Πώς είναι να βρίσκεσαι για δέκα χρόνια στην κορυφή; Η φετινή διοργάνωση του θεσμού Famous Brands παρουσίασε για πρώτη φορά τις μάρκες που επί δέκα χρόνια συγκεντρώνουν το υψηλότερο σκορ καλής φήμης και κατακτούν σταθερά την πρώτη θέση, σύμφωνα με την αξιολόγηση των καταναλωτών.

ΧΡΟΝΙΑ-ΟΡΟΣΗΜΟ
Δέκα χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά συμπληρώνει φέτος ο θεσμός των Famous Brands, ο οποίος υποστηρίζεται από την Hill + Knowlton Strategies και την GOD Re-Inventing Communications. Οι μάρκες που διακρίνονται κάθε χρόνο προκύπτουν μέσα από ανεξάρτητη έρευνα, στην οποία οι ίδιοι οι καταναλωτές καλούνται να αναδείξουν αυθόρμητα, χωρίς λίστα, τις μάρκες με την καλύτερη φήμη σε 42 προϊοντικές κατηγορίες. Σηματοδοτώντας την επετειακή φετινή χρονιά, για πρώτη φορά παρουσιάζονται οι μάρκες που κατέκτησαν επί μια δεκαετία, από το 2008 έως το 2017, την πρώτη θέση καλής φήμης στην κατηγορία τους.

«Η ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ, ΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΙΣΜΑ»
Η κατάκτηση υψηλών σκορ καλής φήμης μεταφράζεται σε θετική στάση απέναντι στις μάρκες και εξαργυρώνεται μέσα από θετικές συμπεριφορές. Σε αυτό το πλαίσιο, οι καταναλωτές που βαθμολογούν ευνοϊκά τις εταιρείες, τις εμπιστεύονται και τις συστήνουν, θα τις επέλεγαν για εργοδότη, θεωρούν ότι θα κάνουν το σωστό εάν προκύψει κρίση και φυσικά αγοράζουν τα προϊόντα τους. Αναγνωρίζουν, με άλλα λόγια, την αξία τους και ταυτίζονται με τη φιλοσοφία που πρεσβεύουν. Όπως σχολιάζει η Ελένη Κωνσταντινίδη, CEO της Hill + Knowlton Strategies, «ζούμε στη νέα διαδραστική εποχή όπου όλα αλλάζουν, ξεκινώντας από τον ίδιο τον καταναλωτή – πελάτη. Το marketing καλείται να πλοηγηθεί επιτυχώς στο νέο μεταβαλλόμενο περιβάλλον, του reputation economy, όπου το νέο νόμισμα είναι η εμπιστοσύνη».

Η ΚΑΛΗ ΦΗΜΗ ΩΣ ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Άρρηκτα συνδεδεμένη με την εξέλιξη μιας μάρκας, η καλή φήμη τροφοδοτεί την αναπτυξιακή της πορεία και τρέφεται από κάθε πτυχή λειτουργίας της. Όπως επισημαίνει η Ζέτα Χειμωνίδου, VP Marketing & Strategy της ΑΒ Βασιλόπουλος, «η καλή φήμη βρίσκεται σε απόλυτη συνάρτηση με την ανάπτυξη ενός brand. Για την ΑΒ Βασιλόπουλος, η έννοια του brand χτίζεται σταθερά και μάλιστα συνδέεται αφενός με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των προϊόντων και των παρεχόμενων υπηρεσιών, καθώς και με τη διαχρονική εξέλιξη της εμπειρίας που προσφέρει στους καταναλωτές. Προς αυτή την κατεύθυνση, ενισχύουμε καθημερινά το brand μας ενσωματώνοντας στο τρόπο δουλειάς μας νέες τεχνολογίες και καινοτόμες ιδέες, ενώ ταυτόχρονά φροντίζουμε τους ανθρώπους μας, τις κοινωνίες που αναπτύσσουμε δραστηριότητα και το περιβάλλον».

Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΜΠΕΙΡΙΩΝ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΛΗΣ ΦΗΜΗΣ
Ένας από τους βασικότερους πυλώνες που υποστηρίζουν το οικοδόμημα της καλής φήμης είναι αυτός της δημιουργίας θετικών εμπειριών σε κάθε touchpoint, μέσα από στρατηγικά σχεδιασμένες ενέργειες. Όπως εξηγεί ο Ελευθέριος Γιαννακουδάκης, Shell Marketing Manager Ελλάδας, Κύπρου & Σερβίας, «το brand δεν είναι απλά ένα logo. Είναι ο καθρέφτης της επιχείρησης. Εμπεριέχει τις αξίες και τις αρχές μας και είναι μπροστάρης στην εφαρμογή κάθε στρατηγικής ενέργειας που έχουμε σχεδιάσει προς όφελος των πελατών μας. Για να διατηρήσουμε την καλή φήμη του brand απαιτείται συνέπεια, πλάνο και εντατική προσπάθεια, έχοντας ως τελικό στόχο τη δημιουργία θετικών εμπειριών σε κάθε επαφή με τον πελάτη μας. Εν κατακλείδι, η καλή φήμη που συνοδεύει το brand αποτελεί τον βασικό τρόπο που έχει κάθε εταιρεία για να ξεχωρίσει.

ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΜΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ
Tην ίδια στιγμή, μετατρέποντας την ιστορία και την παράδοση της μάρκας σε δύναμη ανάπτυξης, η καλή φήμη αποτελεί γέφυρα που συνδέει το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του brand. Για τον Ηλία Παπαδόπουλο, Διευθυντή Τμήματος Καφέ της Nestle Ελλάς, «η καλή φήμη είναι με έναν τρόπο η πιο πολύτιμη κληρονομιά για μια μάρκα. Είναι η επιπλέον αξία που καθοδηγεί τα επόμενα βήματα, φέροντας μαζί την ιστορία ενός προϊόντος, αλλά και την επιτυχημένη παρουσία του στο παρόν. Όταν αναφερόμαστε σε μάρκες με δεκαετίες ιστορίας, όπως ο Nescafe και ο Λουμίδης Παπαγάλος, αντιλαμβανόμαστε ότι αυτό δεν είναι απλό ούτε αυτονόητο. Προϋποθέτει μεγάλη επένδυση σε ποιότητα και καινοτομία, σταθερή επαφή με τις ανάγκες του καταναλωτή και διαρκή ανανέωση, για να εξακολουθεί να κερδίζει την προτίμησή του».

ΟΙ ΔΥΟ ΟΨΕΙΣ ΤΗΣ ΚΑΛΗΣ ΦΗΜΗΣ
Από την άλλη, όταν ένα brand ξεχωρίζει στο περιβάλλον του reputation economy, διαθέτει μεν σαφές πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού, αναλαμβάνει ωστόσο και ένα ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης, έχοντας διαμορφώσει το ίδιο εξαιρετικά υψηλά επίπεδα προσδοκιών για τους καταναλωτές. Σύμφωνα με τον Νίκο Ανανίκα, Senior Brand Manager της Amita, «η καλή φήμη είναι ταυτόχρονα πλεονέκτημα και ευθύνη. Η φήμη της Amita είναι η βάση πάνω στην οποία καλούμαστε να δημιουργήσουμε, ανταποκρινόμενοι στις προσδοκίες των καταναλωτών για ένα προϊόν μοναδικό και σύγχρονο. Όσο πιο ισχυρή είναι η φήμη τόσο και τα κριτήρια των καταναλωτών γίνονται πιο αυστηρά. Για την Amita ειδικότερα, η φήμη της είναι ένας πήχης που συνεχώς τοποθετούμε πιο ψηλά εμείς οι ίδιοι θέτοντας νέους στόχους και δημιουργώντας καινούριες εμπειρίες για τους καταναλωτές μας. Έχοντας ως σταθερή αξία την ποιότητα και οδηγό μας την καινοτομία, εξελίσσουμε διαρκώς την Amita ανανεώνοντάς τη, πειραματιζόμαστε, δοκιμάζουμε και τολμάμε».

«ΜΟΝΟΠΟΛΩΝΤΑΣ» ΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΗΣ ΚΑΛΗΣ ΦΗΜΗΣ
«Η πρώτη θέση μας δίνει ενέργεια»

Η σχέση που έχουν οι καταναλωτές με την Amita είναι για εμάς η πραγματικότητα στην οποία καλούμαστε καθημερινά να ανταποκριθούμε. Η προτίμηση και η αγάπη των καταναλωτών είναι οι κινητήριες δυνάμεις ώστε να συνεχίσουμε να δημιουργούμε μοναδικούς απολαυστικούς χυμούς. Από το 1983 μέχρι και σήμερα, η Amita, ο πρώτος συσκευασμένος χυμός μακράς διάρκειας, αποτελεί σημαντικό μέρος της ζωής των Ελλήνων προσφέροντας απόλαυση στις μικρές καθημερινές μας στιγμές. Η Νο1 θέση είναι για εμάς τιμή και μας δίνει ενέργεια και όρεξη να προσφέρουμε διαρκώς νέες επιλογές για τους καταναλωτές μας. Είναι πολύ σημαντικό να βραβεύεσαι για όλους τους παραπάνω λόγους και για εμάς η μεγαλύτερη ηθική ανταμοιβή.
Νίκος Ανανίκας, Senior Brand Manager, Amita

«Επιβράβευση για τη στρατηγική διαφοροποίησης»
Αναμφίβολα, η διαρκής παρουσία των πρατηρίων Shell στην κορυφή των προτιμήσεων των καταναλωτών για περισσότερο από μία δεκαετία, είναι μια επιβράβευση για τη στρατηγική διαφοροποίησης που ακολουθούμε σε όλα τα επίπεδα. Το γεγονός αυτό μας γεμίζει χαρά και ικανοποίηση και ταυτόχρονα μας δίνει ενέργεια να συνεχίσουμε αδιάλειπτα να αναζητούμε νέους τρόπους για να ικανοποιήσουμε τις ολοένα αυξανόμενες και διαφορετικές ανάγκες των συνανθρώπων μας.
Ελευθέριος Γιαννακουδάκης, Shell Marketing Manager Ελλάδας, Κύπρου & Σερβίας

«Το αποτέλεσμα μιας ουσιαστικής σχέσης»
Τόσο ο καφές Nescafe όσο και ο ελληνικός καφές Λουμίδης Παπαγάλος είναι μάρκες που έχουν μια ιδιαίτερη θέση στην καρδιά του έλληνα καταναλωτή. Ο όρος «love brands» είναι κάτι περισσότερο από απλή ορολογία marketing, είναι αποτέλεσμα μιας πραγματικής και ουσιαστικής σχέσης ανάμεσα στο προϊόν και το κοινό του και εδώ σίγουρα μιλάμε για δύο μάρκες που κερδίζουν αυτόν τον χαρακτηρισμό. Πίσω από αυτή τη διάκριση λοιπόν κρύβεται η μακριά ιστορία και των δύο μαρκών στην ελληνική αγορά, η δουλειά μιας μεγάλης ομάδας ανθρώπων που εργάζονται καθημερινά για τις δύο αυτές μάρκες σε όλες τις εκφάνσεις τους, από την υψηλή και σταθερή ποιότητα μέχρι τη συσκευασία και το δίκτυο διανομής, αλλά και η σταθερή προτίμηση του κόσμου, που φαίνεται να αναγνωρίζει και να απολαμβάνει όλα τα παραπάνω.
Ηλίας Παπαδόπουλος, Διευθυντής Τμήματος Καφέ Nestle Ελλάς

«Η εμπιστοσύνη, η σημαντικότερη προτεραιότητα»
Για όλους εμάς στην ΑΒ Βασιλόπουλος, η εμπιστοσύνη των ανθρώπων που επιλέγουν τα καταστήματά μας για τα καθημερινά τους ψώνια αποτελεί τη σημαντικότερη προτεραιότητα. 79 χρόνια τώρα άλλωστε, εστιάζουμε στους πελάτες μας με στόχο να τους προσφέρουμε μια μοναδική αγοραστική εμπειρία, μέσα από το δίκτυό μας σε όλη την Ελλάδα. Η αναγνώριση της ΑΒ ως η εταιρεία με την καλύτερη φήμη επιβεβαιώνει την καθημερινή μας προσπάθεια να ανταποκρινόμαστε στις απαιτήσεις των καταναλωτών προσφέροντας προϊόντα αδιαπραγμάτευτα υψηλής ποιότητας σε προσιτές και ανταγωνιστικές τιμές. Με την ίδια επιμονή θα συνεχίσουμε και στο μέλλον να κάνουμε πράξη τη δέσμευσή μας απέναντί τους, να προσφέρουμε δηλαδή το καλύτερο.
Ζέτα Χειμωνίδου, VP Marketing & Strategy, ΑΒ Βασιλόπουλος

ΥΠΕΡ ΜΙΑΣ ΟΛΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ
Η φήμη μιας εταιρείας είναι άμεσα συνδεδεμένη με αυτήν των επιμέρους μαρκών και απαιτούν ολιστική μέτρηση και διαχείριση. Για αυτό το σκοπό, η Hill + Knowlton Strategies διαθέτει το διεθνές διαγνωστικό μοντέλο μέτρησης της «Ολιστικής Φήμης». Το εργαλείο αυτό ονομάζεται RepTrust Navigator και μετράει το συνολικό «Σκορ Φήμης» μιας μάρκας και του ανταγωνισμού, για κάθε έναν από τους 7 πυλώνες που συνθέτουν το οικοδόμημα της καλής φήμης. Το RepTrust Navigator ποσοτικοποιεί και τον βαθμό αλληλεπίδρασης και την υπεραξία που προσθέτει το Εταιρικό Reputation Score (Parent Company) στις επιμέρους μάρκες (Family Product Brands) και το αντίστροφο.