Το πρόγραμμα Facebook Marketing Partners συστήθηκε φέτος για πρώτη φορά στη χώρα μας, με την πλατφόρμα να στοχεύει στη στήριξη και ανάδειξη των agencies που δραστηριοποιούνται ενεργά σε αυτήν, προσφέροντάς τους αποκλειστικά προνόμια, τόσο για τα ίδια όσο και για τους πελάτες τους.

Το πρόγραμμα Facebook Marketing Partners συστήθηκε φέτος για πρώτη φορά στη χώρα μας, με την πλατφόρμα να στοχεύει στη στήριξη και ανάδειξη των agencies που δραστηριοποιούνται ενεργά σε αυτήν, προσφέροντάς τους αποκλειστικά προνόμια, τόσο για τα ίδια όσο και για τους πελάτες τους.

Τους τελευταίους μήνες καταγράφεται τεράστια αύξηση της χρήσης του διαδικτύου, αποτέλεσμα της έλευσης της πανδημίας του κορωνοϊού. Τα νούμερα αυτά είναι πιθανό να επιστρέψουν κάποια στιγμή στα προ κρίσης επίπεδα, αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι η οπτική μας ως προς τα social media, και η κατανάλωση αυτών, έχει υποστεί αλλαγές που ήρθαν για να μείνουν.

Το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου 2020, οι digital consumers αφιέρωναν κατά μέσο όρο 2 ώρες και 22 λεπτά ημερησίως σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και messaging apps, σύμφωνα με την τελευταία μελέτη της GlobalWebIndex για τις social media τάσεις. Όπως επισημαίνει, «οδηγοί» της έκρηξης στη χρήση των πλατφορμών αυτών είναι η Gen Z και οι Millennials, μαζί με τους digital consumers σε MEA και Λατινική Αμερική.

Παράλληλα, έδαφος κερδίζει το engagement στα private κανάλια. Η ανάγκη των καταναλωτών για online social interaction έχει ενισχυθεί, σύμφωνα πάντα με τη μελέτη, με το γεγονός αυτό να επηρεάζει το brand engagement, με τις εταιρείες να οφείλουν να δρουν γρήγορα για να καθίστανται ολοένα και πιο διαθέσιμες στα κανάλια αυτά.

Όπως είναι αναμενόμενο, άνθηση παρουσιάζει και το κομμάτι των virtual events, μαζί με άλλες μορφές video και live content, καθώς και η εμπλοκή των social media στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Το livestreaming έχει επηρεάσει αρκετές βιομηχανίες έως τώρα, ενώ το μέλλον του διαφαίνεται πολλά υποσχόμενο, δεδομένου ότι το 23% των καταναλωτών διεθνώς σκοπεύει να συνεχίσει να παρακολουθεί περισσότερα videos και μετά την κρίση.

ΕΞΕΛΙΞΗ, ΤΑΣΕΙΣ, ΝΕΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Περισσότερα από 1,66 δισ. άτομα χρησιμοποιούν το Facebook σε καθημερινή βάση, 2,5 δισ. άτομα το χρησιμοποιούν σε μηνιαία βάση, 1,3 δισ. χρησιμοποιούν το Facebook Messenger και πάνω από 7 εκατ. διαφημιζόμενοι είναι ενεργοί στις υπηρεσίες της συγκεκριμένης social media πλατφόρμας. Στην Ελλάδα καταγράφονται περίπου 6 εκατ. χρήστες του Facebook και 4,2 εκατ. χρήστες του Instagram. Δεν είναι λοιπόν μυστικό, ότι το Facebook διαθέτει τεράστια δυναμική στον χώρο της επικοινωνίας και της διαφήμισης.

Όπως είναι αναμενόμενο, σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο ψηφιακό περιβάλλον, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εξελίσσονται συνεχώς, διαμορφώνοντας νέες τάσεις, εργαλεία και υπηρεσίες. Στις βασικότερες τάσεις στο Facebook για τη χρονιά που διανύουμε, το blog.hootsuite.com συμπεριλαμβάνει μεταξύ άλλων, μια μεγαλύτερη στροφή στα private κανάλια, όπως το Messenger και τα Facebook Groups, νέα features και redesign των Groups, AR και VR-driven ad formats, video poll ads, καθώς και το πιθανό λανσάρισμα του ψηφιακού κρυπτο-νομίσματος Libra.

Παράλληλα, στο προσκήνιο παραμένουν η ανερχόμενη δυναμική του video marketing, το chatbot marketing, καθώς το 80% των καταναλωτών αναμένει ταχύτατες απαντήσεις στα ερωτήματά του, η ανάγκη για περισσότερο personalization, η διαφημιστική αξιοποίηση των Facebook stories, το influencer marketing, το social commerce, καθώς και η παραγωγή και προώθηση community και user-generated content.

Ένα ακόμα εργαλείο που προσφέρει το δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης σε brands και agencies είναι το Facebook Live, το οποίο προσφέρει τη δυνατότητα άμεσης, real-time και απευθείας επικοινωνίας με τους followers, με πολλαπλά οφέλη όπως το trust-building. Δημοφιλή παραμένουν και οι 360° φωτογραφίες και videos.

ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΟ FACEBOOK MARKETING
Στις πιο πρόσφατες διεθνείς κινήσεις του Facebook περιλαμβάνεται η αναβάθμιση εργαλείων για το brand safety, προσφέροντας στους διαφημιστές λεπτομερή έλεγχο όσον αφορά στην τοποθεσία στην οποία εμφανίζεται το περιεχόμενο που παράγουν, καθώς και το λανσάρισμα της νέας ομάδας εργαλείων Business Suite, με την οποία οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις μπορούν να ελέγχουν την παρουσία τους στο Facebook, καθώς και να προωθούν ταυτόχρονα τα posts τους στο Instagram και, προοδευτικά, στο WhatsApp.

Επιπλέον, εισήγαγε στην πλατφόρμα τη δυνατότητα «Καταστήματα Facebook», δίνοντας τη δυνατότητα στις εταιρείες να δημιουργήσουν δωρεάν ψηφιακές βιτρίνες στην πλατφόρμα, όπου μπορούν να εκθέσουν τα προϊόντα τους και, είτε να οδηγούν τους χρήστες σε άλλη σελίδα για αγορά, είτε να επιτρέπουν αγορές εντός εφαρμογής.

Οι τελευταίες εξελίξεις και τάσεις στο marketing στην «οικογένεια» εφαρμογών της Facebook συζητήθηκαν, μεταξύ άλλων, και στο φετινό συνέδριο All Things Facebook and Instagram ’20. Στο προσκήνιο βρέθηκαν το ενδιαφέρον για το private messaging, η στροφή σε λιγότερες, αλλά μεγαλύτερες καμπάνιες, η σημασία των data, η αξία του measurement, η ανάγκη για έρευνα και ορισμό βέλτιστων πρακτικών.

Επιπλέον, υπογραμμίστηκε η έμφαση που δίνει το Facebook στο ηλεκτρονικό εμπόριο λανσάροντας, μεταξύ άλλων, polling sticker ad, checkout in apps σε 3 βήματα, ads στο explore και interactive & playable ad formats.

ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΩΝ AGENCIES-ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ
Φέτος, η πλατφόρμα σύστησε στη χώρα μας το πρόγραμμα Facebook Marketing Partners, στηρίζοντας τα agencies που δραστηριοποιούνται ενεργά σε αυτήν, με στόχο να τα αναδείξει και να τους προσφέρει πολλαπλά οφέλη, τόσο για τους ίδιους όσο και για τους πελάτες τους. Συγκεκριμένα, όπως επισημαίνει το ίδιο το μέσο, οι Facebook Marketing Partners απαρτίζουν μια παγκόσμια κοινότητα specialists, αναγνωρισμένων για τις εξαιρετικές υπηρεσίες και τις τεχνικές τους ικανότητες.

Το πρόγραμμα φέρνει κοντά τα συμμετέχοντα agencies με πιθανούς πελάτες και παρέχει πρόσβαση σε πολύτιμα resources. Τους εξασφαλίζει αυξημένη προβολή, αναγνωρισιμότητα και «σήμα αξιοπιστίας», παράλληλα με πρόσβαση σε αναβαθμισμένη τεχνική υποστήριξη, συμβουλευτική, εκπαιδευτικό υλικό, αποκλειστικές εκδηλώσεις, διεθνή best practices, εξειδικευμένα εργαλεία analytics και insights, όλα με βασικό στόχο τη βελτιστοποίηση των καμπανιών που τρέχουν για τους πελάτες τους.

Παράλληλα, απολαμβάνουν early access σε νέα διαφημιστικά εργαλεία και formats. Για την αναγνώριση ως Facebook Marketing Partner, ένα agency οφείλει να πληροί συγκεκριμένες προϋποθέσεις και καθορισμένα επίπεδα performance και παροχής υπηρεσιών. Μεταξύ άλλων, διερευνάται η εξειδίκευσή του στο Facebook advertising, το ποσό του budget που κατηύθυνε σε αυτό, οι τομείς στους οποίους επενδύθηκε το budget, ο αριθμός των ενεργών πελατών του και οι τεχνικές του δεξιότητες στο ad management.

«Αλληλεπιδρούμε με τον υποψήφιο πελάτη με το κατάλληλο μήνυμα, την κατάλληλη στιγμή, σε όλη τη διάρκεια του Customer Journey»
«Το Facebook Marketing Partners (FMPs) πρόσφατα επεκτάθηκε και στην Ελλάδα και η iTrust είχε τη χαρά να είναι από τις πρώτες εταιρείες που εντάχθηκαν στο πρόγραμμα. Ως Facebook Marketing Partner, έχοντας επιτύχει συγκεκριμένα Performance KPI’s & benchmarks από το Facebook, έχουμε πιστοποιηθεί ουσιαστικά για την υψηλή τεχνογνωσία μας στο να βοηθάμε τους διαφημιζόμενους να αξιοποιούν στο έπακρο τις καμπάνιες τους. Πιο συγκεκριμένα έχουμε το δικαίωμα να χρησιμοποιούμε το επίσημο σήμα του Facebook Marketing Partner και να αναγνωριστούμε από το Facebook για την εμπειρία στον τομέα μας. Στην ουσία, η συνεργασία με έναν Facebook Marketing Partner σημαίνει συνεργασία με μια ομάδα που είναι expert στα διαφημιστικά εργαλεία του Facebook. Με τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα, αποκτάμε πρόσβαση σε συγκεκριμένα οφέλη που έχουν σχεδιαστεί για να αυξάνεται συνεχώς η επιτυχία των πελατών μας, όπως προτάσεις βελτιστοποίησης, αναφορές και analytics, βέλτιστες πρακτικές δημιουργικών, trainings για την ομάδα μας κ.ά. Αυτό μας βοηθάει να χρησιμοποιούμε όλο το οικοσύστημα -Facebook, Instagram, Messenger, Audience Network-  ώστε να αλληλεπιδρούμε με τον υποψήφιο πελάτη με το κατάλληλο μήνυμα, την κατάλληλη στιγμή, σε όλη τη διάρκεια του Customer Journey».
Ανδρέας Σπυρίδης, Managing Director, iTrust Digital

«ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΟΣΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΜΑΣ»
«Η ημέρα αυτή αποτελεί σημαντικό milestone για την πορεία της Omnicliq και συμπληρώνει το όραμά μας να παρέχουμε καινοτόμες υπηρεσίες στις πιο σύγχρονες τεχνολογίες του digital marketing. Το τελευταίο διάστημα έχουμε επενδύσει σημαντικά κεφάλαια και πόρους για να μεγιστοποιήσουμε τα οφέλη της συνεργασίας αυτής, χτίζοντας νέες cutting-edge λύσεις σε όλα τα projects που συμμετέχουμε. Ώντας εδώ και πολλά χρόνια Google Premier Partners, γνωρίζουμε ότι η ένταξή μας σε αυτό το πρόγραμμα της Facebook, θα προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα τόσο στην ομάδα μας όσο και στους πελάτες μας».
Φάνης Βαχάρης και Δημήτρης Μπαχτσεβάνης, Founders, Omnicliq

«ΕΝΙΣΧΥΟΥΜΕ ΤΟ EXPERTISE ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ ΜΑΣ»
«Στην Ogilvy συνδυάζουμε τη δημιουργικότητα με την τεχνολογία. Το να είμαστε Facebook Marketing Partners είναι αποτέλεσμα διαρκούς καινοτομίας, συνεχούς επιτυχίας, επιβεβαίωση της έμπρακτης αξίας που δίνουμε στους συνεργάτες μας και της διαχείρισης σημαντικής διαφημιστικής δαπάνης. Με την είσοδό μας στο πρόγραμμα, μπορούμε να ενισχύσουμε την αξία που δίνουμε στους συνεργάτες μας στο να είναι αποτελεσματικοί στη digital επικοινωνία τους, και να επιταχύνουμε την ανάπτυξή τους. Ως agency partner, έχουμε πολλά οφέλη λαμβάνοντας πρόσβαση σε εργαλεία, εκπαιδευτικά υλικά και παρουσιάσεις, αλλά και ενισχυμένο support από το Facebook. Με αυτόν τον τρόπο, ενισχύουμε το expertise μας και την τεχνογνωσία μας, και γινόμαστε πολύτιμοι συνεργάτες για τους πελάτες μας».
Έρη Δημητροπούλου, Head of Performance Marketing, Ogilvy

«ΤΙΤΛΟΣ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΣΑΦΗ ΕΝΔΕΙΞΗ ΠΟΙΟΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ»
«Παρά τις πρωτόγνωρες συνθήκες που έφερε η πανδημία στον χώρο της διαφήμισης, το τελευταίο εξάμηνο η BaaS | Digital σημείωσε για λογαριασμό των πελατών της επενδύσεις ύψους 1,2 εκατ. ευρώ στο Facebook. To γεγονός αυτό κέρδισε την αναγνώρισή μας από την πλατφόρμα, η οποία μας επέλεξε ως Facebook Preferred Marketing Partner, τίτλος που αποτελεί σαφή ένδειξη ποιοτικής και αποτελεσματικής διαφήμισης. Επιπλέον, η εμπιστοσύνη που μας δείχνουν οι πελάτες μας απέδωσε καρπούς και φέραμε πολύ εντυπωσιακά, μετρήσιμα αποτελέσματα εν μέσω πανδημίας. Οι πελάτες μας τώρα έχουν έναν παραπάνω λόγο να μας εμπιστεύονται, καθώς αποκτήσαμε πρόσβαση σε ακόμα περισσότερα, πρωτοποριακά εργαλεία και υπηρεσίες, προτεραιότητα στην επίλυση προβλημάτων και μπορούμε πλέον να προσφέρουμε όλα αυτά τα επιπλέον πλεονεκτήματα στα brands που θέλουν να ξεχωρίσουν».
Παναγιώτης Καζάνης, Managing Director, BaaS | Digital

«ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΥΜΕ ΑΚΟΜΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΟ GROWTH ΤΩΝ ΠΕΛΑΤΩΝ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK»
«Η Koolmetrix ανήκει στα πρώτα agencies που αναγνωρίστηκαν ως Premium Facebook Marketing Partner, ακολουθώντας τα best practices στον τομέα του performance marketing και διαχειρίζοντας υψηλά budgets στο CEE region. Η παροχή premium προνομίων όπως το αποκλειστικό support, custom εργαλεία και features, καθώς και εξειδικευμένο εκπαιδευτικό υλικό, θα τη βοηθήσουν να αναπτύξει ακόμα περισσότερο το growth των πελατών της στο συγκεκριμένο κανάλι».
Νίκος Κωστρόγλου, Managing Partner, Koolmetrix

«Η δουλειά μας αναγνωρίστηκε από το Facebook»
«Τα τελευταία 6 χρόνια, η BGM OMD έχει αναπτύξει και στελεχώσει in-house digital τμήμα, απαρτιζόμενο από έμπειρα στελέχη της αγοράς, εξειδικευμένα τόσο σε branding όσο και σε performance καμπάνιες. Καταφέραμε να ενταχθούμε στο πρόγραμμα των Facebook Marketing Partners, να αναγνωριστεί η δουλειά μας από το Facebook και να ικανοποιήσουμε τα standards του. Ως Facebook Marketing Partners, τόσο η BGM OMD όσο και οι πελάτες/συνεργάτες της θα απολαμβάνουν πλέον αναβαθμισμένο support, το οποίο θα εστιάζει στην άμεση διευθέτηση οποιουδήποτε προβλήματος παρουσιαστεί. Πέραν του αναβαθμισμένου support, η εταιρεία μας αποκτά πλέον πρόσβαση στους ακόλουθους τομείς: Εξειδικευμένες προτάσεις προσαρμοσμένες σε κάθε λογαριασμό για τη καλύτερη απόδοση των διαφημίσεων, απευθείας πρόσβαση σε insights, best practices και πρωτοποριακά εργαλεία της πλατφόρμας, αναβαθμισμένη πρόσβαση στο Blueprint Training του Facebook με in–person training sessions και συμμετοχή σε σεμινάρια & εκπαιδευτικά προγράμματα για την καλύτερη απόδοση των καμπανιών».
Πέτρος Λυτρίβης, General Manager of Digital Operations, BGM OMD

«ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΟΥΜΕ ΣΤΟ ΕΠΑΚΡΟ ΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ SOCIAL MEDIA ADS»
«Για τη Sleed το να είμαστε Facebook Marketing Partner είναι η ουσιαστική επισφράγιση της πολύ καλής μας συνεργασίας με το Facebook τα τελευταία χρόνια. Μπορούμε πλέον να έχουμε ακόμα πιο οργανωμένα άμεση πρόσβαση σε εξειδικευμένο εκπαιδευτικό υλικό και webinars, δυνατότητα πρόσβασης σε beta features της πλατφόρμας και αναβαθμισμένη υπηρεσία Facebook support για τους Partners ώστε να έχουμε ταχύτερη και πιο αποτελεσματική εξυπηρέτηση σε σχέση με το παρελθόν. Όλα αυτά αποτελούν σημαντική βοήθεια στη συνεχή προσπάθειά μας να αξιοποιούμε στο έπακρο τις δυνατότητες των social media ads».
Νικολέττα Μερζιώτη, Digital Marketing Director, Head of Product, Sleed

«ΑΥΤΗ Η ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΜΑΣ ΘΕΤΕΙ ΤΟΝ ΠΗΧΗ ΠΟΛΥ ΨΗΛΑ»
«Στη Mediacube βασικό μας στόχο αποτελεί η υποστήριξη εταιρειών και οργανισμών να αναπτυχθούν μέσα από την online προβολή τους με τη χρήση καινοτόμων εργαλείων και βέλτιστων πρακτικών Digital Marketing. Ο τίτλος του Facebook Marketing Partner μας τιμά ιδιαιτέρως και αποτελεί σημαντική επιτυχία, καθώς μας κατατάσσει ανάμεσα στις λίγες εταιρείες στην Ελλάδα, οι οποίες πληρούν τα αυστηρά κριτήρια επιλογής. Παράλληλα με τον τίτλο του Google Premier Partner, η ανάδειξη της εταιρείας μας ως πιστοποιημένος Facebook Marketing Partner θέτει τον πήχη πολύ ψηλά, αναβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο την ποιότητα των υπηρεσιών μας προς τους συνεργάτες μας. 24/7 Facebook Customer Support, πρόσβαση σε όλα τα νέα διαφημιστικά εργαλεία, ενώ παράλληλα μας εξελίσσει και ως ομάδα, προσφέροντάς μας την ευκαιρία να συμμετέχουμε σε εξειδικευμένα προγράμματα εκπαίδευσης από Facebook Experts».
Κωνσταντίνος Σκιάνης, Founder & Managing Partner, Mediacube

«Η ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΑΥΤΗ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΜΑΣ»
«Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι, που η Relevance Digital Agency αναγνωρίστηκε ως Facebook Marketing Partner (FMP). Η διάκριση αυτή αποτελεί επιβεβαίωση της αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών μας και της τεχνογνωσίας της ομάδας μας. Επίσης, δικαιώνει τη διαρκή προσπάθειά μας να επενδύουμε σε νέα εργαλεία, παρέχοντας καινοτόμες λύσεις στους πελάτες μας. Μέσω της διάκρισης ενισχύουμε τη φαρέτρα μας, εξασφαλίζοντας σημαντικά οφέλη για τους πελάτες μας, που δημιουργούν νέες ευκαιρίες για την περαιτέρω ανάπτυξή τους και την ενίσχυση της κερδοφορίας τους. Στο πλαίσιο αυτό, ως FMP έχουμε τη δυνατότητα εξατομικευμένης εκπαίδευσης της ομάδας μας, πρώιμης πρόσβασης σε νέα εργαλεία, άμεσης επίλυσης ζητημάτων από Facebook Experts και προσωποποιημένου consulting για τη χάραξη της βέλτιστης στρατηγικής βάσει των στόχων των πελατών μας».
Ειρήνη Στεφάνου, Growth and Operations Manager, Relevance Digital Agency

«ΕΝΣΩΜΑΤΩΝΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΑΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ»
«Η ένταξή μας στο πρόγραμμα Facebook Marketing Partner αποτελεί την πρώτη μιας σειράς δρομολογούμενων ενεργειών με οφέλη τόσο για την ομάδα μας όσο τους πελάτες μας. Έχοντας πρόσβαση σε κορυφαίας ποιότητας insights και νέα features, μπορούμε να ενσωματώνουμε στις στρατηγικές μας περισσότερη καινοτομία και, γνωρίζοντας τις βέλτιστες πρακτικές στο σύνολό τους, να ανταποκρινόμαστε αποτελεσματικότερα στις ανάγκες του κοινού και των brands: ιδιαίτερα πλούσιο, το διαθέσιμο εκπαιδευτικό υλικό εμπλουτίζει τις γνώσεις μας, μας ενημερώνει διαρκώς για τις νέες τάσεις, και βελτιστοποιεί τις δεξιότητές μας – ενώ σπουδαίο είναι και το γεγονός της αμεσότερης και αποτελεσματικότερης υποστήριξής μας από τους Facebook agents. H υπάρχουσα εξειδίκευση σε συνδυασμό με τα οφέλη του τίτλου Facebook Marketing Partner, θα συμβάλλει σημαντικά στην αποτελεσματικότητα των ενεργειών μας για τους πελάτες μας, αλλά και των ικανοτήτων της ομάδας μας συνολικά.
Ειρήνη Φραγκίσκου, Στέλεχος της ομάδας Performance, Interweave