Η ανακοίνωση της σύνθεσης της νέας κυβέρνησης έγινε δεκτή με σχετική ικανοποίηση, ενώ ο νέος Πρωθυπουργός δείχνει να έχει αντιληφθεί την κρισιμότητα του έργου που αναλαμβάνει. Όλες οι ενδείξεις λοιπόν, προϊδεάζουν για κάτι καλύτερο. Το αν επιβεβαιωθούν οι υψηλές προσδοκίες θα φανεί στην πορεία. Σίγουρα όμως τούτη είναι πραγματικά η τελευταία ευκαιρία για τη χώρα. Και αν πάει χαμένη, οι συνέπειες θα είναι οδυνηρές. Η αγορά έχει προβλήματα και οι εκκρεμότητες «καυτές». Ο κλάδος της επικοινωνίας δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση. Ωστόσο εκείνο που προέχει είναι να βρει τις ισορροπίες του και να αρχίζει πάλι να κινείται ορθολογικά. Και για αυτό δεν αρκούν τα ευχολόγια. Απαιτούνται τομές και -φυσικά- ρήξεις.

Τομές και ρήξεις θα προσπαθήσει να εφαρμόσει και η νέα Διοικούσα Επιτροπή του Τομέα Δημοσίων Σχέσεων της ΕΔΕΕ, η οποία θέτει ως πρώτο στόχο της να γίνει περισσότερο εξωστρεφής. Άλλες προτεραιότητές του είναι η διαφοροποίηση του τρόπου αξιολόγησης των έργων CSR, η καλλιέργεια πιο στενής επαφής με το ΣΔΕ, η επίσημη θεσμοθέτηση του public affairs με συγκεκριμένα κριτήρια κ.ά. Τα μέλη της ΔΕ του τομέα Δημοσίων Σχέσεων της ΕΔΕΕ, Κίμων Αντύπας, Ντίνος Ανδριανόπουλος, Γιώργος Λυμπέρης και Δημήτρης Ρούλιας, μίλησαν στο Marketing Week για τις επόμενες κινήσεις του τομέα.

Μια ακόμα ενδιαφέρουσα συνέντευξη φιλοξενεί το παρόν τεύχος. Ο Γιάννης Παπαχρήστου, Γενικός Διευθυντής Καταναλωτικών Προϊόντων της L’Oreal Hellas, με αφορμή τα 100 χρόνια ζωής που συμπληρώνει φέτος η L’Oreal, μας μίλησε για τις νέες συνθήκες που επικρατούν στην αγορά καλλυντικών, τις τάσεις, τις προοπτικές της, αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει. Ένα από αυτά είναι, όπως λέει, «η υπερβολική χρήση προωθητικών προγραμμάτων από τις εταιρείες του κλάδου», η οποία εθίζει τους καταναλωτές στις αλόγιστες προσφορές και μειώνει τις αξίες και την υπόσταση των brands.

Για τη συνέχεια, θα πρότεινα μια προσεκτική ανάγνωση της συνέντευξης του κορυφαίου βρετανού εικαστικού Mark Titchner, o oποίος επισκέφθηκε τη χώρα μας με την ευκαιρία της έκθεσής του «The Age of Happiness». Μιλήσαμε μαζί του τόσο για την έκθεση, όσο και για τις απόψεις του περί δημιουργικότητας. Οι, κάπως «παράδοξες» απόψεις του, αποδεικνύουν για άλλη μια φορά, ότι η δημιουργικότητα είναι η τέχνη του απρόβλεπτου.