Η κρίση των αξιών και η πίεση που νιώθουμε μας κάνει να στραφούμε και πάλι προς τον συνάνθρωπό μας και αποτελεί αφορμή για να θυμηθούμε αυτά που ξεχάσαμε, να αναγεννηθούμε αλλά και να ηγηθούμε διατηρώντας την αισιοδοξία μας και τη διάθεση για προσωπική αλλαγή. Η νέα γενιά μπορεί να αποτελέσει την κινητήριο δύναμη και να ηγηθεί αυτής της αλλαγής.

Η λέξη «ηγεσία» δημιουργεί ποικίλους συνειρμούς. Το βέβαιο είναι ότι το «ταξίδι της ηγεσίας» δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Η Hay Group ως μια εταιρεία συμβούλων που γνωρίζει καλά πόσο σημαντικό και δύσκολο είναι αυτό το «ταξίδι της ηγεσίας», θέλησε να δημιουργήσει μελλοντικούς ηγέτες που θα έχουν υψηλά ιδανικά και αξίες.

Όπως είπε και ο Abraham Lincoln, ένας από τους μεγαλύτερους ηγέτες της ιστορίας: «Ο καλύτερος τρόπος για να προβλέψεις το μέλλον είναι να το δημιουργήσεις!»

Στο πλαίσιο αυτό γεννήθηκε η ιδέα των Future Leaders. Μια πρωτοβουλία της Hay Group, που προσφέρει ουσιαστικά στην κοινωνία φέρνοντας πιο κοντά τις δύο γενιές -την προηγούμενη και τη μελλοντική- με ένα κοινό σκοπό: να χτίσουμε μια ενεργή κοινότητα που θα συμβάλλει στη δημιουργία μιας ισχυρής ηγεσίας και θα προάγει την κοινωνική προσφορά.

Στο δεύτερο ταξίδι των Future Leaders ανά την χώρα (14- 24 Οκτωβρίου), συμμετείχαν 28 μεταπτυχιακοί φοιτητές, υπό την καθοδήγηση 11 έμπειρων στελεχών από τις εταιρείες Α-Β Βασιλόπουλος, Αθηναϊκή Ζυθοποιία, Μινέρβα Ελαιουργική, Τιτάν, Τράπεζα Πειραιώς και Vodafone. Συνεργάστηκαν, επίσης, ως υποστηρικτές, εταιρείες και οργανισμοί όπως το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, Better Future και το Πλαίσιο. Επικοινωνιακά υποστηρίζουν την πρωτοβουλία οι: Καθημερινή, Sprint Integrated Communications, BOUSSIAS, SBC Business Channel, Σκάι, Ελληνική Εταιρεία Διαδικτύου. Το πρόγραμμα λειτουργεί υπό την αιγίδα της Ελληνικής Εταιρείας Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ) και του Ινστιτούτου Νεολαίας.

Σκοπός του προγράμματος Future Leaders είναι η ανάπτυξη των φοιτητών τόσο σε προσωπικό επίπεδο, όσο και σε θέματα ηγεσίας, καθώς και η υλοποίηση ενός έργου με οικονομικό και κοινωνικό αντίκτυπο σε τοπικές κοινωνίες.

Τον Οκτώβριο πραγματοποιήθηκαν τρία έργα σε μη κυβερνητικούς/κερδοσκοπικούς οργανισμούς: Βιομηχανικό Μουσείου Ερμούπολης, Mom: Εταιρείας για τη μελέτη και Προστασία της Μεσογειακής Φώκιας και To Χαμόγελο του Παιδιού.


Το έργο του Βιομηχανικού Μουσείου Ερμούπολης
Η Ερμούπολη, όπου και βρίσκεται το μοναδικό βιομηχανικό μουσείο της χώρας, είναι μια πόλη -από τις ελάχιστες στον ελληνικό χώρο- που έχει διασώσει σε μεγάλο βαθμό ανέπαφο τον νεοκλασικό οικιστικό της πλούτο. Το να γνωρίζεις το παρελθόν, το παρόν και τις μελλοντικές προσδοκίες του βιομηχανικού περιβάλλοντος μιας περιοχής, αποτελεί μια πολιτισμική εμπειρία και μια συναρπαστική περιπέτεια.

Το Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης διαφυλάσσει μια πλούσια βιομηχανική κληρονομιά -3 μουσεία και ένα εργαστήρι συντήρησης – που προβάλλει βιομηχανικά εκθέματα και αρχειακό υλικό γα τη ναυτιλία, εμπόριο, βιομηχανία και την κουλτούρα της εποχής και επιπλέον διαθέτει και βιβλιοθήκη. Μέσω προφορικών μαρτυριών, διαδραστικότητας των εκθεμάτων, ντοκιμαντέρ και ψηφιακές αναπαραστάσεις, ο επισκέπτης ανακαλύπτει πώς άντρες και γυναίκες ξετύλιγαν την καθημερινότητά τους μέσα από την εργασία.

Το όραμα του Βιομηχανικού Μουσείου είναι η ανάδειξη της βιομηχανικής κληρονομιάς της χώρας με την ταυτόχρονη διεθνή αξιοποίησή της, που θα αποτελέσει μοχλό οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης της περιοχής αλλά και σημείο αναφοράς για την πολιτιστική Ευρώπη.

Το έργο που ανέλαβαν 9 μεταπτυχιακοί φοιτητές υπό την καθοδήγηση τριών Business Coaches (Τιτάν, Πειραιώς, Μινέρβα) και με την υποστήριξη της Hay Group ήταν η περαιτέρω προβολή του έργου του Μουσείου και η διατήρηση της βιωσιμότητάς του, προκειμένου να συνεχίσει να συντηρεί και να αναδεικνύει τη βιομηχανική κληρονομιά της χώρας μας.

Πιο συγκεκριμένα, η ομάδα παρουσίασε τις ιδέες της και συγκεκριμένες δράσεις βασισμένες στους παρακάτω άξονες:

  • Συλλογή, αποκατάσταση και συντήρηση παλαιών μηχανημάτων και εργαλείων
  • Συλλογή και δημιουργία μόνιμων και περιοδικών εκθέσεων
  • Πολιτιστικές δράσεις σε συνάρτηση με την πολιτιστική δραστηριότητα της τοπικής κοινωνίας
  • Εκπαιδευτικές δράσεις
  • Διεθνής δικτύωση.

Η παρουσίαση έγινε στις 24 Οκτωβρίου, στον Διευθυντή του Βιομηχανικού Μουσείου κ. Μπιτζάνη, ο οποίος την άκουσε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και προσοχή και έτυχε μεγίστης αποδοχής. Η υλοποίηση αυτών των δράσεων πιστεύουμε ότι θα συμβάλλει στην προβολή του βιομηχανικού και πολιτιστικού πλούτου και θα οδηγήσει σε ενδυνάμωση της τουριστικής κίνησης και επιχειρηματικότητας, μέσα από την αύξηση της επισκεψιμότητας τόσο από το εσωτερικό, όσο και από το εξωτερικό περιβάλλον.

Για δεύτερη λοιπόν φορά, η Hay Group έθεσε τις βάσεις για τη δημιουργία μιας γενιάς με υψηλά ιδανικά και αξίες που θα ηγηθεί στη νέα εποχή προσφέροντας κοινωνικό έργο και εμπνέοντας άλλους.

Οι Future Leaders θα συνεχίσουν το ταξίδι τους με τον τρίτο κύκλο να προγραμματίζεται ήδη για τον Μάρτιο του 2011.