Η ενδυνάμωση των γυναικών, ώστε να μπορούν να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητες και αυτάρκεις, αποτελεί βασικό πυλώνα της φιλοσοφίας της Avon. Συγκεκριμένα, για την Avon, η ομορφιά είναι το ταξίδι και η ενδυνάμωση είναι ο προορισμός, επισημαίνει η Εύη Οικονόμου, Marketing Manager της εταιρείας. «Για εμάς, κάθε γυναίκα πρέπει να είναι δύο πράγματα: όποια και ό,τι θέλει και αυτό είναι κάτι που προσπαθούμε να το υποστηρίξουμε με κάθε τρόπο.
Η φιλοσοφία της εταιρείας εστιάζει σε κάτι πολύ περισσότερο και πιο ουσιαστικό από την ομορφιά που προσφέρει μέσα από τα προϊόντα της. Κάθε προϊόν αποτελεί ένα μέσο, με το οποίο η γυναίκα μπορεί να αποκτήσει επιπλέον χρήματα για να στηρίξει τον οικογενειακό προϋπολογισμό, να ανακαλύψει άγνωστες δυνατότητες του εαυτού της ή ακόμα και να διανθίσει δημιουργικά τον ελεύθερο χρόνο της», εξηγεί σχετικά.
Όπως λέει η ίδια, οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται ότι η Avon δεν είναι απλώς άλλη μία εταιρεία ομορφιάς, αλλά μια εταιρεία «ταγμένη» στην υπηρεσία των γυναικών, καθώς τα προϊόντα που παρέχει, μπορούν να μετατραπούν στα χέρια κάθε γυναίκας σε επιχειρηματική δράση, όφελος, κέρδος, η βάση για μία νέα σελίδα στη ζωή της. «Με μία λέξη γίνονται δύναμη και αυτό δίνει δύναμη και σε εμάς».
MarketingWeek: Η συγκεκριμένη φιλοσοφία έρχεται να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο με την καμπάνια Beauty for a Purpose, με στόχο να εμπνεύσει τις γυναίκες μέσα από την ομορφιά. Θέλετε να μας πείτε λίγα λόγια για την καμπάνια; Ποιο είναι το concept, ποιοι οι στόχοι και σε ποια Μέσα τρέχει;
Εύη Οικονόμου: Το Beauty for a Purpose είναι η νέα καμπάνια της Avon, με την οποία η εταιρεία μιλά για μια ιδέα που πάντοτε ήταν κομμάτι της ιστορίας της: γυναίκες που εμπνέουν και εμπνέονται μέσα από τον κόσμο της ομορφιάς. Μέσα από τη νέα της καμπάνια η εταιρεία επιδιώκει να αποτελέσει έμπνευση και να προσφέρει δύναμη σε όλες τις γυναίκες παγκοσμίως. Παρέχοντας την καλύτερη ευκαιρία κέρδους σε κάθε γυναίκα, ώστε να μπορεί να γίνει οικονομικά ανεξάρτητη και αυτάρκης, η Avon επιδιώκει να γίνει η κινητήριος δύναμη για κάθε γυναίκα που τολμά να ονειρεύεται και να παλεύει. Οι έρευνες μας δείχνουν ότι έχουμε πολύ καλή διείσδυση στο κοινό 18-24, έτσι σχεδιάσαμε μια νέα, σύγχρονη και φρέσκια καμπάνια με στόχο να ενισχύσουμε το νεανικό μας προφίλ και να ανοίξουμε ένα επιπλέον παράθυρο επικοινωνίας με το κοινό των 24-35. Στο πλαίσιο αυτό, επενδύουμε εκτός από την έντυπη, και στην ψηφιακή τεχνολογία, αυξάνοντας σημαντικά την παρουσία μας στα social media με οργανωμένες καμπάνιες προώθησης των προϊόντων και της επιχειρηματικής μας ευκαιρίας. Με ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα επικοινωνίας και συστηματικές ενέργειες, στοχεύουμε να προσελκύσουμε και άλλα κοινά κοντά στη μάρκα μας, ιδιαίτερα τα πιο νεανικά, καθώς πιστεύω βαθιά ότι η Avon είναι εξίσου φρέσκια και νεανική, όσο είναι έμπειρη και παλιά. Στόχος μας ήταν, είναι και θα παραμείνει η εσωτερική ενδυνάμωση της γυναίκας, και αυτό κάθε φορά προσπαθούμε να το πετύχουμε με συντονισμένες κινήσεις σε όλα τα κοινά μας.
Στο πλαίσιο του Beauty For a Purpose, ξεκινήσατε συνεργασία με τη Μαρία Μπεκατώρου. Σε τι αφορά αυτή η συνεργασία και με ποιους τρόπους θα υλοποιηθεί; Για ποιους λόγους επιλέξατε το συγκεκριμένο πρόσωπο ως ambassador;
Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι στην Avon για τη συνεργασία μας με τη Μαρία, καθώς ενσαρκώνει με το δικό της μοναδικό τρόπο τη νοοτροπία και τις αξίες της εταιρείας. Μια γυναίκα δυναμική, ταλαντούχα με πολλούς και διαφορετικούς ρόλους στη ζωή της, πατάει γερά στα πόδια της, χωρίς, όμως, να σταματάει ποτέ να ονειρεύεται. Μέσω της τηλεοπτικής της παρουσίας, μοιράζει απλόχερα την ομορφιά και τη χαρά που πηγάζει από μέσα της, αποτελώντας έμπνευση για όλες τις γυναίκες που θέλουν να νιώθουν και να είναι όμορφες εσωτερικά και εξωτερικά, αυτάρκεις και ανεξάρτητες. Η Μαρία Μπεκατώρου αποτελεί, με τον δικό της τρόπο, έμπνευση για τις γυναίκες, και η Avon τους προσφέρει το όχημα για να τα πετύχουν όλα αυτά, παραμένοντας πάντα όμορφες. Καθ’ όλη τη διάρκεια του 2016, η Avon θα μοιράζεται ιστορίες και συναισθήματα για κάθε γυναίκα, με πρωταγωνίστρια τη Μαρία Μπεκατώρου, με την ελπίδα η νέα καμπάνια να αποτελέσει έμπνευση για πολλές από αυτές.
Παρατηρούμε τελευταία μία ενίσχυση της παρουσίας της Avon στα digital κανάλια. Θέλετε να μας αναφέρετε πώς διαμορφώνεται το επικοινωνιακό σας mix και σε τι βαθμό επενδύετε στο digital;
Η ιδιαιτερότητα του καναλιού των απευθείας πωλήσεων έγκειται στο ότι επικοινωνιακά έχουμε δύο αποδέκτες/ κοινά: τους καταναλωτές και τους συνεργάτες μας (Αντιπρόσωποι). Απευθυνόμαστε σε αυτά τα κοινά με διαφορετικά μηνύματα, αν και έχουν παρόμοιο εύρος τόσο ηλικίας, όσο και κοινωνικο-μορφωτικό επίπεδο. Παρατηρώντας τις αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων, στρατηγικά, φέτος, επενδύσαμε στην ενίσχυση της ψηφιακής μας επικοινωνίας και ανανεώσαμε το ύφος και την παρουσία μας, με απώτερο στόχο να καλύψουμε το εύρος του κοινού της Avon και να εκσυγχρονίσουμε την εικόνα της, ακολουθώντας τις τάσεις και τις επιταγές της εποχής: ψηφιακή ζωή, ταχύτητα και συχνότητα μηνυμάτων, εξωστρέφεια, αμεσότητα, παράλληλη χρήση συσκευών κινητού τηλεφώνου, tablet και τηλεόρασης και… digital marketing. Στο ίδιο πλαίσιο, ακόμα και η εσωτερική επικοινωνία με τα μέλη μας, έχει γίνει κυρίως ψηφιακή, ενώ το μέλλον μας οδηγεί να υιοθετήσουμε ακόμα περισσότερο αυτήν την κατεύθυνση.
Η Avon είναι, επίσης, ιδιαίτερα δραστήρια σε θέματα Εταιρικής Υπευθυνότητας. Πώς εξελίσσεται η συγκεκριμένη στρατηγική αυτήν την περίοδο;
Η Avon παγκόσμια τάσσεται σύμμαχος στη μάχη ενάντια στον Καρκίνο του Μαστού, καθώς και στην καταπολέμηση της ενδοοικογενειακής βίας. Στην Ελλάδα, παρά τις αντίξοες συνθήκες που όλοι βιώνουμε, παραμένουμε ενεργοί μέσα από την πώληση προϊόντων, τα έσοδα των οποίων διατίθενται 100% για τη στήριξη των παραπάνω σκοπών. Παραμένουμε προσηλωμένοι σε αυτό, διερευνώντας τρόπους συνεργασίας με φορείς που υπηρετούν τον ίδιο σκοπό, κρατώντας όμως, παράλληλα, χαμηλούς τόνους, όπως αρμόζει σε τόσο ευαίσθητα θέματα. Πρόκειται για ουσιαστική στήριξη και όχι μία ακόμα επικοινωνιακή καμπάνια. Πρόκειται για μία ακόμα πράξη φροντίδας στην ίδια τη γυναίκα.
Ποια είναι σήμερα η Avon
Η Avon είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες απευθείας πώλησης παγκοσμίως. Είναι η εταιρεία που για 130 χρόνια υπηρετεί την ομορφιά, την καινοτομία, την αισιοδοξία και, πάνω απ’ όλα, τις γυναίκες. Διαθέτει μία μεγάλη γκάμα καλλυντικών προϊόντων για όλη την οικογένεια, όπως προϊόντα περιποίησης επιδερμίδας, μακιγιάζ, αρώματα και προϊόντα καθημερινής φροντίδας και μαλλιών. Επίσης, περιλαμβάνει είδη σπιτιού, αξεσουάρ μόδας και προϊόντα ευεξίας. Τα προϊόντα Avon περιλαμβάνουν γνωστές μάρκες, όπως οι σειρές Anew, Avon Color, Avon Care, Skin-So-Soft και Advance Techniques. Σήμερα, υπάρχουν περίπου 6 εκατ. ανεξάρτητοι αντιπρόσωποι Avon που πωλούν τα προϊόντα της σε περισσότερες από 70 χώρες παγκοσμίως. Στην ελληνική αγορά, η Avon δραστηριοποιείται από το 1989. Από το Μάρτιο του 2001, έγινε θυγατρική της πολυεθνικής Avon Products Inc, σημειώνοντας διαρκή ανάπτυξη στον χώρο των απευθείας πωλήσεων.
Η καινοτομία στην υπηρεσία των γυναικών
Η Avon επιδιώκει και θέλει να προσφέρει στους καταναλωτές της καινοτόμα προϊόντα που πάνε ένα βήμα παραπέρα την περιποίηση και την ομορφιά κάθε γυναίκας. Καινοτομία για εμάς είναι να βρίσκουμε την κατάλληλη «πατέντα», ώστε τα προϊόντα μας να ανταποκρίνονται 100% στις ανάγκες των καταναλωτών και γι’ αυτό επενδύουμε σε πρωτοποριακά προϊόντα τόσο στην πιο δυνατή μας κατηγορία, αυτή του μακιγιάζ, όσο όμως και στην περιποίηση επιδερμίδας. Για παράδειγμα, η νέα Mascara Big&Multiplied, χάρη στην τεχνολογία Smart Slip, παρέχει εκπληκτικό διαχωρισμό στις βλεφαρίδες, οι οποίες δεν κολλάνε μεταξύ τους, δίνοντας παράλληλα εντυπωσιακό όγκο.
Επίσης, πρόσφατα προχωρήσαμε και στο επαναλανσάρισμα της επιτυχημένης σειράς περιποίησης επιδερμίδας Nutraeffects, αξιοποιώντας στο μέγιστο τα θρεπτικά συστατικά των σπόρων. Το ισχυρό σύμπλοκο του σπόρου μαζί με τα απαραίτητα αντιοξειδωτικά συστατικά και βιταμίνες δίνουν την κατάλληλη σύνθεση σε κάθε μια από τις 5 ολοκληρωμένες σειρές της Nutraeffects. Γενικότερα, προσπαθούμε και δίνουμε ιδιαίτερη φροντίδα σε κάθε προϊόν, αξιοποιώντας στο έπακρο
τα θετικά στοιχεία που προσφέρει η φύση, αλλά και η τεχνολογία.