Στην έξοδο του τούνελ το οποίο δημιούργησε η πανδημία φαίνεται ότι βρίσκονται οι επαγγελματίες των events και του experiential marketing, οι οποίοι, μετά από δύο δύσκολα χρόνια, έχουν να επιδείξουν αποκλειστικά και μόνο αξιομνημόνευτες inspiring διοργανώσεις σε ενδοεταιρικό, corporate και δημόσιο επίπεδο. Όσο για τη συνταγή της επιτυχίας τους ακούγεται απλή, ωστόσο χρειάζεται απόλυτη συνέπεια, εμπνευσμένο content, δημιουργία ισχυρών συναισθημάτων, ικανούς συνεργάτες, αλλά και cutting edge τεχνολογία.

Events που εμπνέουν, διοργανώσεις που ξεπερνούν τις προσδοκίες και case studies τα οποία μόνο θετικές εντυπώσεις και σχόλια μπορούν να προκαλέσουν, παρουσίασαν οι επαγγελματίες του experiential marketing και των events στο πλαίσιο του Experiential Marketing Conference 2021, το οποίο διοργάνωσαν, στις 15 Οκτωβρίου, το MarketingWeek και η Boussias, για να παρουσιάσουν τα πιο δυναμικά έργα που υλοποιήθηκαν στο νέο virtual και hybrid περιβάλλον. Και αυτά σε μία περίοδο κατά την οποία ο κλάδος αντιμετώπισε σημαντικές προκλήσεις. Στο πλαίσιο του συνεδρίου, οι παραγωγοί εκδηλώσεων και σχεδιαστές εμπειριών παρουσίασαν τα δικά τους case studies και best practices, τα οποία υλοποίησαν για τους πελάτες τους, projects, αλλά και tips για μια επιτυχημένη εκδήλωση στη νέα virtual και hybrid εποχή. Χορηγοί του συνεδρίου ήταν οι Amuse, Event Plus και Yard, ενώ το livestreaming επιμελήθηκε η Coneq.

Διάδραση, ευρηματικό περιεχόμενο και ευελιξία
Στη διοργάνωση virtual events ήταν αφιερωμένο το πρώτο session του συνεδρίου, στο πλαίσιο του οποίου η Έλια Ηλιάδη, Sales & Marketing Manager, Event Plus, κατά την παρουσίασή της «Together Apart #connecting distance: Κaizen / Virtual Town Hall», αναφέρθηκε στην επιτακτική ανάγκη της συνεύρεσης των 800 ανθρώπων της εταιρείας ως one team και παρατήρησε ότι, αν και τα βήματα που πραγματοποιήθηκαν είναι πολλά, ο κλάδος οφείλει να είναι σε επαγρύπνηση, καθώς η απόσταση θα πρέπει να μειωθεί περαιτέρω, ώστε να διασφαλιστεί η διάδραση μεταξύ του κοινού το οποίο θα έχει φυσική παρουσία στα events και εκείνου που θα παρακολουθεί απομακρυσμένα. Με μόττο «Life is a beat», ο Βασίλης Μεντζελόπουλος, Managing Director, Amuse, μίλησε για τη σημασία του team building στις εταιρείες, μέσω του project «Astopanomou», το οποίο δημιούργησε η Amuse, προκειμένου να καλύψει την ανάγκη σύσφιξης και διασκέδασης 7.000 εργαζομένων της Cosmote και Cosmote E-value, το οποίο συνδύαζε τηλεοπτικά δεδομένα, ζωντανή μουσική, παιχνίδια και θέαμα εκμεταλλευόμενοι πλήρως την τεχνολογία. Με την παρουσίασή της «For the moment, we are Jedis», η Αγγέλικα Λεούση, Διευθύνουσα Σύμβουλος, JN Leoussis+, υπογράμμισε ότι το experiential marketing έχει ως στόχο τη δημιουργία defining στιγμών, οι οποίες θα μένουν στη μνήμη του κοινού, ενώ χαρακτήρισε ως δυνατό «χαρτί» του κλάδου την υψηλή εμπειρία, την ευελιξία και τα αντανακλαστικά.

Τα venues αναπόσπαστο μέρος του content
Στον χώρο και το concept βασίζονται πλέον οι εκδηλώσεις, καθώς οι επαγγελματίες των events και του experiential marketing καλούνται να τον αξιοποιήσουν ως μέρος του concept το οποίο θα δημιουργήσουν, εξήγησαν οι Χρήστος Βαλταδώρος, Head, Corporate Communications, Gravity The Newtons, και Μυρσίνη Μαρούλη, Account Director, Gravity The Newtons, περιγράφοντας την ενέργεια της Lidl Ελλάς «Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους σούπερ ήρωες». Όσον αφορά στο Virtual Kick-Off της Coca-Cola 3E, το οποίο διοργάνωσε η Reason To, ο Γιάννης Γουρτζελάς, Managing Director, Reason to, σχολίασε ότι το ετήσιο εσωτερικό θεσμικό συνέδριο πωλήσεων της εταιρείας πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στην ιστορία του ψηφιακά και αποτέλεσε μια μεγάλης κλίμακας, πολυδιάστατη ψηφιακή παραγωγή, πλαισιωμένη από ένα πολυδιάστατο πρόγραμμα παρουσιάσεων, ομιλιών, προβολών, βραβεύσεων, διαγωνισμών και ποικίλων ψυχαγωγικών διαδράσεων ενταγμένο σε ένα διήμερο ψηφιακό συνεδριακό μαραθώνιο.

Επιτυγχάνοντας το engagement με digital και influencers
Το case study «JTI Annual Digital Event 2021 #ToTheTopAndBeyond by Purple events» περιέγραψαν οι Δανιήλ Φωκάς, CEO, Purple Events, Κατερίνα Παπαγεωργίου, Co-Founder & Events Director, Purple Events και Γιώργος Σκοτίδας, Digital Marketing Reduced Risk Products, JTI. Στην παρουσίασή τους, εστίασαν στις 5 αισθήσεις με τις οποίες το κοινό καλείται να βιώσει τις εμπειρίες γύρω του και μίλησαν για μια 6η, digital αίσθηση στα events, απόρροια της πανδημίας, η οποία ισοδυναμεί με την αίσθηση του «μαζί», το anticipation και την κοινή εμπειρία που προκύπτει από μια καλά οργανωμένη virtual εκδήλωση. Η Ανθή Αβραμέα, CEO Anthings PR, Communication and Event Management, από την πλευρά της, στην παρουσίαση «Eco senses with influencers, for la Roche Posay», μίλησε για τη σημασία της επιλογής των κατάλληλων influencers και περιέγραψε πώς είναι δυνατόν τα brands, με τον μικρότερο αριθμό καλεσμένων, να προσεγγίσουν το μεγαλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στην κατηγορία που απευθύνονται.

Διάδραση και εμπειρίες: Από τη θεωρία στην τεχνική
To project της παρουσίασης του νέου φωτισμού της Ακρόπολης περιέγραψε, στην ομώνυμη παρουσίασή της, η Ρία Ψούχλα, Business Unit Director, V&O, εστιάζοντας κυρίως στον τρόπο με τον οποίο συγκεράζεται η ανάγκη επικοινωνίας ενός μεγάλου έργου με τις προσδοκίες των διαφορετικών κοινών, όπου απευθύνεται εν μέσω πανδημίας. Σημείωσε ότι η μεγαλύτερη πρόκληση στο συγκεκριμένο και σε τέτοιου είδους έργα αποτελεί το empathy μεταξύ συνεργατών, η βαθιά κατανόηση της θέσης του καθενός και ο συντονισμός μεταξύ τους.
Στο augmented reality, υβριδικό περίπτερο του Υπουργείου Πολιτισμού στην 85η ΔΕΘ με τίτλο «Culture Path», το οποίο ενσωματώνει χαρακτηριστικά, όπως virtual και hybrid περιβάλλον, AR, 3D εικονική περιήγηση και τεχνολογία ανέπαφης διάδρασης, αναφέρθηκε ο Ηλίας Χατζηχριστοδούλου, Founder και Director, Athens Digital Arts Festival. Όσο για τον Μιχάλη Θεοδωράκη, Managing Director, DTMH, μέσα από την παρουσίαση «Virtual Staging and the Transition to the Metaverse», μίλησε για τις τεχνικές διαδικασίες παραγωγής περιεχομένου, με αφορμή το Virtual Stage «One of a kind» της Nutricia, και σχολίασε ότι η φυσική εξέλιξη στην παραγωγή περιεχομένου και εμπειριών είναι συνυφασμένη με τη μετάβαση στον εικονικό χώρο, το Metaverse.

Οι περιορισμοί τροχοπέδη στην post-Covid πορεία
Στο πεδίο των εκθέσεων και των συνεδρίων κινήθηκε η 3η θεματική ενότητα του συνεδρίου, την οποία «άνοιξε» η Κατερίνα Τραπτσιώνη, Exhibitions and Events Manager, Υπεύθυνη Οργάνωσης Philoxenia, TIF HELEXPO SA, με την παρουσίασή της «Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης: Η διοργάνωση της 85ης ΔΕΘ τον Σεπτέμβριο του 2021 και η επόμενη ημέρα της διοργάνωσης εκθέσεων». Ενδεικτικά, παρουσίασε τις επιπτώσεις της πανδημίας στον κλάδο των συνεδρίων, ενώ σημείωσε ότι, το 2021, σύμφωνα με στοιχεία της UFI, 50% των συνεδριακών projects θα υλοποιηθούν phygically, 30% θα έχουν χαρακτήρα hybrid και 20% digital. Όσον αφορά στο recovery του κλάδου, εξέφρασε την άποψη ότι έχουν πραγματοποιηθεί βήματα, όπως η διεθνής έκθεση Anuga. Την κρίση ευκαιρία κάνουν οι επαγγελματίες οργανωτές συνεδρίων, σύμφωνα με τη Σίσσυ Λιγνού, Afea S.A. Travel & Congress Services, CEO / Operations & Development PCO Services, Μέλος ΔΣ IAPCO, Μέλος ΔΣ HAPCO & DES. Με αφορμή το 76ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ελληνικής Εταιρείας Χειρουργικής Ορθοπεδικής και Τραυματολογίας, προέτρεψε τους επαγγελματίες των εκθέσεων να στέκονται δίπλα στους ανθρώπους τους και να τους στηρίζουν και ψυχολογικά.

Διαρκής εκπαίδευση και δημιουργικές εμπειρίες
Με αφορμή το 35th ECIS 2021-Conference of the European Colloid & Interface Society, ο Θάνος Μαρίνογλου, Managing Director, MDCongress, σημείωσε ότι το phygital ήρθε για να μείνει, καθώς οι πελάτες αποκτούν νέες συνήθειες και έχουν ανάγκη από εκπαίδευση, δημιουργικό περιεχόμενο και αίσθημα ασφάλειας. Τη διαδικασία μετάβασης από ένα πλήρως physical σε ένα αποκλειστικά digital συνέδριο περιέγραψε ο Τάσος Γούσιος, Managing Director, Alpha Marketing, στην παρουσίασή του με τίτλο «From here to where? Succeed in the post Covid transformation», με αφορμή το ετήσιο συνέδριο των Major Cities of Europe, το οποίο επρόκειτο να διεξαχθεί δια ζώσης, τον Μάιο του 2020, αλλά τελικά διεξήχθη διαδικτυακά στις 13-15 Οκτωβρίου. Όπως παρατήρησε ο ίδιος, το experiential marketing εξελίσσεται και θα συνεχίσει να αποτελεί θεμελιώδες στοιχείο κάθε επιτυχημένης στρατηγικής, ειδικά καθώς η επιθυμία για ανθρώπινη σύνδεση και δημιουργικές εμπειρίες, μετά την πανδημία, θα είναι ισχυρότερη από ποτέ.

Buzz και έκπληξη μέσω phygital και online περιεχομένου
Έναν ευρηματικό μηχανισμό επικοινωνίας με τους καταναλωτές, στο πλαίσιο της νέας πραγματικότητας την οποία δημιούργησε η πανδημία βρήκε στους Phygital Promoters η Sales Promotion Center. Σύμφωνα με τον Σταύρο Πούλο, Strategic Planning Director, Sales Promotion Center και την παρουσίασή του «Phygital Promotion στο virtual και hybrid περιβάλλον», τα touch points για τα brands άλλαξαν, διαμορφώνοντας νέες μορφές προσέγγισης και επαφής με τους καταναλωτές, ενώ η face-to-face επικοινωνία προσαρμόστηκε στις σημερινές ανάγκες, πετυχαίνοντας στόχους των brands, όπως buzz, awareness, visibility, engagement, impact, experience και sales. Στο project «Public Events Go Social», το οποίο σχεδιάστηκε για τα καταστήματα Public, αναφέρθηκε η Μαρία Παυλίδου, Managing Director, Art Nova, διαδικασία η οποία απέφερε ως αποτέλεσμα 160 live streaming εκδηλώσεις έως σήμερα, 32.000 total live viewers και 10.000 live total reactions.