Μομφή για ολιγοπώλιο στην αγορά του online advertising

Προειδοποιητικά πυρά εξαπέλυσε ο Andrea Coscelli, Chief Executive της Competition and Markets Authority (CΜA) της Βρετανίας, προς τις Facebook και Google, στο πλαίσιο δηλώσεών του ότι οι τεχνολογικοί κολοσσοί χαίρουν δυσανάλογου τμήματος της αγοράς online advertising στη Βρετανία. Οι δύο εταιρείες, μαζί, συγκεντρώνουν, σύμφωνα με τη CMA, μερίδιο σχεδόν 80%, από τα 14 δισ. λιρών του συνόλου της συγκεκριμένης αγοράς, κατάσταση την οποία ο Andrea Coscelli χαρακτηρίζει ολιγοπώλιο.

«Θεωρούμε ότι θα ήταν καλό και άλλες εταιρείες να διαθέτουν μεγαλύτερο ποσοστό της αγοράς», δήλωσε ο Andrea Coscelli στο BBC, και πρόσθεσε ότι «όταν οι εταιρείες διαθέτουν μεγάλη οικονομική ισχύ, δημιουργείται μια σειρά στρεβλώσεων, πρώτα για τον ανταγωνισμό, δευτερευόντως για τους καταναλωτές και, ενδεχομένως, σε κάποιον βαθμό, για την πολιτική διαδικασία». Τον περασμένο Δεκέμβριο, η Αρχή έδωσε στη δημοσιότητα το σχέδιό της να ελέγξει το Facebook, την Google και άλλες μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας με νόμους, που συντάσσονται με ρητή στόχευση την αποτροπή του αθέμιτου ανταγωνισμού και την παροχή στους καταναλωτές μεγαλύτερου ελέγχου στον τρόπο που αυτές χρησιμοποιούν τα δεδομένα τους.

(Πηγή: The Drum)