Το Mέσο που ικανοποιεί περισσότερο τους καταναλωτές είναι… το Ραδιόφωνο. Και μάλιστα σε ποσοστό 65%, 21 ποσοστιαίες μονάδες περισσότερο σε σχέση με τις εφημερίδες (44%). Στην τρίτη θέση βρέθηκε το Ιnternet με ποσοστό ικανοποίησης 41% και τελευταία η τηλεόραση, το «ισχυρότερο» Μέσο, με ποσοστό 26%.

Kάπου εδώ όμως εμφανίζεται και ένα παράδοξο: Ναι μεν το Ραδιόφωνο είναι το Μέσο που ικανοποιεί περισσότερο τους «καταναλωτές μέσων», ωστόσο έχει υποστεί τη μεγαλύτερη μείωση διαφημιστικής δαπάνης σε σχέση με όλα τα άλλα Μέσα, ενώ στο σύγχρονο marketing mix θεωρείται συμπληρωματικό Μέσο. Τι συμβαίνει άραγε; Η απάντηση δεν είναι ούτε εύκολη, ούτε μονοσήμαντη. Αν μελετήσει κανείς τη συνολική έρευνα της Bari/Focus, θα διαπιστώσει ότι τα θετικά του ραδιοφώνου δεν σταματούν εδώ και αφορούν τόσο στη φυσιογνωμία του Μέσου (ευέλικτο, πάει παντού, δεν κουράζει τα μάτια), όσο και στην ισχυρή διεισδυτικότητά του ως διαφημιστικό Μέσο.

Η αμεσότητα της Διαφήμισης, η ευελιξία, το σωστό targeting και η άριστη σχέση κόστους/αποτελέσματος είναι ορισμένα μόνο από τα πλεονεκτήματά του. Η σημερινή εικόνα του Ραδιοφώνου, οι προοπτικές, τα προβλήματα και οι ευκαιρίες που παρουσιάζει σήμερα αποτέλεσαν τους βασικούς θεματολογικούς άξονες ενός ενδιαφέροντος αφιερώματος που ετοιμάσαμε για το εν λόγο Μέσο. Γνωστά ονόματα της επικοινωνίας καταθέτουν τις απόψεις τους και προκαλούν προβληματισμούς.

Ένα άλλο μεγάλο θέμα που απασχολεί το παρόν τεύχος είναι οι νεαροί καταναλωτές και ο τρόπος που συμπεριφέρονται σήμερα, εν μέσω οικονομικής κρίσης. Η καταναλωτική τους συμπεριφορά έχει αλλάξει άρδην προκαλώντας πονοκέφαλο στους ανθρώπους του Μάρκετινγκ που αναζητούν αγωνιωδώς νέες φόρμουλες προσέγγισης του κοινού αυτού. Το σχετικό αφιέρωμα που ετοιμάσαμε καταγράφει ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία, πολλά από τα οποία θα αποτελέσουν έκπληξη.

Το αφιέρωμα στο Youth Marketing συμπληρώνουν ιδανικά δύο χαρακτηριστικά cases, για τα τηλεοπτικά κανάλια για νέους και παιδιά, MTV και Nickelodeon αντίστοιχα. Μέσα από την ανάλυση των cases ξετυλίγεται ένα ενδιαφέρον concept που είναι σαφές ότι μπορεί να αποτελέσει πηγή έμπνευσης για πολλούς.

Τέλος, σε ένα χορταστικό 4σέλιδο μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικό ρεπορτάζ για το φετινό Sales Management Forum που διοργάνωσε η Boussias Communications, το οποίο επικεντρώθηκε στην ανάγκη για ουσιαστική στήριξη των ανθρώπων των πωλήσεων, αλλά και στην παροχή σε αυτούς λύσεων και εργαλείων προκειμένου να επιτύχουν στην προσπάθεια προσέγγισης των ανωτάτων στελεχών.