσο δημοφιλής, ώστε διοργανώθηκε ειδική βραδιά «έκφρασης αγάπης» η οποία μεταδόθηκε ζωντανά από την τηλεόραση και το Internet.O πρόεδρος της κριτικής επιτροπής και πρόεδρος της Vivaki, Jack Klues είπε ότι «το αποτέλεσμα του «Why wait until it’s too late» ήταν τόσο δυνατό, ώστε έκανε τη δουλειά της επιτροπής πολύ πιο εύκολη». Τα μέλη της επιτροπής συμφώνησαν ότι η καμπάνια είχε όλα τα απαραίτητα στοιχεία, αξιοποίησε με τον καλύτερο τρόπο όλα τα διαθέσιμα Μέσα και αγαπήθηκε ιδιαίτερα από τον κόσμο. Ένα πρόσθετο στοιχείο που σχολιάστηκε ήταν η πολύ καλή επίδοση των creative agencies στην κατηγορία. Μάλιστα, η Melanie Varley δήλωσε εκ μέρους της επιτροπής, ότι υπάρχει η σκέψη να υποβάλλονται συμμετοχές απο κοινού, από Creative και Media Agencies.

Creative Effectiveness
Το «μυθικό ταξίδι» της W+K είχε προορισμό το Grand Prix
Το σποτ είναι πασίγνωστο, ήταν πολύ δημοφιλές και στην Ελλάδα και η βράβευσή του με Grand Prix δεν πρέπει να θεωρείται έκπληξη. Το φαντασμαγορικό Legendary Journey της Heineken, με την υπογραφή της θαυματουργής ομάδας της Wieden + Kennedy Amsterdam μάγεψε και την επιτροπή της κατηγορίας Creative Effectiveness στις Κάννες.
Η προσπάθεια του γάλλου ηθοποιού Guillaume Dolmans να εντυπωσιάσει το όμορφο κορίτσι, κάνοντας μαγικά κόλπα μέσα σε ένα κινεζικό κλαμπ-εστιατόριο κρίθηκε άρτια από την επιτροπή της οποίας προήδρευσε η Επίτιμη Πρόεδρος της Ogilvy & Mather, Shelly Lazarus.
 
«Αυτό που εκτιμήσαμε ιδιαίτερα στη συγκεκριμένη δουλειά ήταν ο μεγάλος βαθμός δυσκολίας της και τα τεχνικά εμπόδια που κλήθηκε να υπερβεί η παραγωγή. Επίσης, το γεγονός ότι διαμόρφωσε μία παγκόσμια πλατφόρμα η οποία έφερε δραματικά αποτελέσματα και τεράστια δημοτικότητα».

Η W+K Amsterdam θριαμβεύει στις Κάννες για δεύτερη φορά μέσα σε τρία χρόνια και αποδεικνύει ότι, σε ό,τι έχει να κάνει με διαφημιστική υπερπαραγωγή, έχει σαφώς το πάνω χέρι.

Outdoor
Η λειτουργικότητα κατέκτησε  την κατηγορία Outdoor
H Ogilvy & Mather France κατέκτησε το Outdoor Grand Prix με μία καμπάνια που επιβεβαιώνει ότι η συγκεκριμένη κατηγορία μπορεί να περιλαμβάνει κάτι πολύ περισσότερο από απλές αφίσες.

Το «People for Smarter Cities» αποτελείται από μία σειρά εγκαταστάσεων που από μακριά μοιάζουν με αφίσες, ωστόσο «διπλώνουν» με τέτοιο τρόπο ώστε δημιουργούν πάγκους και μικρά υπόστεγα. Οι «αφίσες» τοποθετήθηκαν κοντά σε στάσεις λεωφορείων και έγιναν δεκτές με μεγάλη χαρά από το επιβατικό κοινό.

Εφέτος, οι συμμετοχές στην κατηγορία Outdoor σημείωσαν ρεκόρ και η ποιότητά τους ενθουσίασε την κριτική επιτροπή, η οποία απένειμε 25 χρυσά Λιοντάρια. Μάλιστα, ο πρόεδρος της επιτροπής Tony Granger δήλωσε χαριτολογώντας ότι «υπάρχουν πλέον περισσότερες πιθανότητες να χτυπηθεί κάποιος από κεραυνό, παρά να κερδίσει Grand Prix σε αυτήν την κατηγορία. Στην πρώτη περίπτωση η πιθανότητα είναι 1 στις 3.000, ενώ στη δεύτερη είναι μία στις 5.613. Όσο για τις 25 συμμετοχές που κέρδισαν Gold Lion, αυτές αποτελούν μόλις το 0,45% του συνόλου».


Innovation (νέα κατηγορΙα)
To Cinder πρώτος νικητής στη νέα κατηγορία Innovation
Η πρωτοποριακή πλατφόρμα Cinder, η οποία αναπτύχθηκε από την νεοϋορκέζικη εταιρεία The Barbarian Group και αξιοποιείται για δημιουργικό coding, είναι το πρώτο Project που αποσπά το Grand Prix στη νεόκοπη κατηγορία Innovation.

Όπως δήλωσε κατά τη συνέντευξη Τύπου ο Πρόεδρος της κριτικής επιτροπής, David Droga, «αυτή η χρονιά ήταν ένα τεστ για τη νέα κατηγορία βραβείων και οι πολλές και πραγματικά ξεχωριστές συμμετοχές μας έπεισαν ότι πρέπει να την καθιερώσουμε. Υπάρχουν ακόμη αρκετά πράγματα που πρέπει να καθορίσουμε, σχετικά με την κατηγορία, αφού προκειται για ιδιαίτερη περίπτωση. Αυτό που πρέπει να τονιστεί είναι ότι εδώ ξεχωρίζουμε ιδέες και projects που δεν πρόκειται να μπουν στο ράφι και να «πιάσουν σκόνη»,αλλά θα αξιοποιηθούν για διάφορους σκοπούς με μεγάλη διάρκεια». Βετεράνος ων στις επιτροπές των Καννών, ο Droga δήλωσε ότι «η εφετινή μου εμπειρία ήταν η καλύτερη, η πιο ευχάριστη από όλες τις φορές που έχω υπάρξει μέλος κριτικής επιτροπής».

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι δημιουργοί των συμμετοχών που συμπεριλήφθηκαν στην shortlist της κατηγορίας, παρουσίασαν τις δουλειές τους ζωντανά, ενώπιον του κοινού, την πρώτη ημερα του Φεστιβάλ.  Ήταν η πρώτη φορά που συνέβη κάτι τέτοιο στις Κάννες, και όπως είπε χαρακτηριστικά ο David Droga, «χρειάζεται πολύ θάρρος για να κάνεις κάτι τέτοιο, καθώς δεν κρίνεσαι μόνο από την επιτροπή, αλλά και από το κοινό». Εκτός από το Grand Prix, στην κατηγορία απονεμήθηκαν τρία Innovation Lions.

Design
Επανάληψη του θριάμβου για την Serviceplan, στην κατηγορία Design
To design συνάντησε την περιβαλλοντική ευαισθησία και το αποτέλεσμα ήταν ένα Grand Prix. Το «Selfscan Report» που εμπνεύστηκε και υλοποίησε το γραφείο design της γερμανικής Serviceplan για λογαριασμό της ιταλικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ Auchan, κέρδισε το Design Grand Prix, χαρίζοντας παράλληλα και μία μοναδική πρωτιά στους δημιουργούς του, καθώς οι ίδιοι είχαν κερδίσει το ίδιο βραβείο και πέρυσι.

Το «Selfscan report»είναι ένα μία μορφή sustainability report, το οποίο, σε αντίθεση με άλλα του είδους δεν απαιτεί μεγάλη κατανάλωση χαρτιού. Σε μία και μόνο απλή απόδειξη του σούπερ μάρκετ, ο καταναλωτής μπορεί να έχει εικόνα της δικής του συμβολής στην αειφορία. Η απόδειξη περιέχει μία σειρά από bar-codes τα οποία «μεταφράζει» το κινητό τηλέφωνο του χρήστη και του δίνει τα στοιχεία που τον ενδιαφέρουν.

Όλα τα μέλη της επιτροπής δήλωσαν ενθουσιασμένα από το επίπεδο των συμμετοχών. Όπως τόνισαν, η αποστολή τους ήταν πολύ δύσκολη, αλλά και ιδιαίτερα ευχάριστη, καθώς κλήθηκαν να κρίνουν «μόνο καλές δουλειές» και διαπίστωσαν ότι το design βρίσκεται στο δρόμο της εξέλιξης και δεν έχει να κάνει πλέον μόνο με την εικαστική προσέγγιση ενός θέματος, αλλά με ιδέες που αγγίζουν τις καρδιές των ανθρώπων.

Mobile
Στις Φιλιππίνες το Mobile Grand Prix
Μία σχετικά απλή, αλλά χρήσιμη και ανθρώπινη ιδέα, έδωσε το Mobile Grand Prix στο agency DM9JaymeSyfu, από τις Φιλιππίνες.

Η καμπάνια «TXTBKS» που δημιουργήθηκε για λογαριασμό της εταιρείας τηλεπικοινωνιών Smart Communications προέβλεπε την ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση καρτών SIM ως ηλεκτρονικά σχολικά βιβλία. Η επιτροπή σημείωσε ότι η συγκεκριμένη καμπάνια δεν ήταν η αρτιότερη τεχνολογικά, όμως, όπως έχει συμβεί και σε άλλες κατηγορίες στο εφετινό Φεστιβάλ, ο κοινωνικός παράγοντας έπαιξε καθοριστικό ρόλο.

Ο Gaston Legorburu της SapientNitro συμπλήρωσε: «Στόχος μας ήταν να βραβεύσουμε μία καμπάνια η οποία θα αξιοποιούσε τη Mobile τεχνολογία για να συμβάλει στη λύση ενός προβλήματος ή για να δημιουργήσει νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες». Άλλα έργα στα οποία στάθηκε ιδιαίτερα η επιτροπή ήταν τα Gold Lions της Ogilvy France για το «Scrabble wi-fi» και το «Reborn» της Duval Guillaume Modem από το Βέλγιο.

Cyber
Διπλό Grand Prix στην κατηγορία Cyber
Η κριτική επιτροπή της κατηγορίας Cyber δεν είναι η μόνη που κλήθηκε να κρίνει ένα σύνολο από εξαιρετικές δουλειές. Όμως βρέθηκε σε τόσο μεγάλο δίλημμα, ώστε πήρε την απόφαση να απονείμει δύο Grand Prix. Το πρώτο πήγε στην Pereira & O’ Dell για την καμπάνια «The beauty inside», για λογαριασμό της Intel και της Toshiba. Το δεύτερο Grand Prix κατέκτησε η γνωστή καμπάνια «Daily Twist» που δημιούργησε η DraftFCB για τα Oreo Cookies.  Στην ίδια κατηγορία βραβεύθηκε με τέσσερα Gold Lions η «συνήθης ύποπτη» καμπάνια του εφετινού Φεστιβάλ, το «Dumb ways to die» της McCann Melbourne. Ο Bob Greenberg, που προήδρευσε της επιτροπής δήλωσε ότι «η άνοδος του επιπέδου των συμμετοχών ήταν τουλάχιστον εντυπωσιακή». Ο James Hilton της AKQA πρόσθεσε: «Είναι ευδιάκριτες οι περιπτώσεις όπου οι marketers και οι πελάτες έχουν αντικαταστήσει τις διαδικασίες με το πάθος. Τα brands έχουν συνειδητοποιήσει ότι πλέον πρέπει να χρησιμοποιούν πρωτόκολλα που βασίζονται στις ανθρώπινες σχέσεις, εάν θέλουν να εξασφαλίσουν την εμπλοκή του κοινού».


Radio
«Εισβολή» Λιονταριών στην Αυστραλία
Η καμπάνια που ονομάζεται «χαζοί τρόποι για να πεθάνεις» αναδείχθηκε τελικά στον «καλύτερο τρόπο για να σαρώσεις τα Λιοντάρια». Η McCann Melbourne πήρε το Grand Prix και στην κατηγορία Radio, για την τρίλεπτη ραδιοφωνική εκδοχή του τραγουδιού «Dumb ways to die». Το τραγουδάκι που χαρακτηρίζει την καμπάνια και αποτελεί ίσως το πιο βασικό συστατικό της, έγινε τόσο μεγάλη επιτυχία στο i-tunes και στο You Tube, ώστε αναρίθμητοι χρήστες δημιούργησαν τις δικές τους διασκευές και τις ανέβασαν στα Social Media. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της επιτροπής, Ralph van Dijk, οι δουλειές που βραβεύθηκαν εφέτος είναι η καλύτερη απόδειξη ότι «η ραδιοφωνική διαφήμιση δεν έχει πεθάνει, αντιθέτως γίνεται όλο και πιο δημιουργική».

PR
«Η καμπάνια που δείχνει το δρόμο στα PR agencies»
Το κοινωνικό μήνυμα είχε την τιμητική του εφέτος στις Κάννες. Οι κριτικές επιτροπές, μία προς μία, διακηρύσσουν ότι αναζητούν και τελικά βραβεύουν δουλειές που, πέρα από την επιτυχία και την τεχνική αρτιότητά τους, έχουν κάποιο όφελος για την κοινότητα στην οποία απευθύνονται. Έτσι ήταν δικαιολογημένη η απονομή του PR Grand Prix στην McCann Melbourne για την εκστρατεία της Metro Trains, «Dumb ways to die» που συνέβαλε αποφασιστικά στη δραστική μείωση των σιδηροδρομικών ατυχημάτων στην Αυστραλία. Ο πρόεδρος της κριτικής επιτροπής, David Gallagher, δήλωσε: «Αυτή η καμπάνια δείχνει το δρόμο για την κατηγορία του PR και αποδεικνύει πόσο μεγάλες δυνατότητες έχει ένα PR agency. Παλιότερα, η δουλειά μας περιοριζόταν σε δελτία Τύπου, όμως αυτό ανήκει στο παρελθόν. Χρειαζόμαστε περισσότερες δουλειές σαν αυτήν, η οποία είναι διασκεδαστική και ενθαρρύνει την ενεργή εμπλοκή του κοινού, φέρνοντας παράλληλα μια σημαντική αλλαγή προς το καλύτερο».

Press
Apple-ότητα για Grand Prix
Μια απέριττη καμπάνια για το i-pad mini της Apple, χάρισε στην  TBWA/Media Arts Los Angeles το Grand Prix στην κατηγορία Press. Οι καταχωρίσεις που δημοσιεύθηκαν στα μεγαλύτερα αμερικανικά περιοδικά, είναι, σύμφωνα με τον πρόεδρο της επιτροπής Marcello Serpa, της AlmapBBDO Brazil, «η πιο αγνη μορφή έντυπης καμπάνιας. Είναι μία απλούστατη ιδέα χωρίς καμία επιτήδευση. Δεν υπάρχουν logo, ατάκες, τίτλοι, παρά μόνο το προϊόν και αυτό τα λέει όλα».  Στις καταχωρίσεις εμφανίζεται η εικόνα ενός i-pad mini, σε φυσικό μέγεθος, στη γωνία του οπισθόφυλλου ενός περιοδικού. Η φωτογραφία στην οθόνη της συσκευής είναι ίδια με το εξώφυλλο του εκάστοτε εντύπου. Στη συνέντευξη Τύπου της κατηγορίας, η επιτροπή ανέφερε ότι ήρθε αντιμέτωπη με το ερώτημα «ποια είναι η θέση του print στην ψηφιακή εποχή». Η καμπάνια της Apple απαντά, κατά κάποιο τρόπο και σε αυτό το ερώτημα. «Ναι, το print απειλείται από το digital και οι συγκεκριμένες διαφημίσεις αναγνωρίζουν αυτή την απειλή». Πάντως, παρά την «ψηφιακή απειλή», η κατηγορία Press συγκέντρωσε 5.511 συμμετοχές. Συνολικά απονεμήθηκαν 66 Gold Lions, 24 εκ των οποίων πήγαν στη Βραζιλία, την Ινδία και την Κίνα.

Film Craft
Το Channel 4 «έκοψε το νήμα» στην κατηγoρία Film Craft
Η καμπάνια του βρετανικού Channel 4 για την προώθηση της κάλυψης των Παραολυμπιακών Αγώνων του 2012, κέρδισε το Grand Prix στην κατηγορία Film Craft. To φιλμ, με τον τίτλο «Meet the Superhumans» δημιουργήθηκε από τη δημιουργική ομάδα που διαθέτει το ίδιο το Channel 4. Όπως δήλωσε ο σκηνοθέτης Joe Pytka, ο οποίος ήταν πρόεδρος της κριτικής επιτροπής, «εκ πρώτης όψεως η δουλειά αυτή δίνει την εντύπωση μιας «εύκολης» διαφήμισης που παίζει το χαρτί της συγκίνησης για να προσελκύσει την προσοχή. Όμως είναι κάτι πολύ περισσότερο. Είναι εξαιρετικό από πλευράς κινηματογράφησης και «έτρεξε» σε μία περίοδο όπου μονοπωλούσαν το ενδιαφέρον οι έντονα εμπορευματικοποιημένοι Ολυμπιακοί Αγώνες». Η επιτροπή απένειμε συνολικά 40 Lions, από τα οποία τα 12 ήταν χρυσά.

Οι δηλώσεις που ξεχώρισαν
«Οι δουλειές είναι επιτυχημένες όταν τις αγαπά το κοινό, όχι όταν τις αγαπά το agency ή ο πελάτης. Η καμπάνια πρέπει να συσχετίζεται με το κοινό, ώστε να αξίζει το χρόνο που δίνουν οι άνθρωποι για να την παρακολουθήσουν».
David Droga, Ιδρυτής Droga5.

«Ξέρουμε καλά ότι οι νέοι δεν δίνουν σημασία σε κοινωνικά μηνύματα επειδή τα θεωρούν υπερβολικά ‘βαριά’, αυστηρά και ‘δασκαλίστικα’. Έτσι, θέλαμε να κάνουμε κάτι που θα ερχόταν σε αντίθεση με όλα αυτά. Είμαι πολύ χαρούμενος που η καμπάνια ‘Dumb Ways to Die’ που μεταφέρει ένα σοβαρό μήνυμα με τόσο ευχάριστο τρόπο, έχει τέτοιο αποτέλεσμα».
John Mescall, Executive Creative Director της McCann Melbourne.

«Όσο μικρότερη είναι η οθόνη, τόσο μικρότερο είναι και το χρονικό διάστημα της προσοχής που δίνει ο θεατής. Το online προϊόν πρέπει να διατίθεται σε μικρές ‘μπουκιές’».
Jack Black, ηθοποιός και παραγωγός.

 «Η έντυπη καταχώριση είναι για μένα ένα μαγικό μέσο. Έχεις στη διάθεσή σου μόνο ένα ορθογώνιο κομμάτι χαρτί για να υλοποιήσεις μια καλή ιδέα. Και η καλή ιδέα γίνεται αμέσως αντιληπτή».
Marcello Serpa, Partner & Chief Creative Officer της AlmapBBDO, Sao Paulo, Πρόεδρος της Επιτροπής Press.

«Μην αφήνετε κανέναν να σας αναγκάσει να κάνετε κακή δουλειά. Αν είναι να απολυθείτε γι’ αυτό, ας απολυθείτε. Αν οι πελάτες δεν σας αφήνουν να κάνετε καλή δουλειά… fuck them!».
George Lois


«Η καμπάνια ‘Immortal Fans’ είναι συγκλονιστική επειδή επηρεάζει τη ζωή κάποιων ανθρώπων για πάντα, όχι μόνο για όσο διαρκεί μία ενέργεια».
Stijn Gansemans, Creative Partner της Dallas Antwerp και μέλος της Επιτροπής Promo & Activatiοn.

«Μία Mobile καμπάνια δεν είναι απαραίτητο να είναι υπερ-εξελιγμένη τεχνολογικά. Δεν χρειάζεται να είναι φουτουριστική. Χρειάζεται να είναι ρεαλιστική και χρηστική».
Magnus Jakobssοn, Partner της DDB Stockholm και μέλος της Επιτροπής Mobile.

Τα Ειδικα βραβεια
Agency of the year:
  Παρά τον πρωτοφανή της θρίαμβο, η McCann Melbourne δεν κατάφερε να αναδειχθεί Agency of the year, χάνοντας τον τίτλο από την πάντοτε ισχυρή Ogilvy Brazil. Στην τρίτη θέση κατετάγη άλλη μία «τακτική θαμώνας» της σχετικής λίστας, η AlmapBBDO Sao Paulo.

Independent Agency of the Year: Η εναλλαγή των W+K και Serviceplan στην πρώτη θέση της κατηγορίας συνεχίζεται. Εφέτος, η W+K Portland πήρε τα σκήπτρα από τους Γερμανούς, ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε η W+K New York.

Media Agency of the year: αναδείχθηκε η OMD Australia.

Palme d’ Or: H αμερικανική κυριαρχία συνεχίζεται στην κατηγορία της καλύτερης εταιρείας παραγωγής, με την MJZ να παίρνει για άλλη μία φορά το πρώτο βραβείο, ακολουθούμενη από τις, επίσης αμερικανικές, Biscuit Filmworks και O Positive Films. 

Network of the year: Η ιστορία επαναλήφθηκε στην κατηγορία αυτή, καθώς, όπως ακριβώς συνέβη και πέρυσι, η Ogilvy & Mather αναδείχθηκε πρώτη, με δεύτερη την BBDO και τρίτη την DDB. 
 
Creative Marketer of the year: Μετά την Mars, ήρθε η σειρά της Coca-Cola να βραβευθεί ως Creative Marketer της χρονιάς. 
 
Holding company of the year: Σαν να μην πέρασε μια μέρα, στην κατηγορία των Holding Companies βραβεύθηκαν με την ίδια σειρά, οι τρεις εταιρείες που ξεχώρισαν και πέρυσι: WPP, Omnicom και Publicis Groupe.

Media Person of the year: Το βραβείο του πιο σημαντικού ανθρώπου των Media για το 2013 απονεμήθηκε στον Salar Kamangar, CEO του Youtube και Senior Vice-President
Of Video για την Google.

Lion of St. Mark: Το βραβείο συνολικής προσφοράς δόθηκε σε έναν πραγματικό θρύλο της Διαφήμισης, τον Lee Clow, Πρόεδρο της TBWAMedia Arts Lab και Global Director Of Media Arts της TBWAWorldwide.
 
Grand Prix for Good: Το ειδικό βραβείο Grand Prix for Good του Φεστιβάλ, δόθηκε στην BBDO Germany για την καμπάνια «The Ant Rally» του WWF.